Sigaretten en alcohol verkopen aan minderjarigen verkopen is verboden. Een opvoerset verkopen voor de e-bike van minderjarige en volwassenen is niet verboden. Er wordt vrolijk op los gereden met te hoge snelheid.
Motorfietsen en auto's worden nieuw met legale uitlaten verkocht die voldoen aan het maximaal te produceren dB(A). Overal mogen dikke uitlaatpijpen en luide vervangingsdempers verkocht en gemonteerd worden. (als je een klein pikkie hebt moet je toch minstens een grote pijp onder je voertuig hebben ) Vervolgens hebben bewoners langs mooie wegen en dijken er last van. Gekozen oplossing: Afsluiting van wegen en dijken omdat er niet gehandhaafd kan worden.
De verkoop wordt niet verboden en handhaving is er nauwelijks. Dus............
Fietsindustrie roept op tot een ban op opvoeren e-bikes (verkoop, installatie en gebruik)
Dit iniatief direct doortrekken naar "right to repair" discussie had ik niet gezien. Ja misshicen is dat zo, maar dan blijft het mijn inziens evengoed een andere discussie. De discussie "right to repair" vind ik wel een belangrijke, dat hoeft volgens mij ook niks te zeggen over de beperking van de snelheid.
Bij de ouderwetse brommer waren wel atlijd illegale opvoersets verkrijgbaar. Dit onder het mom van thuisgebruik. Iemand die op een stukje land wilde gaan rijden. Dat dit misbruikt werd door andere gebruikers. Dit zie je bij motoren en autos ook met die herriepijpen. Handhaven is er idd. bijna niet. In Hoorn zijn nu motoren verboden op de dijk.
Bij de ouderwetse brommer waren wel atlijd illegale opvoersets verkrijgbaar. Dit onder het mom van thuisgebruik. Iemand die op een stukje land wilde gaan rijden. Dat dit misbruikt werd door andere gebruikers. Dit zie je bij motoren en autos ook met die herriepijpen. Handhaven is er idd. bijna niet. In Hoorn zijn nu motoren verboden op de dijk.
mboelis schreef: ↑03 okt 2021, 19:12 Sigaretten en alcohol verkopen aan minderjarigen verkopen is verboden. Een opvoerset verkopen voor de e-bike van minderjarige en volwassenen is niet verboden. Er wordt vrolijk op los gereden met te hoge snelheid.
Motorfietsen en auto's worden nieuw met legale uitlaten verkocht die voldoen aan het maximaal te produceren dB(A). Overal mogen dikke uitlaatpijpen en luide vervangingsdempers verkocht en gemonteerd worden. (als je een klein pikkie hebt moet je toch minstens een grote pijp onder je voertuig hebben ) Vervolgens hebben bewoners langs mooie wegen en dijken er last van. Gekozen oplossing: Afsluiting van wegen en dijken omdat er niet gehandhaafd kan worden.
De verkoop wordt niet verboden en handhaving is er nauwelijks. Dus............
maar hoeveel % heeft een dikke uitlaat ?
hoeveel % rijdt met de SP illegaal te snel?
hoeveel % heeft rijd er onverantwoord op de dijken?
3keer zal je antwoorden , een kleine minderheid.
maar de totale bevolking betaald het gelag.
Het gelag is is driedelig : beperking in technische inzicht in de fiets ( dus dit laat zich 100% doorvloeien naar right to repair ) + beperken vrijheid/keuze van het individu + stelen van privacy gegevens over je fietsgedrag (gpdr)
bron : https://www.e-bike-tuning.nl/service/