True
Maar het is wel de werkelijkheid.
Mensen die zich richten op sportieve prestaties, optimaal onderhoud aan hun SP vanwege lange afstanden, of die daar de ideale 365-dagen-per-jaar kledij voor zoeken, en mensen die (terecht!) trots zijn op wat ze per maand wegtikken, die profileren zich meer dan de baardmannen die alleen in de lente en zomer op hun ww-afstand van 17km enkel flaneren. (Wat trouwens geen oordeel is van mijn kant, ik vind het allemaal even super als mensen daar de auto voor laten staan )
1.600Wh Klever accu in ontwikkeling?
- Jo58
- Expert
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:23
- Locatie: de Betuwe
- Merk SP: Klever
- Km-stand: 8000
Ik behoor ook tot de uitzondering op de regel, ik wil gewoon toertochten van 100 km of meer op een dag fietsen en niet op de slentersnelheid van max 26 km/u van een gewone e-bike. Vanwege accu capaciteit, ik heb een 1200 Wh en een 850 Wh accu, kan ik niet constant op max rijden. Ik begin met 1200 Wh accu op stand 8 (stand 2 - 3 blokjes), daarmee haal ik meestal een afstand van tussen de 70 en 80 km, daarna wissel ik naar de 850 Wh accu en knal ik op stand 14 voluit terug naar huis. Als ik méér accu capaciteit zou hebben, dan ga ik ook meer op de max rijden, of heel misschien wel 150 km op een dag rijden.....
Carpe Diem
Specialized Vado 5.0 - Trek Powerfly 5 E-mtb - Klever X Speed 2020
Specialized Vado 5.0 - Trek Powerfly 5 E-mtb - Klever X Speed 2020
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM
-
- Expert
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
- Locatie: Lier
- Merk SP: Geen :(
- Km-stand: 800
Hier ondertussen nog updates over geweten?
- wanneer komt ie?
- compatible met huidige X Alpha?
- wanneer komt ie?
- compatible met huidige X Alpha?
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Ex-Stromer ST3
-
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 29.000
Dit is inderdaad waar, met beiden van mn E-bikes rijd ik het liefst continu volle bak, maar om de accupercentages binnen redelijke bereiken te houden schroef ik vaak mn snelheid terug. Ik vind 37-40kmh ook al prima... Maar wel jammer, als een batterij het toeliet om gewoon 60km op maximale ondersteuning te rijden (en dus niet 100-0% te rijden, maar eerder 80-30%) dan zou dat top zijn. Zo reed ik ook altijd scooter, of ja die reed ik niet exact op top, maar op iets van 80-90%. 't ding versleet maar niet.
Maar nu twijfel ik toch wel, als ik van baan wissel zal ik een extra accu nodig hebben. Voor mijn ~35km enkele reis nu, is die 814Wh toch wel echt mn minimum, wil ik er een beetje lang mee kunnen doen Dus ben benieuwd naar de prestaties van de 1700Wh van Klever en de 1440Wh van Stromer
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
@Bart, een 814 batterij lijkt me ook onvoldoende, zeker op termijn. Een 983Wh batterij zou voldoende moeten zijn voor 35 km enkel. Ook om wat aan batterij management te doen. Ik heb gekozen (zoals bekend) voor een accutransporter op een Stromer te schroeven omdat ik wil proberen de batterijlading tussen de 20 en de 80 procent te houden. Mijn ww afstand is echter ruim 40 km. Ik twijfelde aanvankelijk ook om de ST7 aan te schaffen maar Nelis van Vietz en Reinout overtuigde me van een 3 met accutransporter. Ja, er zijn nadelen; meer gewicht, iets andere rijeigenschappen door meer gewicht en een veranderd zwaartepunt. Het wisselen kost je wat tijd. Het is echter wel goedkoper dan een ST7, je hebt meer actieradius ( voor rijden voor de leut) en ik vind de 3 met pinion mooier dan een 7 en mijn Orliebs passen gewoon. Ik experimenteer nu met een schakelklok om mijn batterijen niet volledig op te laden en bekijk wat dit doet met de degeneratie.
Groeten, Peter
Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Mijn ww verkeer is 43 km enkel. Heb 1200wh battery. Heb nu 21700 km op 1 jaar en 3 maanden. Van het begin kon ik niet alles open zetten ( stand 3 en alle blokjes). Anders haalde ik de afstand niet. Op zich moet je ook niet alles open zetten om toch vlot 45 km per uur te rijden. Nu met de laatste koude dagen zit ik op stand 2 en 2 blokjes. En heb op het einde van de rit 10 % over. Dus ik heb tot nu toe eigenlijk altijd de batterij op 100 % geladen en zo goed als leeg gereden. Dus maw ik kijk Echt wel uit naar de 1700 wh battery.
1.om de batterij niet altijd volledig leeg te rijden
2. Om toch stiekem minder zelf te moeten duwen en minder battery stress te hebben.
Maar ik hou mijn hart vast wat het prijskaartje ervan gaat zijn + misschien een andere lader (=nog extra centje).
En moet er een andere bevestiging komen of is deze compatible.
1.om de batterij niet altijd volledig leeg te rijden
2. Om toch stiekem minder zelf te moeten duwen en minder battery stress te hebben.
Maar ik hou mijn hart vast wat het prijskaartje ervan gaat zijn + misschien een andere lader (=nog extra centje).
En moet er een andere bevestiging komen of is deze compatible.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Officieel is er nog niks bekend. Onofficieel heb ik vernomen dat de nieuwe Klever accu backwards compatibel zou zijn met oudere modellen. Dus niet zoals met de nieuwe Stromer ST7 dat je er een compleet nieuwe speed pedelec van 12k euro omheen moet kopen. Dit zou betekenen dat de nieuwe accu ook in bestaande Klever modellen en met bestaande laders functioneert. Maar: zien = geloven.
1.600Wh is het laatste wat ik heb gehoord, maar dat is niet bevestigd. Prijs of leverdatum weet ik ook nog niet.
Gewoon rustig afwachten. Dat ding komt vanzelf een keer de markt op. En als je 'm te duur vindt dan kun je rond die tijd misschien een 850Wh (of 1200Wh) accu in de aanbieding erbij kopen als aanvulling op jouw huidige accu.
1.600Wh is het laatste wat ik heb gehoord, maar dat is niet bevestigd. Prijs of leverdatum weet ik ook nog niet.
Gewoon rustig afwachten. Dat ding komt vanzelf een keer de markt op. En als je 'm te duur vindt dan kun je rond die tijd misschien een 850Wh (of 1200Wh) accu in de aanbieding erbij kopen als aanvulling op jouw huidige accu.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromerfred
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1748
- Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
- Locatie: Haarlem
- Merk SP: ST7
- Km-stand: 4600
Ben wel benieuwd hoe zo’n grotere accu dan visueel eruit gaat zien op een Klever, want waarschijnlijk wordt er dan niet veranderd aan het design.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
- Flyy
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
- Locatie: Paderborn
- Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
- Km-stand: 25052
Kompatibilität ist bei Klever sehr sehr wichtig. Man nehme alle bisherigen Akkus oder Bedienteile, sie waren immer abwärtskompatibel. Da mache ich mir keine Sorgen.Stromeur schreef: ↑10 dec 2022, 00:55 Officieel is er nog niks bekend. Onofficieel heb ik vernomen dat de nieuwe Klever accu backwards compatibel zou zijn met oudere modellen. Dus niet zoals met de nieuwe Stromer ST7 dat je er een compleet nieuwe speed pedelec van 12k euro omheen moet kopen. Dit zou betekenen dat de nieuwe accu ook in bestaande Klever modellen en met bestaande laders functioneert. Maar: zien = geloven.
1.600Wh is het laatste wat ik heb gehoord, maar dat is niet bevestigd. Prijs of leverdatum weet ik ook nog niet.
Ich schätze, das ein 1600Wh Akku zwischen 2250€ und 2350€ kosten wird.
Mein B-Speed mit diesem großen Akkus ist dann kein Tiefeinsteiger mehr.
.................
Compatibiliteit is heel erg belangrijk bij Klever. Neem alle vorige batterijen of besturingseenheden, ze waren altijd achterwaarts compatibel. Daar maak ik me geen zorgen over.
Ik schat dat een 1600Wh batterij tussen €2250 en €2350 zal kosten.
Mijn B-Speed met dit grote accupakket is dan geen lage instapfiets meer.