Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 27,5" wielen)

Rikkie
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2020, 13:34
Locatie: Jabbeke
Merk SP: ST3 special edition
Km-stand: 8500

Ik fiets nu een jaartje met de ST3 anniversery edition.
dagelijks 53 km woon-werk.
Ik ben met de originele pilrelli's reeds 2 maal onderuit gegaan in een bocht op nat wegdek door verlies van grip op het voorwiel en ik hing heus niet met m'n knie tegen de grond... De eerste keer met 2.9 bar, de 2e keer met 2;5 bar bandendruk. Ik heb veel fietservaring, zowel met koersfiets, MTB als spedelec maar verlies van grip op voorwiel is nachtmerrie voor alle fietserdan ben je echt hulpeloos. Daarom denk ik er nu toch ook aan om een winterband, of toch minstens band met zachtere compound te leggen voor deze winter. ik heb wel al wat opzoekwerk verricht maar ben er nog steeds niet uit welke band de beste prijs/kwaliteit kan bieden bij nat en vuil wegdek.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Rikkie, je hebt de mogelijkheid van een winterband die valt binnen de specs van Stromer. Dat is een Veetire band (TW 757). Ik heb er geen ervaring mee. Of de mogelijkheid van een winterband die wat smaller is dus buiten de specs van Stromer valt.
Veel forumleden rijden op de winterconti's die , en ik spreek uit eigen ervaring, veel grip geven en redelijk lekbestendig zijn. Ik heb er nog geen lekkeband mee gehad na een 6000 km op winterconti's en ben er nog niet mee onderuit gegaan. Er zijn enkele ervaringen van forumleden die problemen met de winterconti's hebben gehad zoals Reinout-ST3. Hij rijdt inmiddels op een winterpirelli. Als ik het goed heb is dit ook een (te) smalle band.
Met vriendelijke groeten Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Peerke1960 schreef: 15 nov 2020, 13:35 Als ik het goed heb is dit ook een (te) smalle band.
Deze band beschikt niet over de (voor speedpedelecs) noodzakelijke ECE-R75 goedkeuring.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Pumpkin rider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 jan 2018, 07:11
Locatie: Limal Belgie

Eergisteren ben ik mijn nieuwe Stromer ST3 gaan halen. Ik had de verkoper gevraagd om winterbanden voor mij te monteren, ik verwachtte hem uitgerust te zien met VEE Tyre Co. TW757 57-584 banden, maar nee, geen voorraad meer. De dealer nam daarom het initiatief om Winter Conti te monteren. Echt lelijk !!!! Deze band is absoluut te dun naar mijn smaak, het verandert het uiterlijk van deze prachtige fiets volledig. Dit neemt niet weg dat de Winter Conti een uitstekende band is die ik heel goed ken doordat ik er duizenden kilometers mee heb gereden. Dus ik ga de Pirelli-zomerbanden monteren in afwachting van een andere oplossing,... Mijn vraag is, heeft iemand ooit een 27,5 x 2,40 Schwalbe super moto x band gemonteerd? Ja, ze zijn iets breder dan de Pirelli van 2.35 breed. Dat was precies hetzelfde "probleem" als met mijn ST1X waar ik Winter Conti van 2.2 breed monteerde in plaats van de Big Ben van 2.15
Ik heb het gevoel dat de super moto x een geweldig alternatief voor vier seizoenenbanden zou kunnen zijn totdat Pirelli zijn CYCLE-e WT 27.5 x 2.35 uitbrengt of Continental met een Winter Conti met een brede van 2.35
Bestel ik een 27,5 x 2,40 super moto x set om te zien hoe deze passen op een ST3?
Misschien gewoon een beetje "illegale", maar dit risico ben ik klaar om te nemen, ...
Pumpkin 20’’ ST3 983Wh – Thule Shield S
34km enkel
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Meten is weten, staar je ook niet blind op de fabrieksmaten.
Een Continental 2.4 valt in praktijk bijvoorbeeld even breed als een Michelin 2,25.
Schwalbes vallen normaal niet echt smal uit.
Dus goed kijken of je voldoende breedte en hoogte hebt.
Soms zitten er ook nog wat mal resten aan die uitsteken. (kun je gewoon verwijderen)

De Schwalbe Supermoto is in praktijk wel 61-62mm breed en 60-61mm hoog. (afhankelijk van de velgspecificatie uiteraard)
Supermoto.JPG
Supermoto.JPG (135.15 KiB) 3583 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Schwalbe Super Moto X ligt onder de Klever X-Speed PINION die ik hier twee keer voor een duurtest heb gehad, waarvan één keer in de winter met vooral heel veel regen: not a fan. Prestaties zijn vergelijkbaar met de Big Bens; prima met mooi droog weer, uitkijken geblazen bij regen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Van waar ben je? Ik heb die super moto's van mijn klever hier. Ze zijn wel al goed gebruikt. Als je wil, mag je ze hebben om te kijken hoe ze 'vallen'. De velg van de Stromer is wel een pak breder, dus de band zal sowieso breder zijn. Is trouwens wel gekeurd hoor. Waar ik ook benieuwd naar ben, is de schwalbe pickup. Gekeurd voor speeder en is een cargoband dus geen probleem met load en ook behoorlijk lekbestendig.
https://hollandbikeshop.com/fietsbanden ... rt-694951/
Bestaat zelfs in 2.6 als je echt comfy wil rijden. Maar dat gewicht... 😏
wimvanc
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 dec 2020, 07:41
Locatie: Beerzel
Merk SP: Stromer ST3

Waarom neem je deze niet? Is ook 2,35 breed.
https://www.schwalbe.com/nl/tour-reader ... be-pick-up
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST3 2019 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 20 ㎞. :: ⏱ ~30 min
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Hmmm, lijkt mij een oplossing om een sportwagen uit te rusten met banden voor een zware bestelbus.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Misschien. Maar het merendeel van ons rijdt niet op het circuit... 😛
Plaats reactie