Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 27,5" wielen)

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik snap sowieso niet zo dat berijders van Velomobielen (wordt heel veel geëxperimenteerd met banden en drukken)nooit stil staan of een band die door de fabrikant, of zelf gemonteerd is wel of niet geschikt is voor een VM en dat dit wel het geval is bij een SP (commercie??)

Er bestaat namelijk geen band die specifiek voor een VM ontwikkeld en geproduceerd is terwijl de belasting, vooral op hoge snelheden hoger is........alleen de remkrachten zijn minder omdat we met trommels rijden.
Met een One doe je max 3K Kojak 4.5K SM haalt soms de 1K niet omdat ze klappen......
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Bepe
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2020, 21:06

Twee seizoenen rijd ik in de winter op de Continental Top Contact Winter banden, afgelopen weken scheurde de band kapot op de draad (volgens mij een bekend conti-probleem, ook eerder op het forum foto's van gezien). Profiel was nog heel prima, dus baalde er best van. Dure band... :oops:

Zaterdag een nieuwe band omgelegd en deze week weer lekker cruisen naar werk.

Gisteren bleek de goede anti-lek capaciteiten van deze band maar weer. Zie hieronder! Spijker geraakt, door rubber heen vastgeprikt, maar geen lek :bp:
Bijlagen
Scheur continental op draad
Scheur continental op draad
IMG_20210224_203050.jpg (612.83 KiB) 3413 keer bekeken
Spijker in band!
Spijker in band!
IMG_20210303_165757.jpg (441.93 KiB) 3413 keer bekeken
Kai
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2021, 21:17
Merk SP: ST1

Dag heren een vraagje, is de hoogte van een continental Contact plus city 27.5x2.20 55-584 evenhoog als die van de standaard ST1 (27.5x25 54-584) banden? Waarom mijn vraag:

Ik vraag me af ik nog steeds dezelfde snelheid kan behouden of niet. Of dat mijn teller nog steeds de correcte werkelijke snelheid aangeeft.

Mvg,

Kai
svenvds
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:54
Merk SP: Stromer ST1 LE 2019
Km-stand: 11000km

Kai schreef: 09 mar 2021, 21:31 Dag heren een vraagje, is de hoogte van een continental Contact plus city 27.5x2.20 55-584 evenhoog als die van de standaard ST1 (27.5x25 54-584) banden? Waarom mijn vraag:

Ik vraag me af ik nog steeds dezelfde snelheid kan behouden of niet. Of dat mijn teller nog steeds de correcte werkelijke snelheid aangeeft.

Mvg,

Kai
Beste Kai,

ik heb net deze wissel uitgevoerd: na 7200km was de achterband van mijn ST1 (2019) tot op de draad versleten.
Beide banden vervangen door de Continental plus city 55-584.
Aangezien het over een maataanpassing van 1mm gaat, van 54mm breedte naar 55mm breedte , is er geen probleem te verwachten wat betreft snelheid / teller.
Om te antwoorden op je vraag: Hoewel de maat anders doet vermoeden, heeft de Continental (nieuw) een diameter (opgepompt) die 2 mm kleiner is dan die van de originele V-Tire. Ik heb de vergelijking gemaakt op de voorband, aangezien die nog niet te erg versleten was.
Wat er wel anders is, is het gewicht van de band; de Continentals zijn voelbaar zwaarder.
svenvds
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:54
Merk SP: Stromer ST1 LE 2019
Km-stand: 11000km

Kai schreef: 09 mar 2021, 21:31 Dag heren een vraagje,
nog dit: er zitten hier op dit forum niet alleen heren.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het voordeel is dat deze dame dan niet hoeft te reageren, want ik word niet aangesproken :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Blackbird
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 aug 2021, 10:56
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Klever X-Speed Alpha
Km-stand: 3500km

Ik heb sinds begin september de Schwalbe Super Moto-X op mijn R&M Super Charger na 12000km ingeruild voor de nieuwe Vredestein Icon en ik moet zeggen , deze banden boezemen veel meer vertrouwen in bij nat weer.
Mijn FM heeft me deze aangeraden en deze band bestaat uit 3 verschillende' rubbercomponenten waardoor hij zowel bij droog als bij nat weer beter zou presteren dan de Schwalbe Super Moto-X .
Het zou een soort van all-season band zijn (dus geen volwaardige winterband) , maar bij echt vries en bar weer kom ik ,met de SP toch niet op de baan.
Enig nadeeltje : omdat deze beter kleeft moet ik wel +/- 1km/h inboeten aan topsnelheid , maar het uitbreken van het achterwiel in scherpe bochten (ook soms bij droog weer) is volledig weg .
Levensduur en lekbestendigheid (volgens de FM evenwaardig aan de Schwalbe met GreenGuard) is nog verder uit te zoeken (momenteel zo'n 1300km met de Vredestein gereden).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Interessant. Ik ben benieuwd hoe ze je op termijn gaan bevallen.

Qua grip: ja dat hou je. Ik merkte ook meteen verschil in topsnelheid en actieradius toen ik de Schwalbe Super Moto X op mijn Apha verving door de Pirelli Cycl-e. Die Supermoto X is echt een behoorlijk snelle band. Het is even wennen als je er wat anders onder legt, maar daarna wil je niet anders meer en zó groot is het verschil nou ook weer niet dat ik er de grip voor zou willen opgeven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Schwalbe heeft ook een prima al season band, de Marathon GT 365. Dat is gelijk de enige band van Schwalbe waar ik vertrouwen in heb.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja eens, hele fijne band!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie