Helft forenzen wil geen speed pedelec vanwege helmplicht

Plaats reactie
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
mrstrom

ja, wat ik eerder ook al zei. De snelheid vind men te eng en de daarbij behorende helm. Ook niet iedereen gaat op een motor te werk.

Veel mensen willen schoon/comfortabel op het werk komen. De gewone fiets valt dan soms al tegen, want je zweet snel. De Ebike nam dat wel goed weg en was dus voor die range wel een goede aanvulling. De SP richt zich op de afstand nog even verder. Dan moet je wel goed doorfietsen etc. ga je toch snel zweten. Fietskleding is bijna wel een must, dus nog opfrissen en omkleden op het werk ook.

Dus klopt onderzoek wel, SP is voor veel mensen geen alternatief, want te veel "gedoe" . De helm is ook een klein gedoetje, maar zal niet de echte reden zijn denk ik.
Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

Waren het open vragen of meerkeuze vragen?

De aanschafprijs is ook wel een dingetje. Die staat er niet bij in het rijtje van redenen om op een speed-pedelec te gaan forenzen. Dat vond ik persoonlijk de grootste hobbel.
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Bicarbonaat

mrstrom schreef: 16 sep 2021, 16:11 ga je toch snel zweten. Fietskleding is bijna wel een must, dus nog opfrissen en omkleden op het werk ook.

Dus klopt onderzoek wel, SP is voor veel mensen geen alternatief, want te veel "gedoe" . De helm is ook een klein gedoetje, maar zal niet de echte reden zijn denk ik.
ander kleren en een chemische douche van Fa , en klaar is bicarbonaat
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Bicarbonaat schreef: 16 sep 2021, 20:05
mrstrom schreef: 16 sep 2021, 16:11 ga je toch snel zweten. Fietskleding is bijna wel een must, dus nog opfrissen en omkleden op het werk ook.

Dus klopt onderzoek wel, SP is voor veel mensen geen alternatief, want te veel "gedoe" . De helm is ook een klein gedoetje, maar zal niet de echte reden zijn denk ik.
ander kleren en een chemische douche van Fa , en klaar is bicarbonaat
Ik fiets 46 km in mijn kantoorkleding, en heb dan alleen een beetje deo nodig. Alleen bij slecht weer en kou is dat anders.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
mrstrom

Polling schreef: 17 sep 2021, 08:30
Bicarbonaat schreef: 16 sep 2021, 20:05
mrstrom schreef: 16 sep 2021, 16:11 ga je toch snel zweten. Fietskleding is bijna wel een must, dus nog opfrissen en omkleden op het werk ook.

Dus klopt onderzoek wel, SP is voor veel mensen geen alternatief, want te veel "gedoe" . De helm is ook een klein gedoetje, maar zal niet de echte reden zijn denk ik.
ander kleren en een chemische douche van Fa , en klaar is bicarbonaat
Ik fiets 46 km in mijn kantoorkleding, en heb dan alleen een beetje deo nodig. Alleen bij slecht weer en kou is dat anders.
Haha of je collega's durven niks te zeggen?

ik fiets 20km, en trap lekker voluit, voor mij is het ook ff bezig zijn. Maar kom wel nat en bezweet aan, draag ik nog dunne kleding. Ach iedereen is anders.
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

JanR schreef: 16 sep 2021, 18:55
De aanschafprijs is ook wel een dingetje. Die staat er niet bij in het rijtje van redenen om op een speed-pedelec te gaan forenzen. Dat vond ik persoonlijk de grootste hobbel.
Uit het onderzoek blijkt dat het gebruik van de fiets of e-bike vaak nauwelijks wordt aangemoedigd, terwijl tegelijkertijd 54 procent zegt wel ontvankelijk te zijn voor stimulansen, zoals een financiële vergoeding. Ook staat 62 procent open voor het aanbieden van een e-bike of fiets van de zaak.
Misschien hoort dat bij de 'anders' groep, maar inderdaad, de aanschafprijs is ook wel een beweegreden om dat over te slaan.
Al betaal je voor een goede e-bike ook al snel 3000 - 4000 euro en is het verschil met een SP niet meer zo groot.
Dat zou ook een reden kunnen zijn dat ruim de helft zegt open te staan voor een financiële vergoeding.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Plaats reactie