Achterwiel Klever X-Speed PINION of X Apha 45 uitnemen (band verwisselen)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb inderdaad de Cycl-e banden (ST5) gekozen. Die zijn lichter en het is een vouwband dus minder een gevecht om ze van de velg te krijgen. (Dat was een gedoe weer met de Super Moto X draadband die erop lag. Daar heb je eigenlijk een bandentang voor nodig, vonden mijn duimen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Ik snap het niet helemaal. Ik vermoed dat de achteras platte kanten heeft waarop links en rechts een moer wordt gedraaid. Hoe zit het?Stromeur schreef: ↑05 jun 2021, 20:07De motor wordt in positie gehouden door een metalen plaatje aan de linkerkant van de wiel-as:
Verwijder de twee zwarte kunststof afdekdoppen van de wielbouten.
Draai beide wielbouten eraf met een 19mm dopsleutel.
Omdat de bouten van de achterwiel-as zijn afgevlakt, kun je het wiel maar in twee posities terug in de drop-outs plaatsen.
Heb je het wiel geplaatst, draai dan eerst het boutje in het metalen plaatje links vast. Draai daarna de twee grote bouten vast..
Het aandraaimoment van de achterwiel-as is 40Nm.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Dan zorgt een uitsparing in het plaatje voor de juiste positionering van de motor ?
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Flyy
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
- Locatie: Paderborn
- Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
- Km-stand: 40
Es ist eine Sicherungsscheibe, die vermutlich verhindern soll, dass die Achse aus die Ausfallenden springt, wenn die Muttern der Achse sich mal gelöst haben. Dabei reißt das Motorkabel ab.
Im pedelecforum.de gibt es einige solcher Vorgänge. Ich glaube es ist in der Selbstbau Ecke des Forums.
Het is een borgring, die waarschijnlijk dient om te voorkomen dat de as uit de uitvaleinden springt, als de moeren van de as een keer zijn losgedraaid. Daarbij scheurt de motorkabel af.
In het pedelecforum.de staan enkele van dergelijke procedures. Ik denk dat het in de zelfbouw hoek van het forum is.
Im pedelecforum.de gibt es einige solcher Vorgänge. Ich glaube es ist in der Selbstbau Ecke des Forums.
Het is een borgring, die waarschijnlijk dient om te voorkomen dat de as uit de uitvaleinden springt, als de moeren van de as een keer zijn losgedraaid. Daarbij scheurt de motorkabel af.
In het pedelecforum.de staan enkele van dergelijke procedures. Ik denk dat het in de zelfbouw hoek van het forum is.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Zowel de uitsparing in het frame als dat metalen plaatje moeten ervoor zorgen dat de motor correct wordt geplaatst en niet uit positie raakt:Golvas schreef: ↑11 jun 2021, 09:10 Dan zorgt een uitsparing in het plaatje voor de juiste positionering van de motor ?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Overigens vind ik de oplossing van Stromer netter en meer vertrouwen wekken (dit is de ST5):
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Als het werkt vind ik het best, maar dit zijn van die details waarin Stromer zich onderscheidt van Klever: soms is het bij Stromer echt niet alleen design maar ook functionaliteit. En dat zie je terug in de hogere prijs van een Stromer.
Gemiddeld dan, want de new ST1 is fors goedkoper dan mijn Alpha en die heeft precies dezelfde oplossing als de ST5.
Gemiddeld dan, want de new ST1 is fors goedkoper dan mijn Alpha en die heeft precies dezelfde oplossing als de ST5.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023