Lees hier het volledige artikel:Vorig jaar telde België ruim 36.000 speed-pedelecs. In Nederland reden er zo’n 21.000. Waarom is de snelle fiets bij onze zuiderburen populairder?
https://www.fietsberaad.nl/Platform-Vei ... Jym-VHVdT4
Lees hier het volledige artikel:Vorig jaar telde België ruim 36.000 speed-pedelecs. In Nederland reden er zo’n 21.000. Waarom is de snelle fiets bij onze zuiderburen populairder?
De belangrijkste hindernis die de fietsers voor de test vermeldden, was het prijskaartje van een speed-pedelec. De Belgische onderzoekers leggen uit dat die hoge prijs voor een belangrijk deel is terug te voeren tot de technische reglementering, die Europees is geharmoniseerd. De speed-pedelec is daarbij onderworpen aan een homologatieprocedure ontwikkeld voor klassieke bromfietsen. ‘Dat is een uiterst complexe, inadequate en peperdure aangelegenheid.
De infrastructuur voor fietsers is hier op de meeste plekken super, jammer dat we er op veel plekken geen gebruik van mogen maken.
En als je met die 15 cent je onderhoud moet betalen (zonder rekening te houden met je aankoop) wordt het maar nipt.....JDNY schreef: ↑18 jun 2021, 12:52 Helaas niets te leasen bij mij. (onderwijs)
Vergoeding voor w-w is idd 24ct/km voor alle ambtenaren behalve in het onderwijs (15ct). Gelukkig heeft onze schoolgemeenschap beslist dit ook op te trekken naar 24ct.
Onze fantastische verkeersinfrastructuur zal allicht niet de doorslaggevende factor zijn hier. Betere wetgeving? Nogal willekeurig met hun borden. Veiligheid?