Toegang krijgen tot de OMNI API

Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Ronald schreef: 28 jun 2020, 16:05 :bf: Nice, je zou er bijna een Garmin voor aanschaffen!

Kun je nu ook de status van de accu zien of alleen de zaken die de Omni app ook heeft?

Mvg,

Ronald
Je ziet de werkelijke status van de accu uitgedrukt in procenten,
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Ronald
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 mei 2020, 08:58
Locatie: Zürich, Zwitserland

piotr schreef: 28 jun 2020, 16:09
Ronald schreef: 28 jun 2020, 16:05 :bf: Nice, je zou er bijna een Garmin voor aanschaffen!

Kun je nu ook de status van de accu zien of alleen de zaken die de Omni app ook heeft?

Mvg,

Ronald
Je ziet de werkelijke status van de accu uitgedrukt in procenten,
Dat zie ik, ik bedoel hoe goed de accu zelf nog is. Niet de laadstatus, maar hoeveel procent van de cellen/capaciteit nog beschikbaar is.
ST3 AE
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Ronald schreef: 28 jun 2020, 16:34
piotr schreef: 28 jun 2020, 16:09
Ronald schreef: 28 jun 2020, 16:05 :bf: Nice, je zou er bijna een Garmin voor aanschaffen!

Kun je nu ook de status van de accu zien of alleen de zaken die de Omni app ook heeft?

Mvg,

Ronald
Je ziet de werkelijke status van de accu uitgedrukt in procenten,
Dat zie ik, ik bedoel hoe goed de accu zelf nog is. Niet de laadstatus, maar hoeveel procent van de cellen/capaciteit nog beschikbaar is.
Dat is wat ik schrijf: de healthstate van de accu in procenten. Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker moet formuleren.
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Gebruikersavatar
Addow
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2019, 15:41
Locatie: Ravels, BE

Stromboli schreef: 27 jun 2020, 12:16 Ziet er erg cool uit. Is dit er ook al voor Apple watch, of in ontwikkeling misschien?
Ik heb het zelf enkel voor Garmin (ConnectIQ) ontwikkeld, aangezien ik geen Apple Watch heb, maar dat lijkt me een kleintje om dat eveneens voor de Apple Watch te ontwikkelen. Ik heb wel veel zin om mijn stoute schoenen eens aan te trekken en Stromer te contacteren of ze op een of andere manier geen mogelijkheid willen voorzien om third-party applicaties toe te laten via een bij voorkeur public API.

Zelf zouden wij (enkele creatievelingen hier) een eenvoudig platform kunnen opzetten, waar iedereen op basis van zijn login/password + clientID/secret verbinding mee kan maken, die onderliggend alle requests doorstuurt naar StromerAPI, maar dan vrees ik dat we onderweg ergens wel de AV overtreden. Zeker iets om eens na te lezen. Er bestaan vergelijkbare toestanden zoals bvb. veloviewer.com die al zijn data ophaalt via Strava API en daar zijn al meer dan eens conflicten over geweest.

Enkele dagen ver en de widget werkt perfect zoals het hoort :ay

@ Batterij charge / health status:
Zoals piotr al aangeeft en aantoont in zijn screenshot, de API bevat beide percentages: battery_SOC & battery_health:

Code: Selecteer alles

Latest state: {
    "battery_SOC": 82,
    "suiversion": "4.2.2.2",
    "bike_speed": 0,
    "tntversion": "0.0",
    "trip_time": 70609,
    "light_on": 0,
    "average_speed_trip": 35.7,
    "trip_distance": 700.9,
    "average_speed_total": 35.3,
    "motor_temp": 22,
    "average_energy_consumption": 12,
    "power_on_cycles": 42,
    "total_time": 220024,
    "atmospheric_pressure": 0,
    "battery_temp": 25.3,
    "battery_health": 97,
    "total_distance": 2158.4,
    "assistance_level": -100,
    "rcvts": 1593361125,
    "theft_flag": false,
    "lock_flag": true,
    "total_energy_consumption": 27246
}
:bike: ST3 - “Stromboli” - sinds 5 juli 2019
Deep Black - Sport XL - 983 Wh
59 km Ravels - Edegem | 28 km Ravels - Malle
Ronald
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 mei 2020, 08:58
Locatie: Zürich, Zwitserland

piotr schreef: 29 jun 2020, 07:48
Ronald schreef: 28 jun 2020, 16:34
piotr schreef: 28 jun 2020, 16:09

Je ziet de werkelijke status van de accu uitgedrukt in procenten,
Dat zie ik, ik bedoel hoe goed de accu zelf nog is. Niet de laadstatus, maar hoeveel procent van de cellen/capaciteit nog beschikbaar is.
Dat is wat ik schrijf: de healthstate van de accu in procenten. Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker moet formuleren.
Excuses ik keek naar de screenshots van de Garmin watch en vroeg het mij daarom af. Weet dat het in API zit, maar wist niet of hij het had toegevoegd.

Ik zal je reactie verkeerd gelezen hebben, bedankt voor het herhalen.
ST3 AE
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Addow schreef: 26 jun 2020, 02:56
JeroenDG schreef: 18 jul 2019, 10:03 Ben wat aan het experimenteren gegaan met de API en mijn Garmin uurwerk.
Voorlopig resultaat is hieronder te zien. Volgende stappen zijn vergrendelingsknop en het geheel wat verfraaien :D
Na bijna een jaar heb ik er mij vandaag (eindelijk) eens mee kunnen beziggehouden. Het stond al lang op m'n verlanglijstje.
Eerst een eigen STROMER API wrapper geschreven in PHP/Laravel (port van Python/NodeJS scripts, thx!). Met de wrapper kan ik dan alle gegevens binnenhalen van de Stromer OMNI app (fietsdetails, status, positie, service info, sensor- en andere instellingen). Vervolgens een eigen synchronizer geschreven, die via cron (of console) volgens bepaalde frequentie de data ophaalt, checksums vergelijkt en indien nodig wegschrijft in een eigen SQLite databank. Als laatste stap nog een REST API geschreven met endpoints voor de Garmin StromerOMNI widget.

De StromerOMNI widget from scratch geschreven met als leidraad JeroenDG's versie. Heerlijk!
Een dagje spielerei met verfijnd resultaat dus ;-) Check the pics hieronder. Ik wil in de toekomst ook nog de "unlock/lock" en "light" acties (post requests) toevoegen, maar dat is écht voor later. Eerst even checken of alles draait zoals het moet.

Details in de StromerOMNI widget voor VivoActive 3.
  • Type fiets
  • Naam fiets
  • Totale afstand
  • Totaal energieverbruik
  • Logo Stromer
  • Afstand rit
  • Tijd rit
  • Gemiddelde snelheid rit
  • Batterij: percentage + temperatuur (icoontje past zich aan: full, half, low of dead)
  • Op slot of niet

IMG_20200626_025148.png
IMG_20200626_021205.jpg
IMG_20200626_021229.jpg
Kan je die App al op uw Garmin toestel plaatsen ??? Waar vind je die ??? Wel sterk dat je dit kan maken
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Is dit tzt “verkrijgbaar”?
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
bvdmeijden
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2020, 13:37
Locatie: Zoetermeer
Merk SP: ST1X

Is er ergens een stappenplan voor minder ervaren mensen om toegang te krijgen tot de api?
Client_id en secret heb ik inmiddels, maar wat moet ik vervolgens allemaal installeren om te kunnen 'praten' met mijn stromer?
Ik heb een windows 10 of linux debian laptop tot mijn beschikking. Ben best technisch maar mis wat stappen in alle voorgaande verhalen.
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Ben erg blij met dit topic! Gezien ik een tweedehands Stromer kocht wilde ik na aankoop zsm weten hoe het met de accu staat, om dit zonodig nog aan te kaarten bij de verkoper.

Inmiddels is het allemaal gelukt, in eerste instantie wilde ik dat NodeJS script/NPM pakket aan de praat krijgen, maar ik zag verderop in het topic een Python script voor Home Assistant staan van, wat nog beter was! Dank daarvoor piotr/Johannus. Nu kan ik namelijk in Home Assistant (voor het aansturen van slimme lampen etc.) alle data uit Omni loggen zonder al teveel moeite, en ook makkelijk visualiseren.

Voor het vinden van het clientid/clientsecret was ik even bezig. Tip, verspil je tijd niet aan mitmproxy, dat werkt niet (meer), in ieder geval niet op Android 10. Mogelijk zijn er andere proxies, maar het makkelijkst is Apk extractor gebruiken op je Android telefoon om de app op je computer te krijgen. En deze vervolgens te decompilen (gebruik APK Easy). De uitgepakte bestanden kun je daarna doorzoeken met Notepad++, zoek op 'https://api3.stromer-portal.ch/' zoals vermeld door SuperStroom. Je krijgt één bestand als resultaat, waar beide gegevens te vinden zijn.

Dit is het resultaat bij mij:

Afbeelding

Hij wordt elke 5 minuten geupdate, en de sensordata bewaar ik voor een jaar in HA zodat ik het nog een beetje kan analiseren later. Voor het adres gebruik ik custom component 'Places' om de geocoding te doen op basis van de GPS gegevens. Het adres klopt overigens in deze screenshot niet, omdat de data is bijgewerkt toen die binnen stond (veel beton hier).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Strak gedaan!

En met je accu gaat het nog prima zo te zien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie