Klever 1200Wh accu

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 15 sep 2019, 19:09 Toen ik laatst één van de nieuwe Trek SP's testte, die een kilo of 10 lichter is dan de Stromer, was ik aangenaam verrast door de lichtvoetigheid van die bike. Ik ben zo gewend om een enorme bak gewicht onder mijn kont te hebben. Die Trek voelde bijna weer als een echte fiets-fiets.
Moet je eens met een 3/5 gaan rijden. Ik vond de test-2 die ik een weekje heb gehad alweer veel meer fiets-fiets dan mijn huidige 3.
FreddyH schreef: 15 sep 2019, 19:19 Ik vind het bij gewone fietsen wel eens interessant om te zien hoe iemand letterlijk duizenden Euri uitgeeft om zijn fiets 1 kg lichter te maken terwijl die persoon zelf 90 kg weegt :lol:
(oud collega van me)
Het grappige is dat dat bij autos wel wordt geaccepteerd (waarom een BMW 335i kopen als een 320i ook al ruim over de max snelheid kan), maar bij fietsers wordt er om gelachen.
Mijn colnago weegt ook 7.05kg terwijl ik momenteel zelf ook wel iets teveel meeneem. Waarom? Voor de lol, de mooie spullen, passie. De kinderdroom om ooit Bora wielen te hebben (een klassieker in de wielerwereld), het plezier van leuke upgrades uitzoeken.
Ga ik er sneller van fietsen? Hoogst waarschijnlijk wel, door de extra moraal ;)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 15 sep 2019, 20:33 Moet je eens met een 3/5 gaan rijden. Ik vond de test-2 die ik een weekje heb gehad alweer veel meer fiets-fiets dan mijn huidige 3.
Been there, done that. Daarom staat hier nog steeds een Es :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Dat is trouwens ook de reactie van mijn fm wanneer mensen aangeven dat een Klever of Stromer belachelijk veel geld kosten. "Kijk eens hoeveel sommige van die racefietsen kosten, en die hebben geen motor en geïntegreerde 'Omni'.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 15 sep 2019, 20:36
Daniel1975 schreef: 15 sep 2019, 20:33 Moet je eens met een 3/5 gaan rijden. Ik vond de test-2 die ik een weekje heb gehad alweer veel meer fiets-fiets dan mijn huidige 3.
Been there, done that. Daarom staat hier nog steeds een Es :)
Heb het al eerder geschreven: als ik het over moest doen had ik een Es gekocht.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 15 sep 2019, 20:56 Heb het al eerder geschreven: als ik het over moest doen had ik een Es gekocht.
Ik heb nooit begrepen dat jij niet voor een ST2 hebt gekozen boven de ST3 :lol:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 15 sep 2019, 20:33 Het grappige is dat dat bij autos wel wordt geaccepteerd (waarom een BMW 335i kopen als een 320i ook al ruim over de max snelheid kan), maar bij fietsers wordt er om gelachen.
Mijn colnago weegt ook 7.05kg terwijl ik momenteel zelf ook wel iets teveel meeneem. Waarom? Voor de lol, de mooie spullen, passie. De kinderdroom om ooit Bora wielen te hebben (een klassieker in de wielerwereld), het plezier van leuke upgrades uitzoeken.
Ga ik er sneller van fietsen? Hoogst waarschijnlijk wel, door de extra moraal ;)
Ik vind dat toch niet helemaal vergelijkbaar.

Als je een bepaalde fiets hebt, en je gaat honderden Euro's uitgeven voor een nieuwe set velgen (plus nog eens de arbeid van het inspaken), velgen die niet mooier zijn (99 van de 100 mensen zien het verschil niet eens als ze naast elkaar gehouden worden) en die eigenlijk niks aan je prestatie toevoegen maar puur omdat ze 10 gram of zo lichter zijn dan moet ik inderdaad wel lachen.

Bij een auto met dikke motor (en vaak veel luxere aankleding en ziet er zowel van binnen als van buiten een stuk beter uit) kan ik het nog wel begrijpen. Meer vermogen rijdt fijner, je hebt vaak betere componenten (betere vering/demping, betere en bredere banden, ...) en de standaard uitrusting is veel uitgebreider. Dan nog steeds leg je een belachelijk bedrag daarvoor neer, maar hoe je het ook went of keert: je krijgt er echt iets voor. Voor dat "echt iets" kan iedereen zelf besluiten of hij dat wel of niet het geld waard vindt.
Maar voor -10 gram op een velg, wat geen enkele invloed heeft op wat dan ook behalve op je bankrekening? Val dan gewoon 1 kg af, doet veel meer en is nog beter voor je ook.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 15 sep 2019, 22:35 Als je een bepaalde fiets hebt, en je gaat honderden Euro's uitgeven voor een nieuwe set velgen (plus nog eens de arbeid van het inspaken), velgen die niet mooier zijn (99 van de 100 mensen zien het verschil niet eens als ze naast elkaar gehouden worden) en die eigenlijk niks aan je prestatie toevoegen maar puur omdat ze 10 gram of zo lichter zijn dan moet ik inderdaad wel lachen.
Maar voor -10 gram op een velg, wat geen enkele invloed heeft op wat dan ook behalve op je bankrekening? Val dan gewoon 1 kg af, doet veel meer en is nog beter voor je ook.
Wel, velgen heb een zeer grote invloed op het rijgedrag van een fiets en maken soms een wereld van verschil. Verder doet iedereen met zijn centen wat hij wil, ik heb zelfs liever dat ze het in dure velgen investeren dan in een zware motor die meer uitstoot creëert
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

@freddyh: een 320 met M-pakket ziet er hetzelfde uit als een 335. En meer vermogen rijdt absoluut prettiger, maar die meerwaarde neemt na een bepaalde hoeveelheid pk’s. En de meerwaarde van 300+ pk tov de 190pk van een 320 is zeer beperkt. Dus zo gek is het vergelijk niet.*
En wat Tomasj zegt: velgen maken op een racefiets JUIST het verschil. Een wielsetje van 1400gr rijdt significant anders dan een van1700 gr.

*neemt niet weg dat ik ook de 335 zou kiezen :oops:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Tomasj schreef: 15 sep 2019, 22:02
Daniel1975 schreef: 15 sep 2019, 20:56 Heb het al eerder geschreven: als ik het over moest doen had ik een Es gekocht.
Ik heb nooit begrepen dat jij niet voor een ST2 hebt gekozen boven de ST3 :lol:
Was puur gebaseerd op de ervaringen met 29er ATB’s. Die zijn nog steeds wendbaar en speels.
En eerlijk is eerlijk: als rechtuit w-w fiets is ie zeer geschikt. Super stabiel en koersvast.
Bart-V
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 sep 2017, 20:42

Stromeur schreef: 15 sep 2019, 18:13 Dit is 'm dan:


Klever 1.200Wh accu.jpg
Ik heb sinds vorige week een x speed als leenfiets in de garage staan, maar als men hier de accu eruit wil halen dan moet deze nog best wel een stukje naar voren worden getrokken om van de rails op het frame los te komen. Het lijkt me zo dat de ruimte tussen accu en frame aan de voorkant wat te klein is als ik naar de foto kijk....de accu moet namelijk ook nog tussen het frame uit worden gehaald zonder dit te beschadigen. Ben benieuwd in real life hoe dit gaat werken.... Verder overigens wel een erg fijne fiets hoor :cool2:
Plaats reactie