QWIC Performance serie krijgt upgrade

Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Duer schreef: 26 jun 2019, 12:38 De in augustus bestelde RD10 zou in oktober afgeleverd worden.
Toen bereikte mij het bericht dat er een RD11 op stapel stond, heb meteen mijn overeenkomst laten wijzigen, want ik moest toch wachten. Het werd november, toen december, daarna zou 9 April het worden, waarna het weer gewijzigd werd in 3 april.
Een vertegenwoordiger van de fabriek vertelde mij dat de metaaloorlog tussen Trump en China de blokkade veroorzaakte en april niet haalbaar zou zijn. Mijn dealer hield het met heel veel geluk op 14 juni!
!0 Maanden werd mij te veel, ik heb hem afgezegd. Mijn dealer treft geen blaam, hijheeft hemel en aarde bewogen en mij zelfs gratis gebruik van een nieuwe overjarige RD10 aangeboden tot de levering van de RD11.
In zijn zaak stond een nieuwe Giant Explore E+0 die hij me een weekje aanbood om te testen. Na een halve dag heb ik gebeld en een nieuwe besteld, en u raadt hetal..., na 3 dagen stond hij voor me klaar, een schitterend fraaie fiets met 80 MN Yamaha-motor en 22 versnellingen. Ik ben zeer enthousiast.
Ja, maar dat is een gewone ebike, geen speed pedelec? In die categorie is er inderdaad al een vrij groot aanbod. Veel plezier ermee. Zo lang wachten zonder garanties op uiteindelijke levering op die datum had ik ook zeker niet gedaan...
ST3 black 983wh
Kees de Grote
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2019, 19:23

Die MA11 met riem spreekt me nog wel aan, zal eens kijken of hij ergens te testen valt. Of heeft iemand hem al getest?
Deftone82
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 apr 2019, 09:14

Kees de Grote schreef: 26 jun 2019, 20:18 Die MA11 met riem spreekt me nog wel aan, zal eens kijken of hij ergens te testen valt. Of heeft iemand hem al getest?
Vermoedelijk niet aangezien hij nog niet geleverd wordt. Van Qwic ontving ik via dealer onderstaande info

"Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat er flinke vertraging heeft plaatsgevonden op de productie en hierdoor ook op levering van onze nieuwe speed bikes.

Performance RD11 – Speed
Performance MD11 - Speed
Performance MA11 – Speed

De vertraging is ontstaan door de verscherpte eisen van de type goedkeuring van speedbikes die recent zijn doorgevoerd. Componenten die op de huidige RD10 Speedbikes al gemonteerd waren, zijn dit jaar niet door de type goedkeuring heen gekomen. Hierdoor moest gezocht worden naar andere onderdelen wat heeft geleid tot vertraging van certificering en productie van onze nieuwe modellen speedbikes.

De vertraging bedraagt ongeveer 8 tot 12 weken, afhankelijk van het model, kleur en maat."
satsurfer
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2018, 18:40

Performance RD11 – Speed zou midden september leverbaar zijn. Productie in Portugal nu opgestart (nieuwe fabriek)
Bron: via FM die Jonas belde :D
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Ik heb gisteren van mijn FM de bevestiging gekregen dat hij de eerste RD11's normaal gezien eind september binnen krijgt.
Hij hoopt het alleszinds, want al een vijftal in pre-order. Hij voegde er fijntjes aan toe dat hij in die week ook al de nieuwe modellen van 2020 mag gaan bekijken, terwijl het belangrijkste speed-pedelec model van 2019 dus nog niet geleverd is :bj
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
satsurfer
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2018, 18:40

Ja, giant al 2020 modellen 3 weken terug gezien door Fm die ze doorstuurde.

Fiets kopen zonder getest te hebben? :shock:

zouden ze rd12 op eurobike voorstellen? :D Denk dat ze zouden gelyncht worden. :D
hivemind
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2019, 10:35

Toch een vraagje van een leek. Hopelijk vraag ik het hier op de juiste plaats. Ik zoek een sp voor woon-werk (25 km enkel). Na reeds veel gelezen te hebben en 1 proefrit op een st1x (wat een ervaring voor een eerste keer op een elektrische fiets!) heb ik een drietal fietsen op het oog met een budget tussen 3.5 en 5K.

ST1X: nu veel in promotie tot 15% korting (komt op 4800 euro ong)
ST1: zelfde prijscategorie; heeft 670W motor maar

Bij de stromers had ik wel telkens het gevoel tegen een verkoper te praten en geen FM. (dealers in Brugge en Tielt)

Naast de stromers kijk ik ook uit naar de RD11. Deze heeft op papier sterkere motor maar die 36V betrouw ik niet helemaal. (een boormachien draait ook op 110V maar toch heel wat minder sterk). Hier had ik wel met echte FM te doen dus dat speelt ook mee. ook de prijs is een stuk voordeliger en ziet er ook gewoon een leuke fiets uit

Mijn vraag is eigenlijk: neem ik het risico nog even te wachten om de RD11 te testen en zal ik bij deze fiets niet het risico lopen gefrustreerd te zijn als de batterij wat platter is dat al die stromers mij voorbij snellen?
satsurfer
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2018, 18:40

ik heb ook lang gewacht op RD11, maar uiteindelijk voor een eindereeks Klever X Speed 2018 gegaan. Anders was het X pure.
ST1 2019 is wel 500W nominaal met pieken tot 670W hé. 35 nM.

3 jaar garantie op Klever (ook akku) en voor 159 € tot 5 jaar garantie genomen via een pakket van car garantie.

"een RD11speed heeft 400 Nominaal en 900W piek.
TDCM levert 36V en 48V versies, wij hebben inderdaad de 36V zodat we onze huidige accu's kunnen gebruiken. Zo konden we makkelijker overstappen van onze RD10 naar onze RD11 serie. "

Klever 44V
Stromer 48V

Als je geen Klever kiest, zou ik nog eerder voor de stromer gaan, met een 983 Wh akku pack.

Tja, nog 2 weken wachten en je kan testrijden. Toch goede FM in Beernem denk ik? :lol:
Stromer heel goede FM is Godefroot, maar mss. beetje uit de buurt...
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Nu zijn de garantievoorwaarden van Klever wel 3 jaar (sterk punt), maar de garantievoorwaarden voor de batterij zijn minder goed dan bij Stromer
- 2 jaar 700 laadcycli
- 3 jaar 500 laadcycli

De vraag is wat een laadcyclus is voor Klever. Wanneer dat iedere laadbeurt is, dan is de werkelijke garantie voor mensen die meer dan 50 km afleggen per dag al iets minder dan twee jaar (200 werkdagen x 2 keer laden per dag)
Wanneer een laadcyclus 850Wh is, is die beperking van het aantal cycli op 2 jaar riant (30-35d km) maar die op 3 jaar al wat krapper (20-25 d km).

Maar het grootste probleem staat verderop in de kleine lettertjes: garantie vermeldt 60% overblijvende capaciteit als trigger voor vervanging van de batterij, bij Stromer is volgens mij 75 of 80%, met onbeperkt aantal laadcycli, maar wel maar 2 jaar geldig.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

satsurfer schreef: 17 sep 2019, 23:37 Stromer heel goede FM is Godefroot, maar mss. beetje uit de buurt...
Een aantal ervaringen met Godefroot kan je hier lezen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie