Ongoing review: de Klever 1200Wh accu

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

MarcelH schreef: 20 feb 2021, 11:47 Corona wordt tegenwoordig overal als excuus gebruikt,... afgelopen jaren,
En past jaar geleden was er ook al Corona :az , daarmee kun je ook veel verkloten :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

FreddyH schreef: 20 feb 2021, 12:46 En past jaar geleden was er ook al Corona :az , daarmee kun je ook veel verkloten :lol:
:cool2: :bj
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Delima
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2021, 01:41
Locatie: Gent
Merk SP: Klever Pure X-Speed
Km-stand: 8000

Hoi allemaal,

sinds een tweetal weken rij ik ook met een speedpedelec, namelijk de Klever X-speed Pure met dus de 1200 Wh batterij.

eventjes een aantal gegevens:

WW enkel: 57km
gewicht: 92kg (geen onepack)
lengte: 1m82

Na ongeveer 1000km kan ik zeggen dat ik na een rit (57km dus) op het werk of thuis toekom met nog
een resterende SOC van 20-25%.

De X-speed rijdt echt lekker, al heb ik totaal geen ervaring met een ander merk. Wel vind ik soms dat als je 48 aan
het rijden bent, dan even de cadans stopt om bv uit te kijken voor iets en dan terug aanzet, je precies tegen een afremmende motor duwt.
Na terugschakelen en vertragen komt dit weer goed. Misschien is dit wel gewoon logisch?

Alleszins, zeer tevreden!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Delima schreef: 22 jul 2021, 09:21 Wel vind ik soms dat als je 48 aan
het rijden bent, dan even de cadans stopt om bv uit te kijken voor iets en dan terug aanzet, je precies tegen een afremmende motor duwt.
Na terugschakelen en vertragen komt dit weer goed. Misschien is dit wel gewoon logisch?
Is een bekend probleem bij Klever helaas en hoort eigenlijk niet zo. Wat (iets) helpt is terugschakelen voordat je weer aanzet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Delima schreef: 22 jul 2021, 09:21 Wel vind ik soms dat als je 48 aan
het rijden bent, dan even de cadans stopt om bv uit te kijken voor iets en dan terug aanzet, je precies tegen een afremmende motor duwt.
Na terugschakelen en vertragen komt dit weer goed. Misschien is dit wel gewoon logisch?

Alleszins, zeer tevreden!
Het is niet een afremmende motor maar de ondersteuning die langzaam vanaf ongeveer 50% terug oppikt. Je kan het zien aan het balkje bovenaan het display dat de mate van ondersteuning weergeeft.
Het mag voor mij ook wel wat vlotter terug omhoog, je verliest enkele km/h. Misschien kan Klever een extra instelling voorzien (ramp-up) zodat iedereen het naar smaak kan finetunen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Helpt de turbo knop om deze tijd te overbruggen?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Nee, de controller zit in zijn “ramp up” en die is wat het is. Als je echt remt en vertraagd is dat “probleem” er niet, direct volle ondersteuning bij het opnieuw trappen. Het is een (nog) niet in te stellen software issue.
Funky
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2021, 00:42
Merk SP: Klever
Km-stand: 3500

Delima schreef: 22 jul 2021, 09:21 Hoi allemaal,

sinds een tweetal weken rij ik ook met een speedpedelec, namelijk de Klever X-speed Pure met dus de 1200 Wh batterij.

eventjes een aantal gegevens:

WW enkel: 57km
gewicht: 92kg (geen onepack)
lengte: 1m82

Na ongeveer 1000km kan ik zeggen dat ik na een rit (57km dus) op het werk of thuis toekom met nog
een resterende SOC van 20-25%.

De X-speed rijdt echt lekker, al heb ik totaal geen ervaring met een ander merk. Wel vind ik soms dat als je 48 aan
het rijden bent, dan even de cadans stopt om bv uit te kijken voor iets en dan terug aanzet, je precies tegen een afremmende motor duwt.
Na terugschakelen en vertragen komt dit weer goed. Misschien is dit wel gewoon logisch?

Alleszins, zeer tevreden!
Ik weet niet op welke stand jij zover komt en nog 20 %overhoudt. Ikzelf ww enkel 43 km. Met de stand op 3 en intern kun je ook nog eens alles op max zetten en deze staat bijna op alles max. Haal ik dus de 43 km met nog een soc op 20 %. Nu is het nog niet koud ❄ dus ik ben benieuwd hoeveel ik dan ga overhouden. Moi 1m76 en ietsje meer dan 80 kilo (maar daar wordt aan gewerkt 😂😂). Bijna 2 maanden de x speed pure met 3600 km op de teller
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Komt met mij overeen wat Delima schrijft.
Temperatuur doet wel veel heb ik al gemerkt.
Toch bij temperaturen van 10 graden en dan 50km op de teller hou ik nog 30% batterij over. Stand 3, alles open.
Stand 2 lijkt ook aardig wat verschil te maken zonder weinig aan snelheid onder te doen.

P.S : het lastige probleem van de controller zit in zijn “ramp up”, kennen we allemaal wel denk ik.
Wachten of terug schakelen verder weinig aan te doen.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Funky schreef: 25 okt 2021, 22:07 Ik weet niet op welke stand jij zover komt en nog 20 %overhoudt. Ikzelf ww enkel 43 km. Met de stand op 3 en intern kun je ook nog eens alles op max zetten en deze staat bijna op alles max. Haal ik dus de 43 km met nog een soc op 20 %.
Check je accu spanning eens na het opladen. Een paar 10den minder is al een behoorlijk Wh verschil. Voordeel is dan wel dat de accu minder stress heeft want niet volledig opgeladen en dus langer meegaat. Nadeel is dat je niet de volle capaciteit kan benutten.
Plaats reactie