Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vanaf 10 juli is voor het meenemen van de fiets in de trein een reservering verplicht. Tenzij de fiets als hulpmiddel wordt gebruikt door iemand met een beperking, dan is er geen reserveringsplicht. NS heeft besloten vast te houden aan deze pilot ondanks het negatieve advies van de consumentenorganisaties in het Locov en ruim 10.000 handtekeningen van reizigers die een petitie van Fietsersbond, Rover, wielersportbond NTFU en Fietsplatform tegen de reserveringsplicht tekenden.
De laatste jaren heeft NS in enkele materieeltypen het aantal fietsplekken verminderd. Hierdoor is er nu op drukke momenten te weinig plek. De consumentenorganisaties wilden de NS overtuigen om te kiezen voor meer fietsplekken in de trein in plaats van het ontmoedigen van reizen met de fiets. NS heeft echter aangegeven niet te investeren in extra fietsplekken in bestaand materieel. Ook geeft NS geen gehoor aan het verzoek van consumentenorganisaties om te komen met een OV Fiets met extra voorzieningen voor fietstoeristen.
En oh ja, een reservering geeft geen garantie op een plek voor je fiets.
Het lijkt erop dat de NS schijt heeft aan fietsers. Jammer zeg, want het combineren van deze twee leuke, milieuvriendelijke manieren van reizen is juist zo goed.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik woon in Arriva gebied. Die doen het beter op service gebied, ondanks het feit dat hun lijnen volgens mij amper rendabel zijn. Hier in Harlingen stappen inmiddels weer veel fietstoeristen uit die richting de Wadden gaan of de Elfsteden route op het vasteland gaan rijden,
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023