Paul wil niet tussen de auto's

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bicarbonaat schreef: 20 sep 2021, 23:07 Bron?
Spa.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bicarbonaat schreef: 20 sep 2021, 23:07 Bron?
fietspad belgie.jpg
fietspad belgie.jpg (63.21 KiB) 928 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
KingOfTheRoad
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 sep 2021, 11:46
Locatie: regio Zwolle
Merk SP: Stromer ST3 Deep Black
Km-stand: 600

Stromeur schreef: 20 sep 2021, 23:12
KingOfTheRoad schreef: 20 sep 2021, 23:07 Op de weg die Paul rijdt lijkt het me inderdaad niet prettig, ook niet met een brommer die constant 45 gaat. Ik vraag me af of het een principe dingetje van Paul is om dit te publiceren, oftewel wat de politie zou doen als hij gewoon het fietspad langs deze weg neemt.
Eerder: wat zijn petitie en zijn boekje zouden doen qua aandacht, als hij in plaats hiervan met gematigde snelheid het fietspad zou nemen. Toch wat minder sensationeel. (Al doet dat niks af aan het probleem op deze weg.)
Daar waar nodig inderdaad op het fietspad snelheid aanpassen. Als er geen enkele andere fietser te bekennen is zie ik daar geen reden toe, je gaat natuurlijk niet op volle snelheid vlak langs andere fietsers. Ik denk dat iedereen wel kan aanvoelen wanneer hij/zij een gevaar op de weg vormt, in dat geval terecht dat oom agent de regels handhaaft.
🇳🇱 KingOfTheRoad - regio Zwolle sinds 07-2021
:bike: Stromer ST3 2021 Deep Black - L
:battery: Li-ion 983 Wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 20 sep 2021, 23:17 fietspad belgie.jpg
:ai :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

KingOfTheRoad schreef: 20 sep 2021, 23:19
Stromeur schreef: 20 sep 2021, 23:12
KingOfTheRoad schreef: 20 sep 2021, 23:07 Op de weg die Paul rijdt lijkt het me inderdaad niet prettig, ook niet met een brommer die constant 45 gaat. Ik vraag me af of het een principe dingetje van Paul is om dit te publiceren, oftewel wat de politie zou doen als hij gewoon het fietspad langs deze weg neemt.
Eerder: wat zijn petitie en zijn boekje zouden doen qua aandacht, als hij in plaats hiervan met gematigde snelheid het fietspad zou nemen. Toch wat minder sensationeel. (Al doet dat niks af aan het probleem op deze weg.)
Daar waar nodig inderdaad op het fietspad snelheid aanpassen. Als er geen enkele andere fietser te bekennen is zie ik daar geen reden toe, je gaat natuurlijk niet op volle snelheid vlak langs andere fietsers. Ik denk dat iedereen wel kan aanvoelen wanneer hij/zij een gevaar op de weg vormt, in dat geval terecht dat oom agent de regels handhaaft.

Waarom geen andere route zoeken? Ik zou eerst op zoek gaan naar een redelijk alternatief.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

KingOfTheRoad schreef: 20 sep 2021, 23:07.... Ik denk dat de gemiddelde agent daar in redelijkheid een gesprek met je over aan zal gaan en niet direct een bon geeft als je voor de rest alles netjes op orde hebt (papieren, verzekering, verlichting etc). Goed, in het oosten zijn we misschien wat gemoedelijker en is het ook wat rustiger op de wegen.
Recent nog in Almere meegemaakt dat ik volgens de agent mij met de SP op een fietspad reed, waar dat niet toegestaan was. Volgens de verbaliserend agent moest ik op de weg rijden en als ik dat niet durfde, dan had ik maar geen SP moeten kopen. :dwarf: Hij zei ook dat hij niet van plan was om me een waarschuwing te geven en om die reden gelijk het bonnenboekje erbij pakte. Je veronderstelling dat er met een gemiddelde agent in redelijkheid een gesprek te voeren valt, kan dus wel eens anders uitpakken. Waarschijnlijk omdat een gemiddelde agent niet bestaat.... of omdat ik niet in het oosten van Nederland woon. ;) Voor alle duidelijkheid: er reden op dat moment geen andere fietsers rond me en ik reed rustig.

Een week later reed ik datzelfde traject nogmaals, maar nu met een scooter (blauw kenteken). Het viel me op dat ik geen bord tegen was gekomen welk aan gaf het pad een fietspad was en dat brommers (geel kenteken) en SP's er niet mochten rijden. Ik besloot om terug te rijden en foto's en een filmpje te maken. Thuis aangekomen heb ik bezwaar tegen de boete aangetekend. Conclusie: de officier van justitie die mijn bezwaar heeft behandeld stelde me in het gelijk omdat de informatie die de verbalisant had verstrekt onvolledig was, waardoor een grondige afweging van mijn genoemde argumenten niet mogelijk was. :bu: Maakt allemaal niet uit, de bekeuring hoef ik niet te betalen. :D
Witte ST3 van maart 2019
mrstrom

Heb je geluk gehad. Vaak leest de OvJ dat niet, is mijn ervaring.

Maar een redelijk gesprek kan je op hopen natuurlijk. Maar naar de letter van de wet mag je er niet rijden en kan je dus een boete krijgen.

Nu staan de bordjes vaak wel erg slecht, sommige fietspaden mag je van de ene kant wel op en van de andere kant niet.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Ben ook beboet door een BOA die naar de letter van de wet schreef, omdat ik bij uitzondering op een fietspad reedt (met aangepaste snelheid), na een aantal vervelende incidenten op een specifieke autoweg (kort na elkaar).
Heb bezwaar ingediend (ook naar de letter van de wet), omdat daar een verkeersbord fietspad ontbreekt; ben benieuwd en anders wordt het een beroep-zaakje; de gevoegde foto's in het bezwaar spreken voor zich.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Mijn mening: als de wegbeheerder noch op de toegang tot het bewuste pad een G11 (verplicht fietspad) of G13 (onverplicht fietspad) bord heeft geplaatst, noch op de afgelegde afstand op dat pad, dan zal de boete worden kwijtgescholden. Je kon immers niet weten dat je daar niet met een SP had mogen rijden.


@mrstrom: Ook ik ken in Almere een paar plekken waar komend vanaf de ene richting een G11 bord (verplicht fietspad) en vanaf de andere richting een G12a (Fiets/bromfietspad) bord geplaatst is. Ik heb geen idee wat er gebeurt als je op zo’n pad wordt aangehouden. Krijg je toch een boete? Is die boete aanvechtbaar en ga je dat gevecht ook winnen? Ook als ze je het pad hebben zien oprijden aan de kant van het G11 bord? Wie heeft zo’n situatie al eens meegemaakt?
Witte ST3 van maart 2019
mrstrom

Henry schreef: 21 sep 2021, 22:03 @mrstrom: Ook ik ken in Almere een paar plekken waar komend vanaf de ene richting een G11 bord (verplicht fietspad) en vanaf de andere richting een G12a (Fiets/bromfietspad) bord geplaatst is. Ik heb geen idee wat er gebeurt als je op zo’n pad wordt aangehouden. Krijg je toch een boete? Is die boete aanvechtbaar en ga je dat gevecht ook winnen? Ook als ze je het pad hebben zien oprijden aan de kant van het G11 bord? Wie heeft zo’n situatie al eens meegemaakt?
Of zal dat bewust zijn, dat vanaf eenzijde de wegbeheerder, de gele plaatjes toelaat? ik ben nog nooit echt aangehouden, ooit 1x rijdende voort door een motoragent.
Plaats reactie