AD/Stentor SP in Amersfoort op rijbaan

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat inderdaad.

De enigen die dit snappen zijn vijftig-plus. Maar de ogen van vijftigplussers zijn gemiddeld zo slecht dat die het alsnog niet zien. Dus niemand snapt of ziet het! :bu:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Dank u :bu:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Wat een sneue ramp zo zeg. Je kan van niemand verwachten dat ze die borden uit elkaar houden toch.

Vraag me ook af wat het doel is om te zeggen "snorfietsers ook op de weg". En dat in de uitvoering dan gedacht wordt, ja maar niet elke weg, laten we nog meer gaan verwarren.
Snorfietsers daar gewoon laten rijden. is tweeledig, het schrikt snorfietsers af en ze verkopen dat stink ding en gaan fietsen. Tweede is dat auto's soms rustiger moeten rijden, dan kost het ze maar meer tijd, gaan ze ook maar op de fiets of vertrekken ze maar wat eerder. Autorijden mag best wat dwars gezeten worden zodat dat ook minder wordt.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ah ja, maar de overheid is tegelijk ook afhankelijk van de auto (belasting inkomsten)...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

FreddyH schreef: 22 sep 2021, 11:35 Ah ja, maar de overheid is tegelijk ook afhankelijk van de auto (belasting inkomsten)...
Dat is een kul argument. Daar komt vanzelf weer wat voor, als iedereen elektrisch rijdt, gaat de wegenbelasting omhoog of toch naar rekeningrijden etc. Het is meer dat we met een conservatieve wroem-wroem-partij zitten die niet wil bewegen.
Als morgen iedereen zijn auto laat staan en gaat wandelen, dan komt er wel een belasting voor iets.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het was niet als argument bedoeld, het is wat ik denk dat mis gaat. Overheid is te afhankelijk van deze inkomsten om ons echt uit de auto te jagen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

mrstrom schreef: 22 sep 2021, 09:14...Vraag me ook af wat het doel is om te zeggen "snorfietsers ook op de weg". En dat in de uitvoering dan gedacht wordt, ja maar niet elke weg, laten we nog meer gaan verwarren. Snorfietsers daar gewoon laten rijden. is tweeledig, het schrikt snorfietsers af en ze verkopen dat stink ding en gaan fietsen...
De fietspaden in Amsterdam zijn al tijden niet berekend op de vraag. Dus eerst de gele kentekens van het fietspad af, daarna dus de blauwe kentekens er ook vanaf. Omdat ze tussen de auto's moeten rijden hebben ze gelijk maar een helmplicht ingesteld voor de blauwe kentekens (waar nog steeds niet iedereen zich aan houdt), waardoor het de verkoop van blauwe kenteken snorfietsen enorm in elkaar is gedonderd. Je ziet er nu best wel veel e-bikes die je sneller kunt laten rijden en die zitten dus nu op het fietspad.

Als je het mij vraagt, dan is de enige oplossing:
- de stad autoluw maken,
- in een grote cirkel rondom- en in het centrum veel meer ruimte creëren voor de tweewielers en autogarages ombouwen tot fietsenstalling,
- in het centrum: veel meer ruimte voor voetgangers,
- goed en goedkoop Openbaar Vervoer (bus/tram/metro) om mensen van P&R plekken naar het centrum te vervoeren en terug,
- goed en goedkoop Openbaar Vervoer om je als voetganger grotere afstanden binnen het centrum te verplaatsen.

De infrastructuur in de steden is inmiddels volledig ongeschikt om iedereen er maar met de auto toegang te geven.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Stromeur schreef: 21 sep 2021, 22:24 Dat inderdaad.

De enigen die dit snappen zijn vijftig-plus. Maar de ogen van vijftigplussers zijn gemiddeld zo slecht dat die het alsnog niet zien. Dus niemand snapt of ziet het! :bu:
Zou je volgende keer een wat beter leesbare lettergroote willen gebruiken? Misschien kan ik je berichten dan ook lezen.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Polling schreef: 23 sep 2021, 11:47 Zou je volgende keer een wat beter leesbare lettergroote willen gebruiken? Misschien kan ik je berichten dan ook lezen.
:bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie