Paul wil niet tussen de auto's

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/396 ... n-de-autos

Ik snap hem heel goed, ik fiets ook af en toe door Tilburg heen: daar ben je echt een rode lap voor een stel stieren. Ik voel me nergens zo onveilig op de weg als daar...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

Deze petitie hadden we hier al eerder voor bij zien komen. Ik snap zijn punt wel, maar logischer is toch dat de overheid duidelijker communiceert, ook naar niet SP rijders, wat de regels zijn. Op dat soort meerbaanswegen zal het echter een onveilig gevoel blijven geven. Daar zou het fietspad ge-upgrade kunnen worden naar een fiets/bromfietspad.
mrstrom

Ik ben zelf wel erg voor het fietsen op de weg. Maar hier is het wel een klote stuk hoor. OP zulke delen rijden de autos vaak ook geen 50 meer maar eerder ri. de 60. Hij fietst dan 38km/u op de teller dus "maar' 35 echt.

Andere route kiezen? Hoe doen de brommers het daar?

Keer een SP-dag organiseren in Eindhoven? gaan we met 50 man, de weg breed rijdend door Eindhoven zo een aantal keer. Dan leren ze wel wat het is.
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

Fiets zo nu en dan over de Cityring van Tilburg (Heuvelring, Stadhuisplein en Schouwburgring), maar fiets daar gewoon op de straat. Nog geen getoeter ofzo gehoord. Ook niet als ik tussen de rij auto's naar voren tot de stopstreep rij en er voor ga staan.
Vind de staat van de brom/fietspaden langs de ringbanen gevaarlijker om op te fietsen.

Regelgeving zou wel nog naar gekeken moeten worden, zeker op drukke tweebaanswegen zoals op het filmpje te zien zijn. Daar zou ik zelf voor mij eigen veiligheid en dus het fietspad kiezen. Zelfs op een scooter voel je je daar niet snel veilig, alhoewel wellicht wel meer geaccepteerd.
Cityring Tilburg is ook een tweebaansweg (deels, maar tevens is het daar maar 1 rijrichting), maar vanwege de drukte op bepaalde tijden rijdt men daar niet altijd 50. Op het Stadhuisplein en Schouwburgring volgen de stoplichten elkaar trouwens snel op.

Regelgeving zoals nu in o.a. Rotterdam en Apeldoorn, waar je middels een ontheffing op fietspad mag zou nationaal gezien veel uitkomst bieden, maar ook nog meer verwarring zaaien onder de automobilist. Iedere SP-er gaat dan immers fietsen waar hij/zij/hen wilt.

Nadeel is tevens dat veel bebording en beheer van de infrastructuur bij de gemeentes ligt. In het geval van een lokale ontheffing zou ik voor mijn woon/werk dan voor 3 gemeentes de ontheffing aan moeten vragen. En dan voor pleziertochtjes bij nog een aantal meer. Wordt een derde Ortlieb back roller voor de ontheffingen.
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

In Tilburg dan, of starten in Eindhoven en dan naar Tilburg :ay

Ik doe mee. Ik gok dat Paul er ook voor open staat :az
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bicarbonaat

asiel aanvragen in belgie
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bicarbonaat schreef: 20 sep 2021, 18:50 asiel aanvragen in belgie
Daar zitten ook weer nadelen aan ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
KingOfTheRoad
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 sep 2021, 11:46
Locatie: regio Zwolle
Merk SP: Stromer ST3 Deep Black
Km-stand: 600

Op de weg die Paul rijdt lijkt het me inderdaad niet prettig, ook niet met een brommer die constant 45 gaat. Ik vraag me af of het een principe dingetje van Paul is om dit te publiceren, oftewel wat de politie zou doen als hij gewoon het fietspad langs deze weg neemt.

Ik neem zelf ook wel eens niet het fietspad terwijl brommers er wel op horen, omdat het daar dan vrij rustig is en het fietspad veel nauwe bochten heeft. Door de grotere banden heb je op snelheid nu eenmaal een grotere draaicirkel dan de gemiddelde scooter. Ik denk dat de gemiddelde agent daar in redelijkheid een gesprek met je over aan zal gaan en niet direct een bon geeft als je voor de rest alles netjes op orde hebt(papieren, verzekering, verlichting etc). Goed, in het oosten zijn we misschien wat gemoedelijker en is het ook wat rustiger op de wegen.
🇳🇱 KingOfTheRoad - regio Zwolle sinds 07-2021
:bike: Stromer ST3 2021 Deep Black - L
:battery: Li-ion 983 Wh
Bicarbonaat

FreddyH schreef: 20 sep 2021, 19:11
Bicarbonaat schreef: 20 sep 2021, 18:50 asiel aanvragen in belgie
Daar zitten ook weer nadelen aan ;p
Bron?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

KingOfTheRoad schreef: 20 sep 2021, 23:07 Op de weg die Paul rijdt lijkt het me inderdaad niet prettig, ook niet met een brommer die constant 45 gaat. Ik vraag me af of het een principe dingetje van Paul is om dit te publiceren, oftewel wat de politie zou doen als hij gewoon het fietspad langs deze weg neemt.
Eerder: wat zijn petitie en zijn boekje aan aandacht zouden genereren als hij in plaats hiervan met gematigde snelheid het fietspad neemt. Is toch wat minder sensationeel. (Al doet dat niks af aan het probleem op deze weg.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie