Heb ik ook voorgehad en omgeruild in garantie.
Groen led gaat branden als het laden voltooid is, ook als de lader in het stopcontact zit zonder aangekoppelde batterij brand de led groen.
Lader is defect, of er is in kabel van lader naar batterij een kabelbreuk. ( als je de mogelijkheid hebt kan je de spanning eens meten op de uitgang van de lader. Deze gaat normaal boven 40 volt zijn. Als je niets meet kan je naar kabelbreuk zoeken, met de laadkabel plaatselijk wiebelen en de kabel wat naar mekaar toe drukken zo heel de kabel afgaan. Als het nog garantie is zou ik hem omruilen. Bij kabelbreuk , afhankelijk van je skils kan je het proberen repareren.
Batterij defect denk ik niet of er moet iets mis zijn inwendig de laadaansluiting. Zelf heb ik al 3 defecte batterijen gehad, ( connectors van de vermogen aansluitingen naar de bms telkens verbrand ) hierbij gaf de batterij bij het laden nog steeds laadindicatie op de ledbalk.
Qwic RD10 Speed
thanks, zal eens proberenpedelecer schreef: ↑24 jul 2020, 07:52 Heb ik ook voorgehad en omgeruild in garantie.
Groen led gaat branden als het laden voltooid is, ook als de lader in het stopcontact zit zonder aangekoppelde batterij brand de led groen.
Lader is defect, of er is in kabel van lader naar batterij een kabelbreuk. ( als je de mogelijkheid hebt kan je de spanning eens meten op de uitgang van de lader. Deze gaat normaal boven 40 volt zijn. Als je niets meet kan je naar kabelbreuk zoeken, met de laadkabel plaatselijk wiebelen en de kabel wat naar mekaar toe drukken zo heel de kabel afgaan. Als het nog garantie is zou ik hem omruilen. Bij kabelbreuk , afhankelijk van je skils kan je het proberen repareren.
Batterij defect denk ik niet of er moet iets mis zijn inwendig de laadaansluiting. Zelf heb ik al 3 defecte batterijen gehad, ( connectors van de vermogen aansluitingen naar de bms telkens verbrand ) hierbij gaf de batterij bij het laden nog steeds laadindicatie op de ledbalk.
'Andy' Qwic RD10 Performance Speed - 735Wh - Dutch Orange - 04/19
woon-werk 34Km enkel
woon-werk 34Km enkel
Gesmolten tijdens het laden. Gelukkig geen brand of (op het eerste zicht) schade aan de accu...
Nu is het zo dat ik 2 laders heb. De originele en 1 van Nkon.nl.
1 met geel uiteinde en 1 met zwart. Welke is de originele die Qwic meelevert? Want volgens mij zijn het identiek dezelfde...
Nu is het zo dat ik 2 laders heb. De originele en 1 van Nkon.nl.
1 met geel uiteinde en 1 met zwart. Welke is de originele die Qwic meelevert? Want volgens mij zijn het identiek dezelfde...
- Bijlagen
-
- IMG_20200910_145926.jpg (4.61 MiB) 4599 keer bekeken
-
- Rookie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 07 sep 2023, 07:54
- Locatie: Opglabbeek
- Merk SP: Qwic rd10
- Km-stand: 7000
Goeie middag allemaal
Ik ben sinds deze week in bezit van een qwic rd10 speedpedelec.
Na een granville, cube kathmandu, stromer st1x....
Allemaal in een half jaar... met ze allemaal had ik iets dat
niet vol te houden was.. been kracht... houding... batterij van de fiets te snel leeg, en mijne dan..
Nu hoop ik de juiste keus gemaakt te hebben.
1200 euro, 2018, 7000km gelopen..
Snelheid ong 36 tot 42 kmu
Batterij 30 km maximaal
Houding, stuur rechtop gezet, Heerlijk
Ik ben sinds deze week in bezit van een qwic rd10 speedpedelec.
Na een granville, cube kathmandu, stromer st1x....
Allemaal in een half jaar... met ze allemaal had ik iets dat
niet vol te houden was.. been kracht... houding... batterij van de fiets te snel leeg, en mijne dan..
Nu hoop ik de juiste keus gemaakt te hebben.
1200 euro, 2018, 7000km gelopen..
Snelheid ong 36 tot 42 kmu
Batterij 30 km maximaal
Houding, stuur rechtop gezet, Heerlijk
Mijn RD10 is oprecht een Beest! Standje 3 geeft power tot aan 38-40 per uur.., de 4 remt wat af en 5 komt tot 40.
Als ik 6 inschakel dan komt er een push naar dik 45 per uur. Dit was met de originele controller, maar helaas moest er een nieuwe in en was dat feestje ingekakt! Gek genoeg cq gelukkig kwam de sfeer weer terug, maar niet op het oude top niveau.
Ik rijd een mooi traject en kan hoge gemiddelden rijden van soms boven de 40 km/h gemiddeld, volgens strava en een max heartbeat van 170 en dus 2x daags m'n cardio afgewerkt.
Inmiddels totaal ± 23.000 km gereden en omdat QWIC NL in puin ligt heb ik geen fiets. Mocht ik een ander merk moeten gaan rijden, dan met pijn in het hart, want samen met m'n vrouw op haar RD10 (zwart) hebben Paddy en Maddy ons 3 geweldige fietsvakanties bezorgd met ontzettend véél plezier alsook vertrouwen weer thuis gebracht.
Qua service ook wat accu shizzle gehad, maar vol lof over de afhandeling.
Dus ja, met wind tegen rijd ik moeizaam 40, zonder wind 48 en met wind mee dik 50 of meer.
Fiets is analoog vgl met moderne concurrentie, maar wel erg veel Fiets voor dit bedrag. Middenmotor speed pedelec? Pfff één keer een R&M getest, van dik 7-8.000 piek en dat is simpelweg niet leuk en niet te doen om mee te speren.
Als ik soms bij de schuur sta.., dan sta ik oprecht m'n oude Beestje te bewonderen, dat ie me weer thuis heeft gebracht, door weer en wind en ook in de winter.
Het is te doen om "heen" te speren en "terug" in max 3 te rijden en dus met gemak op één dikke 730 Wh accu 40 km retour te rijden. Dan hoeft de accu maar 1x daags geladen te worden
Als ik 6 inschakel dan komt er een push naar dik 45 per uur. Dit was met de originele controller, maar helaas moest er een nieuwe in en was dat feestje ingekakt! Gek genoeg cq gelukkig kwam de sfeer weer terug, maar niet op het oude top niveau.
Ik rijd een mooi traject en kan hoge gemiddelden rijden van soms boven de 40 km/h gemiddeld, volgens strava en een max heartbeat van 170 en dus 2x daags m'n cardio afgewerkt.
Inmiddels totaal ± 23.000 km gereden en omdat QWIC NL in puin ligt heb ik geen fiets. Mocht ik een ander merk moeten gaan rijden, dan met pijn in het hart, want samen met m'n vrouw op haar RD10 (zwart) hebben Paddy en Maddy ons 3 geweldige fietsvakanties bezorgd met ontzettend véél plezier alsook vertrouwen weer thuis gebracht.
Qua service ook wat accu shizzle gehad, maar vol lof over de afhandeling.
Dus ja, met wind tegen rijd ik moeizaam 40, zonder wind 48 en met wind mee dik 50 of meer.
Fiets is analoog vgl met moderne concurrentie, maar wel erg veel Fiets voor dit bedrag. Middenmotor speed pedelec? Pfff één keer een R&M getest, van dik 7-8.000 piek en dat is simpelweg niet leuk en niet te doen om mee te speren.
Als ik soms bij de schuur sta.., dan sta ik oprecht m'n oude Beestje te bewonderen, dat ie me weer thuis heeft gebracht, door weer en wind en ook in de winter.
Het is te doen om "heen" te speren en "terug" in max 3 te rijden en dus met gemak op één dikke 730 Wh accu 40 km retour te rijden. Dan hoeft de accu maar 1x daags geladen te worden
- Bijlagen
-
- 20230828_195827.jpg (2.26 MiB) 209 keer bekeken
-
- 20230828_103009.jpg (4.46 MiB) 209 keer bekeken
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Gave foto's! En inderdaad, de QWIC RD11 is echt heel veel speed pedelec voor je geld!
https://www.speedpedelecreview.com/foru ... 63#p142363
Naar verluidt gaat QWIC een doorstart maken:
https://www.speedpedelecreview.com/foru ... 63#p142363
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023