Jellem schreef: ↑13 jan 2022, 20:45
Sihnon schreef: ↑13 jan 2022, 12:58
Karine schreef: ↑12 jan 2022, 23:14
Hier ook heel tevreden van Squirt was, gebruik wel de e-bike versie.(Squirt E-Bike Wax)
Om de twee weken a drie weken breng ik het aan.(+- 500km)
Heb ook Squirt gebruikt maar was niet tevreden van die zwarte korstjes die er ontstonden en de uiterlijk van de ketting.
IS dat met Squirt E bike wash anders?
Je moet eerst ALLES ontvetten dus niet alleen ketting. Denk aan je cassette derailleur wieletje
Als dit correct gebeurd is zal je dit niet meer hebben
Hier heb ik dus geen zin in... Ik denk velen met mij, ik ga geen ketting lopen ontvetten, eens in de week of eens in de twee weken. Ik rijd bijna 1300km per maand. Sowieso spoel ik mijn ST2 (oud) niet af, ik help het liefst zo weinig mogelijk vocht in de buurt van die motor, genoeg gelezen over kapotte lagers.
Wat ik doe; 2/3x per week met Cyclon wet spray spuiten, PTFE spray voor regen/sneeuw. In de zomer gebruik ik Kroon-olie Teftec AS (deze vliegt er in de winter veel te snel af)
PTFE spray, dus PFAS spray. Maar goed,zoals met veel dingen, het milieu heeft er meer baat bij als we stoppen met intercontinentale vluchten maken voor ons ego, onze huizen niet meer stoken met aardgas en sowieso de auto laten staan, vooral als daar een fantastisch apparaat als een Stromer tegenover kan staan
Op deze manier heeft mijn vorige kettingset het 13000km uitgehouden. Het voortandwiel was als eerst heen, zonder kettingkast werpt het voorspatbord (zelfs met 190mm verlenger) er tijdens het rijden zoveel leem/zand op, dat je iedere dag 45 min(x2) aan het slijptollen bent op 29km enkele reis