Stromer ST5 / ST3 Winterbanden TW757 - 57-584

Robbe
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 okt 2018, 13:34

pleeyer_wan schreef: 14 nov 2018, 16:09 Ik wacht ook nog reactie van FM af ivm winterbanden st5.
Kheb, zodra er sprake van was, er een paar besteld.
Heb zo'n twee weken geleden een mailtje gestuurd naar een fietshandelaar en die heeft nog niet geantwoord. Hij heeft nog een mailadres met domeinnaam "skynet" dus ik denk niet dat hij al te vlijtig is om vaak zijn mails te checken. :lol:

Maar ik denk dat de prijs op die afbeelding stond: 69 of 79 euro. Hopelijk mag die erbij op de offerte voor het lease-plan.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Georgio schreef: 02 nov 2018, 22:33 Aanhaal momenten in specificaties en werkplaats handleidingen gaan uit van een schone schroefdraad zonder vet of loctite enz. Om iets conform specificatie vast te zetten kan je het best de bout en moer beiden schoonmaken met wasbenzine o.i.d.
Met alle respect...bij mij in de werkplaats gaat er geen bout/moer vast zonder wat vet of Decopro tenzij er Loctite op moet of al op zit.
Zelfs cylinderkop bouten/moeren gaan licht ingeolied in elkaar een voertuig, maar ook een fiets bestaat uit een scala van metalen/non ferro metalen met allerlei galvanische waarden. dit icm. met water, zuren, zouten stroom en draaien veroorzaakt corrosie en dat kan je alleen voorkomen door goede kwaliteit vet of anti seize compound. Berucht bij fietsen zijn zadelpenstropbouten, remboutjes, crankbouten en heb nog nooit een losgelopen bout/moer gehad ook niet bij zwaar belaste racefietsen/atb's :bi
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
mrstrom

Misschien een domme vraag...
Maar zitten er op de ST3 nu tubeless banden? en zo ja is dat dan met zo'n slok latex erin?

Het lijkt me dat je dan niet zomaar wisselt naar winterbanden. En een 2e wielsetje is bij een naafmotor ook niet zo handig :mrgreen: .

Ik meen te herinneren dat dat tegen mij gezegd is bij de informatie door de dealer. Maar twijfel nu gezien dit topic.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

WFVst5 schreef: 14 nov 2018, 23:14 Berucht bij fietsen zijn zadelpenstropbouten, remboutjes, crankbouten en heb nog nooit een losgelopen bout/moer gehad ook niet bij zwaar belaste racefietsen/atb's :bi
Nooit losgelopen, maar ook nooit vastgeroest.
Enige wat mij ooit in een heel ver verleden is overkomen is het vast corroderen van een carbon zadelpen in een alu frame. Nooit geweten dat dat zo smerig met elkaar kan reageren.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

mrstrom schreef: 15 nov 2018, 08:37 Misschien een domme vraag...
Maar zitten er op de ST3 nu tubeless banden? en zo ja is dat dan met zo'n slok latex erin?
Nee, zitten geen tubeless op (helaas).
Het lijkt me dat je dan niet zomaar wisselt naar winterbanden. En een 2e wielsetje is bij een naafmotor ook niet zo handig :mrgreen: .
Is heel makkelijk hoor als je weet wat je doet. Latex kun je eruit laten lopen en nieuwe band weer mee vullen (verse latex uiteraard).

Ik had het idee om de banden tubeless te gaan maken, maar aangezien het van die vervelende draadbanden zijn denk ik dat ik wacht tot ik toe ben aan nieuwe banden en dan koop ik de ST5 vouwband.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Daniel1975 schreef: 15 nov 2018, 10:05
WFVst5 schreef: 14 nov 2018, 23:14 Berucht bij fietsen zijn zadelpenstropbouten, remboutjes, crankbouten en heb nog nooit een losgelopen bout/moer gehad ook niet bij zwaar belaste racefietsen/atb's :bi
Nooit losgelopen, maar ook nooit vastgeroest.
Enige wat mij ooit in een heel ver verleden is overkomen is het vast corroderen van een carbon zadelpen in een alu frame. Nooit geweten dat dat zo smerig met elkaar kan reageren.
Klopt, carbonvezel/keperweefsel is een goede geleider en de uitgeharde epoxy is ook geen prettig spul dus......je kunt ook speciale pasta gebruiken om dit te voorkomen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Zit sinds dat incidentje altijd carbon pasta tussen inderdaad. Werkt perfect.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ondanks dat ik liever een setje winter-contis zou hebben op de 3 toch de Stromer winterbanden besteld. Ga het gewoon proberen.
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Daniel1975 schreef: 17 nov 2018, 17:04 Ondanks dat ik liever een setje winter-contis zou hebben op de 3 toch de Stromer winterbanden besteld. Ga het gewoon proberen.
Leuk, hou je ons op de hoogte? :bf:
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Uiteraard!! :ay
Plaats reactie