Ongoiing review: de Klever 1200Wh accu

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 5863
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Bulls Green Mover E45

MarcelH schreef: 20 feb 2021, 11:47 Corona wordt tegenwoordig overal als excuus gebruikt,... afgelopen jaren,
En past jaar geleden was er ook al Corona :az , daarmee kun je ook veel verkloten :lol:
Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.
(Baz Luhrmann)
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 553
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5081

FreddyH schreef: 20 feb 2021, 12:46 En past jaar geleden was er ook al Corona :az , daarmee kun je ook veel verkloten :lol:
:cool2: :bj
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 :cool2:
Delima
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2021, 01:41
Locatie: Gent
Merk SP: Klever Pure X-Speed
Km-stand: 1120

Hoi allemaal,

sinds een tweetal weken rij ik ook met een speedpedelec, namelijk de Klever X-speed Pure met dus de 1200 Wh batterij.

eventjes een aantal gegevens:

WW enkel: 57km
gewicht: 92kg (geen onepack)
lengte: 1m82

Na ongeveer 1000km kan ik zeggen dat ik na een rit (57km dus) op het werk of thuis toekom met nog
een resterende SOC van 20-25%.

De X-speed rijdt echt lekker, al heb ik totaal geen ervaring met een ander merk. Wel vind ik soms dat als je 48 aan
het rijden bent, dan even de cadans stopt om bv uit te kijken voor iets en dan terug aanzet, je precies tegen een afremmende motor duwt.
Na terugschakelen en vertragen komt dit weer goed. Misschien is dit wel gewoon logisch?

Alleszins, zeer tevreden!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 15440
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Klever X Alpha 45

Delima schreef: 22 jul 2021, 09:21 Wel vind ik soms dat als je 48 aan
het rijden bent, dan even de cadans stopt om bv uit te kijken voor iets en dan terug aanzet, je precies tegen een afremmende motor duwt.
Na terugschakelen en vertragen komt dit weer goed. Misschien is dit wel gewoon logisch?
Is een bekend probleem bij Klever helaas en hoort eigenlijk niet zo. Wat (iets) helpt is terugschakelen voordat je weer aanzet.
Stromer ST1 X (2017) --> Stromer ST2 S (2018) --> Klever X Alpha 45 (2021)
Jins
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22

Delima schreef: 22 jul 2021, 09:21 Wel vind ik soms dat als je 48 aan
het rijden bent, dan even de cadans stopt om bv uit te kijken voor iets en dan terug aanzet, je precies tegen een afremmende motor duwt.
Na terugschakelen en vertragen komt dit weer goed. Misschien is dit wel gewoon logisch?

Alleszins, zeer tevreden!
Het is niet een afremmende motor maar de ondersteuning die langzaam vanaf ongeveer 50% terug oppikt. Je kan het zien aan het balkje bovenaan het display dat de mate van ondersteuning weergeeft.
Het mag voor mij ook wel wat vlotter terug omhoog, je verliest enkele km/h. Misschien kan Klever een extra instelling voorzien (ramp-up) zodat iedereen het naar smaak kan finetunen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 5863
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Helpt de turbo knop om deze tijd te overbruggen?
Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.
(Baz Luhrmann)
Jins
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22

Nee, de controller zit in zijn “ramp up” en die is wat het is. Als je echt remt en vertraagd is dat “probleem” er niet, direct volle ondersteuning bij het opnieuw trappen. Het is een (nog) niet in te stellen software issue.
Plaats reactie