Op het werk: charger Rood en Groen - probleem?

Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Stromeur schreef: 26 feb 2019, 21:03 Ik begrijp niet waarom je een lader die problemen geeft zelf open maakt als die nog binnen garantie is. Nu heb je dus een handjevol schroefjes, wat kapot plastic en een lader met kuren. En nu?

Lader onder garantie omruilen bij de dealer was toch veel handiger geweest? En ja, kan dat de lader na verloop van tijd opnieuw gaat rammelen, maar dan ruil je 'm gewoon weer in. Net zo lang totdat Stromer dit euvel oplost.

Als je zelf gaat morrelen aan je lader en er gaat daarna iets fout bij het opladen (wat nu al het geval was bij jouw lader, dus er was meer aan de hand dan alleen wat irritante rammeltjes), en er gaat wat stuk aan je Stromer of je accu tijdens het laden, dan kun je naar garantie fluiten.

Overigens zegt Stromer inmiddels dat we onze lader niet meer in de fietstas mee mogen nemen. Daar vind ik van alles van (volstrekt belachelijk), maar we zullen het ermee moeten doen. Ik weet niet of jij dit wel doet/deed?
@Stromeur:

Het is niet alsof ik de fiets uit elkaar het halen ben he? Het zijn 4 schroefjes - de lader heeft geen zegel - kan er zo nog mee naar de dealer. Ik doe 99% vd klusjes waar ik tegenaan loop zelf maar altijd met afdoende voorwerk. Die kap van de claxon vervangen door dat stukje vakwerk van Jroen - wat beter is - betreft ook aantal schroeven verwijderen van de fiets. Ik denk dat een van die stukjes de fan heeft geblokkeerd want hij werd erg warm doet het nu weer prima (zo lijkt). Ik zou het echt waardeloos vinden als ik twee keer naar Adam kan voor een paar losse schroefjes.... trek ook displays en complete dashboards uit mijn auto dus die 4 schroefjes moet nog wel gaan. Dat vind ik juist zo TOP aan forums als deze opdat we kunnen leren van elkaar (tekst, ervaringen zelfs foto’s bekeken voor gereedschap te pakken). Doe ik ook met auto, Holtkamper etc... ben dus heel blij met jullie allemaal! Mbt lader niet in de tas - wat is het alternatief (weet het antwoord wel) - kom namelijk niet op en neer op 1 lading.......
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

pvg schreef: 26 feb 2019, 21:13 Enerzijds 100% eens.

Anderzijds... als Stromer het niet op lost, doe ik het zelf. (Let wel: ik heb een opleiding en ervaring in electrotechniek en ben dus niet zo bang dat ik iets fout doe.) Voor iedereen: als je niet zeker weet wat je doet, niet doen!
Waar woon je Peter heb nog een klusje voor je! 😂
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Defecte lader langs brengen of opsturen en een nieuwe lader (toegestuurd) krijgen, of zelf gaan rommelen met (risico op) verlies van garantie en andere defecten. (Als het probleem tenminste in de lader zit. Dat lijkt aannemelijk, maar is nog niet onomstotelijk vastgesteld.)

Binnen garantie zou ik direct de eerste optie aanvinken, maar mij en mijn boerenverstand maakt het niet uit waar iemand anders voor kiest.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Het blijft natuurlijk raar, een lader niet mee mogen nemen in de fietstas maar wel met de post versturen... volgens mij wordt er dan veel ruwer mee omgegaan dan wij doen.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Polling schreef: 27 feb 2019, 06:45 Het blijft natuurlijk raar, een lader niet mee mogen nemen in de fietstas maar wel met de post versturen... volgens mij wordt er dan veel ruwer mee omgegaan dan wij doen.
Goed punt.

Daarnaast blijft het natuurlijk raar dat een fiets-accu lader niet tegen een stootje kan. Tegen de tijd dat we 200km op 1 lading en volle ondersteuning kunnen rijden snap ik dat die lader toch thuis blijft... Maar die luxe hebben we gewoon nog niet.

Het is net alsof ze denken dat niemand meer dan 30km ver gaat met de fiets, en dat men dat alleen doet als de lucht en weg droog zijn :bu:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Op basis van advies van Peter (PvG) printplaatje nu goed vastgezet met M3 (verzonken). Hoogte vergane plastic opgevangen middels kraanschijfjes (bij gebrek aan kunstof busjes). Moertjes druppeltje Pattex gegeven tegen losdraaien.

Werkte zonder al die losse troep erin ook weer goed maar nu zit het iig allemaal vast! 👍🏻
551C6655-9AD0-4B3F-A4BD-C333524306F7.jpeg
551C6655-9AD0-4B3F-A4BD-C333524306F7.jpeg (3.09 MiB) 3934 keer bekeken
238F323B-3105-40C2-9702-B99D79577809.jpeg
238F323B-3105-40C2-9702-B99D79577809.jpeg (2.35 MiB) 3934 keer bekeken
Bijlagen
3933CD8C-753A-4581-BC74-A929CFEADB34.jpeg
3933CD8C-753A-4581-BC74-A929CFEADB34.jpeg (2.35 MiB) 3934 keer bekeken
02A749D8-F11C-4E35-876A-09E61B8382F9.jpeg
02A749D8-F11C-4E35-876A-09E61B8382F9.jpeg (3.09 MiB) 3934 keer bekeken
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

:cool2:
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Die is nu een stuk veiliger dan het was. :ay
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Ik heb ditzelfde probleem ook. De fan springt aan bij CC laden (dus constant current, als het lampje oranje is) en bij CV laden, dus groen knippert en andere groen aan, wordt de lader heel heet en gaat de fan niet aan? (gevolg is een rood lampje, lader gaat niet verder en wordt enorm heet?

Herkent iemand dit probleem? :bh:
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

bartje369 schreef: 12 nov 2021, 13:46 Ik heb ditzelfde probleem ook. De fan springt aan bij CC laden (dus constant current, als het lampje oranje is) en bij CV laden, dus groen knippert en andere groen aan, wordt de lader heel heet en gaat de fan niet aan? (gevolg is een rood lampje, lader gaat niet verder en wordt enorm heet?

Herkent iemand dit probleem? :bh:
Geen respons hier op gehad. Dan geef ik zelf maar een update. Inmiddels laad ik een aantal weken met de CR246 die ik te leen heb. Hiermee heb ik het probleem niet, laadt gewoon mooi op tot het ene lampje dat erop zit continu groen gaat branden. De fout lijkt dus echt uit de lader zelf te komen, FM herkende dit zelf niet meteen, maar goed. Accu problematiek is vaak ook lastig te diagnosticeren (zeker omdat het niet structureel voorkomt). En zeker met een grote (814Wh) accu tot 100% opladen, moet je best wat kilometers rijden wil je er goed wat stroom uit trekken. Dus het kost ook tijd.

Enfin, de CR246 is gewoon een betere optie, behalve dat je niet kan zien wanneer hij CV begint te laden (ipv CC). Al denk ik niet dat de doorsnee gebruiker dat ook maar enig moment door zou hebben, laat staan dat het ook maar iemand zou boeien :bj

De CR246 is uiteindelijk gewoon een veel betere totaal oplossing. Deze past prima in mijn kleine rugzakje en in mijn fietstas neemt hij amper plek in. Ik heb altijd de lader bij, dus dan is deze ruimte wel gewenst. Verder is 'ie stil op kantoor, iets dat fijn is voor mn (auto rijdende, nog te overtuigen) collega's :lol:

PS: dit probleem is ook belangrijk om te tackelen, want als je lader de cellen niet balanceert en je laadt hem 80-90% van de tijd niet op tot 100%, zoals ik doe, kan je te veel drift krijgen in de cellen van je batterij. Dan help je je pakket snel(ler) om zeep. Dat moet je niet willen lijkt me, zeker met de prijzen die stromer hanteert.

Al is gezwets om de accu niet nodig, zeker niet qua milieu impact. Li-Ion accu's kosten ca. 70-100kg CO2/kWh. Dat is iets van 32L benzine. Dus 1 tank benzine (minder, door te stromeren) verstoken met de auto en je hebt die hele accu al aan uitstoot bespaard. Wel aangenomen dat je met groene stroom laadt. Maar zelfs met grijze stroom is het effect dan minimaal. Op 12000km heb ik 120kWh verbruikt (volgens app). Dat is iets van 77kg CO2 met grijze stroom, met de auto (1 op 15, op benzine) zou dat 2160kg(!!) CO2 zijn. Dus alsjeblieft, maak mensen belachelijk (its a joke, aardig blijven) als men doet alsof E-bikes slecht zijn voor het milieu :cool2: :geek: (gegroet, een chemisch technoloog) 8-)
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Plaats reactie