Ongoing review: de Klever 1200Wh accu

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee, in volume is de Stromer accu een flink stuk kleiner.

De Klever 1200Wh is 26cm x 21cm x 8,5cm (ex handgreep) = 4.641cm3
De Stromer 983Wh accu is 45cm x 7cm x 7cm (ex handgreep en chassisdeel) = 2.205cm3

De Klever accu bestaat uit een kunststof behuizing, met een metalen skelet waar ook de metalen handgreep, de adapter voor de rail, contactpunten en laadpunt onderdeel van uitmaken.

De behuizing van de Stromer accu is aluminium, met kunststof uiteinden (handgreep aan de ene kant, chassisdeel aan de andere).

Ik heb vorige week aan de Klever vertegenwoordiger gevraagd welke cellen ze gebruiken en of ze een animatie/dwarsdoorsnede/foto van geopende accu beschikbaar hebben. Ook die vraag staat daar intern nu uit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Onderstaande dumpjes heb ik uit een youtube uit 2014 over de B-Speed gevist. Dit is de 470Wh (?) accu. De opbouw van de huidige Klever accu's is volgens mij nauwelijks veranderd, er zitten alleen meer cellen in:

Klever battery.png
Klever battery.png (3.12 MiB) 4388 keer bekeken
Klever battery 2.png
Klever battery 2.png (4.49 MiB) 4388 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lampo
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2020, 19:45
Locatie: Leiden
Merk SP: Klever X-Speed Pinion 1200Wh
Km-stand: 250

Vanochtend is mijn Klever X-Speed Pinion 1200Wh afgeleverd! Na een uitvoerige uitleg ben ik gelijk gaan fietsen. Het weer was niet al te best (veel wind, regen), maar het was toch echt heel lekker. Ik heb ongeveer 41 km gefietst en toen had ik nog 42% acculading over, dus dat gaat helemaal goedkomen met mijn ww- verkeer van 39 km! Zelf ben ik 77 kg en 183 cm lang en ik heb framemaat L. Ik heb het grootste gedeelte in stand 2 gereden met stand 3 als ik de wind op kop had. De Pinion schakelt heerlijk, ik heb voornamelijk op snelheid in de 10e versnelling gereden. Dat gaf een prima cadans. De snelheid was erg goed, snelheden tot 48 km/h haal je vlot en zonder moeite, behalve als je wind tegen hebt.
Bijlagen
20201219_124136.jpg
20201219_124136.jpg (4.66 MiB) 4133 keer bekeken
20201219_124153.jpg
20201219_124153.jpg (4.55 MiB) 4133 keer bekeken
20201219_124212.jpg
20201219_124212.jpg (5.2 MiB) 4133 keer bekeken
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Knap ! :ba

Veel plezier ermee en hou het veilig. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

gefeliciteerd !

Ik ben erg benieuwd hoe hij zich zometeen houd als je je WW gaat doen, en hoeveel km je dan gaat rijden op een accu...op topsnelheid ;-)
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Lampo
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2020, 19:45
Locatie: Leiden
Merk SP: Klever X-Speed Pinion 1200Wh
Km-stand: 250

Dank jullie wel! Ik ben beginnend SPer, dus ik doe het heel rustig aan in de bochten en op kruispunten. Dit is toch heel wat anders dan raggen op een MTB of fietsen met een zware vakantiefiets...

De fiets ligt lekker op de weg, t.o.v. de Pinion met 850Wh accu waar ik uitgebreid op proefgereden heb, merk ik geen verschil qua gewicht door de 1200Wh accu. Wat wel een verschil is, is de Rockshox geveerde voorvork. Op het prototype Pinion waarop ik mocht testrijden zat een andere Rockshox vork met alleen een lock-out. Op mij eigen fiets heb ik nu een Rockshox met meerdere standen waarmee de stevigheid van de demping ingesteld kan worden van soepel tot aan lock-out en dat werkt voortreffelijk. Zelfs op de fietspaden met boomwortels is het comfortabel fietsen, al krijgt mijn achterwerk dan wel de nodige tikken :lol:

Ik hoop in 2021 echt weer WW-verkeer te kunnen gaan fietsen, voorlopig zal het bij rondjes blijven, ook niet verkeerd en het zorgt ervoor dat ik rustig kan wennen aan de fiets!
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Is dat ringslot (ik zou de sleutelhanger verwijderen om lakschade te voorkomen) gelijksluitend met het batterijslot ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
Km-stand: 40

Stromeur schreef: 12 dec 2020, 20:31 Onderstaande dumpjes heb ik uit een youtube uit 2014 over de B-Speed gevist. Dit is de 470Wh (?) accu.

Diese Bauform haben die 360Wh, 470Wh und der 570Wh Akku. Es sind alles 12s4p Akkus mit unterschiedlichen Zellen. Der 850Wh Akku ist ein 12s6p Akku. Der 1200Wh Akku vermutlich ein 12s8p Akku.

Die Konfiguration der Akkus kann man sich über das Display anzeigen lassen.

Hier ein Foto von meinem 470Wh Akku.

Afbeelding

Hier is een foto van mijn 470Wh-batterij.


De 360Wh, 470Wh en 570Wh batterijen hebben dit ontwerp. Het zijn allemaal 12s4p-batterijen met verschillende cellen. De 850Wh-batterij is een 12s6p-batterij. De 1200Wh-batterij is waarschijnlijk een 12s8p-batterij.

De configuratie van de batterijen is te zien op het display.
Lampo
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2020, 19:45
Locatie: Leiden
Merk SP: Klever X-Speed Pinion 1200Wh
Km-stand: 250

Golvas schreef: 19 dec 2020, 18:56 Is dat ringslot (ik zou de sleutelhanger verwijderen om lakschade te voorkomen) gelijksluitend met het batterijslot ?
Goeie, zal ik gelijk even doen! De sleutel van het ringslot en de accu zijn verschillend helaas, maar je kunt wel een extra vouwslot aanschaffen dat met dezelfde sleutel als de accu geopend kan worden. Zo heb je maar één sleutel nodig. Omdat ik de fiets op het werk in de parkeerkelder en thuis in het huis parkeer, leek mij een vouwslot niet nodig en volstaat het ringslot.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Niets zo onhandig dan dat Bordo onding, ik weet waar ik moet naar vragen ... dankjewel.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie