Paul wil niet tussen de auto's

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dan vraag je aan je contact in Hulst wie je moet hebben in Terneuzen ;-)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Achiel schreef: 23 sep 2021, 15:28
Stromeur schreef: 23 sep 2021, 15:07 Krankzinnig dat je daar het fietspad niet op mag!
Nope, dus durf de discussie wel aan met de agent.
Dat je de discussie wel aan durft te gaan, daar twijfel ik geen moment aan. :D
Binnen het kader van de scheiding der machten (trias politica, bestaande uit de wetgevende-, de uitvoerende- en de rechtsprekende macht), heeft de politie de rol van de uitvoerende macht. Dat betekent dat de politie alleen zal toetsen of je je aan de wet houdt. Ik kan je de uitslag van die discussie wel vertellen:
- in het ongunstige geval heb je een bekeuring te pakken,
- in het gunstige geval kom je er met een waarschuwing vanaf.

Heb je na afloop een bekeuring op zak en wil je van de bekeuring af, dan zult jij je tot de rechtbank moeten wenden. De rechtbank zal recht spreken. In dit geval reed je op een plek waar je niet mocht rijden en dus zal de boete blijven staan, tenzij je de rechter kunt overtuigen dat de situatie ter plekke levensgevaarlijk is en dat je om die reden voor de andere optie hebt gekozen. De uitdaging zal bestaan uit het verkrijgen van overtuigend bewijs en dat zal (denk ik) niet meevallen. Mocht je dat voor elkaar krijgen, dan heb je bijgedragen aan jurisprudentie waar we in de toekomst wellicht wat aan hebben.

Feit is dat als je de wet wil veranderen (je wilt bijvoorbeeld met je SP ook op het fietspad, al dan niet met aangepaste snelheid), je bij een andere instantie moet zijn. Ik zeg: onderteken de petitie van Paul.
Als je de situatie ter plekke wil veranderen, moet je bij de wegbeheerder zijn, al dan niet gesteund door een politieke partij.
Witte ST3 van maart 2019
mrstrom

Achiel schreef: 23 sep 2021, 16:41 In de gemeente Terneuzen heb ik niet echt bekenden, in de gemeente Hulst heb ik een directe lijn met de verkeersdeskundige.
En past ie dan ook alles aan als je wat opmerkt?
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Het is meestal wel constructief.
mrstrom

Ik ben vanmorgen weer eens uitgescholden bij het stoplicht. Auto zat al wat te pushen, maar dan ga ik eerder rustiger rijden. TOen het 2 baans werd kwam ie naast me rijden en deed zijn raampje open. Ik dacht, zal even uitleggen dat geel kenteken op de weg moet maar het was driect "eikel dit, eikel zo... ga ergens anders fietsen" ik bleef rustig en vertel het nog een keer en gaf de tip aan hem om eens een cursus verkeerstheorie te doen. Ik heb het kenteken onthouden, maar ja wat kan ik doen? politie melding maken van agressie?

https://www.politie.nl/mijn-buurt/lokal ... edrag.html

Als ik hem dan 2 dagen later weer tegen kom zal dat niet echt helpen denk ik of wel?
peeters
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 mar 2020, 22:03
Locatie: Wechelderzande
Merk SP: stromer st5 le
Km-stand: 6600

Had de vrijdag ook zoiets de auto kwam steeds dichter en dichter ik denk nog 5 cm van mijn spiegel verwijderd toen op mijn claxon geduwd en in het midden gaan rijden der was geen fietspad en 30 km p/h aangegeven en toch nog voorbij gestoken. Gisteren en artikel gelezen dat dit een fietsstraat wordt dat gaat moeilijk worden .
Bijlagen
Screenshot_20210928-192909_Instagram.jpg
Screenshot_20210928-192909_Instagram.jpg (841.06 KiB) 700 keer bekeken
ik probeer 3x per week 75 km te doen
kempen antwerpen kempen
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 29 sep 2021, 08:20 Ik heb het kenteken onthouden, maar ja wat kan ik doen? politie melding maken van agressie?

https://www.politie.nl/mijn-buurt/lokal ... edrag.html

Als ik hem dan 2 dagen later weer tegen kom zal dat niet echt helpen denk ik of wel?
Als er een meldpunt voor is dan zou ik dat zeker doen. Niet alleen omdat die persoon er hopelijk op aangesproken wordt maar ook omdat dan bij de politie bekend wordt wat er speelt.
Helaas lijkt zoiets voor Noord-Brabant niet te bestaan :roll:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

FreddyH schreef: 29 sep 2021, 09:03
mrstrom schreef: 29 sep 2021, 08:20 Ik heb het kenteken onthouden, maar ja wat kan ik doen? politie melding maken van agressie?

https://www.politie.nl/mijn-buurt/lokal ... edrag.html

Als ik hem dan 2 dagen later weer tegen kom zal dat niet echt helpen denk ik of wel?
Als er een meldpunt voor is dan zou ik dat zeker doen. Niet alleen omdat die persoon er hopelijk op aangesproken wordt maar ook omdat dan bij de politie bekend wordt wat er speelt.
Helaas lijkt zoiets voor Noord-Brabant niet te bestaan :roll:
Het is toch een landelijk meldpunt?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 29 sep 2021, 09:22 Het is toch een landelijk meldpunt?
Zo lees ik het niet:
Meldpunt Agressief Weggedrag

De politie in Limburg heeft een Meldpunt Agressief Weggedrag. Bij het landelijk bekende telefoonnummer 0900 - 8844 kan elke inwoner van dit gebied melding maken ...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik zou gewoon aangifte doen bij de (plaatselijke) politie en vragen of zij actie willen ondernemen richting de bestuurder. Al blijft het contact van de politie bij een telefoontje richting de bestuurder, het werkt wel!

Zelf heb ik zo al meerdere malen elektronisch aangifte gedaan van motorrijders die rijden op een brom-/fietspad, simpelweg omdat de route korter is dan de route die ze eigenlijk moeten nemen, auto's die ondanks een doorrijd-verbod op bepaalde tijden toch besluiten om zich daar niks van aan te trekken en dit doorrijd-verbod negeerden en auto's die veel te snel rijden op een 60 km/uur weg.

In geval van de motorrijders (kenteken had ik onthouden) hebben ze die gebeld en een waarschuwing gegeven. Ik heb ze daarna niet meer gezien op het brom-/fietspad.
In geval van de automobilisten die het doorrijd-verbod negeerden en die ook nog eens flink te hard reden heeft de politie op een aantal dagen controles gehouden en diverse bekeuringen uitgedeeld.

Ik heb altijd een terugkoppeling ontvangen van de politie. :ay
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie