AD/Stentor SP in Amersfoort op rijbaan

Kaayman52
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2019, 15:40
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Artikel in AD/Stentor van 11 juni 2021 over SP ontheffing fietspad in Amersfoort. Met leuk filmpje waarin verslaggever een proefrit maakt op een ST1 en direct verkocht is. :hy:

https://www.destentor.nl/amersfoort/ove ... ~a9f4765d/
ST3 L Black
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ze is gecharmeerd door het apparaat, het lijkt wel alsof ze over een dildo praat ... :bj :bj :bj
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22820
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zeg niks :shock:

Wel gaaf dat ook Amersfoort nu kiest voor maatwerkoplossingen voor speed pedelecs.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 12 jun 2021, 11:40 Ze is gecharmeerd door het apparaat, het lijkt wel alsof ze over een dildo praat ... :bj :bj :bj
Ze reed toch niet op een X-Speed? :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Bijzondere ontwikkeling.

Om gebruikers van speed-pedelecs veilig door onze stad te laten fietsen, mogen ze vanaf eind mei 2021 zelf beslissen waar ze willen fietsen: op de rijbaan óf met aangepaste snelheid op het fietspad. Om gebruik te maken van het fietspad dienen ze wel in het bezit te zijn van een ontheffing. Die kunt u op deze pagina aanvragen.

Aanvraag ontheffing speed-pedelec Gemeente Amersfoort

edit:

En Rotterdam was er ook al mee begonnen; vind het wel een mooie ontwikkeling onder de gestelde voorwaarden en de motivering.
Ontheffing speed-pedelec Gemeente Rotterdam

Hopelijk volgen meer Gemeentes.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
mrstrom

Ik snap nog steeds niet waarom dit goed of positief zou zijn.

De SPers gaan straks 40-45 over fietspad, dat worden weer klachten. Je denkt toch niet dat de gemiddelde SPer 30 rijdt? voor je het weet zit je op 38/42 of hoger.
De SPers die op de weg willen rijden worden door andere gebruiks straks naar fietspad gepusht, want ze snappen niet wat je daar nog doet als je ook op fietspad mag.

Ik heb de ST3 niet gekocht om te gaan trutten op 30km/h op het fietspad. En ja ik weet je mag kiezen, maar dat gaan de automobilisten etc. niet begrijpen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Niet iedereen heeft een SP waarmee je onder veel omstandigheden dik 40 kunt volhouden :bn:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

FreddyH schreef: 22 jul 2021, 15:59 Niet iedereen heeft een SP waarmee je onder veel omstandigheden dik 40 kunt volhouden :bn:
Dat is ook zo, maar dan zit die typegoedkeur ook niet goed zou je denken. De fabricanten zullen het vermogen wel knijpen ivm garantie en accubereik. Persoonlijk mag zou mijn fiets altijd wel door mogen duwen tot de max. snelheid. Dan maar minder bereik.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Persoonlijk snap ik het heel goed door mijn eigen ervaringen afgelopen jaren. Hier in de omgeving Amsterdam zijn meerdere autowegen aangewezen voor de SP, waar dan een breed en veilig fietspad naast ligt.
Vrijwel wekelijks ondervind ik op deze autowegen, een geïrriteerde, toeterende automobilist; die opduwt en niet veel later (soms over een doorgetrokken streep) rakelings inhaalt. Met max 40 - 45 hou je het aardig op.
Op dergelijke wegen kies ik vanwege deze structurele onveilige situaties het liefst het naastgelegen fietspad; waarvan ik overigens niet begrijp dat dit niet is aangewezen als brom/fietspad. Ik merk dat je als SP in dergelijke situaties behoorlijk kwetsbaar bent.

Ook heb ik hier diverse stoplichten waarvan de inductielus de Stromer niet ziet. Omdat ik geen zin heb om elke keer allerlei capriolen uit te halen met de fiets aan de hand wachten op het zebrapad om over te steken, rij ik of door rood, of ik kies het fietspad als bruikbaar alternatief; waarbij ik de verkeersveiligheid van de fietsers blijf respecteren en defensief blijf rijden met een aangepaste snelheid.

Bovenstaande situaties heb ik herhaaldelijk gemeld bij de gemeente; en nu twee jaar later is er nog steeds niets aan gedaan, of ook maar iets technisch aangepast. Sterker nog; er zijn verkeersborden geplaatst die de verwarring alleen maar groter maken, met een verkeerde verwijzing bromfiets de weg op/af vaak i.c.m. borden wel of geen brom/fietspad; het is een aardig zooitje geworden.

En ook dat heb ik gemeld zonder enige reactie te krijgen van de gemeente.

En ja; misschien zal het wat harder gaan op een breed, overzichtelijk en verlaten fietspad in buitengebied, maar zodra ik in de drukte beland, gaat de snelheid er volledig uit. Het liefst rijdt ik zoveel mogelijk op de autobaan, vooraal bij drukke fietspaden, maar bij onveilige, of gestremde verkeerssituaties, of veel kortere routes, zou ik graag het fietspad op willen en dan is 30 km/u wat mij betreft prima tot ik weer de autobaan op ga.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En dan heb jij nog een SP die met wat wind tegen nog steeds naar de 45 gaat. Veel SP's trekken dat niet (of hebben dan niet meer voldoende bereik).
Dan heb je nog een groot deel van de markt met 350W middenmotor, die mogen überhaupt blij zijn dat ze met wat wind tegen 40 halen.

Ik denk dat we moeten ophouden met het onzin argument dat automobilisten keuze vrijheid voor SP's niet begrijpen. De gemiddelde automobilist snapt het nu ook niet, minder begrijpen gaat simpelweg niet.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie