TMM sensor en Ondersteuning

pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Stromeur schreef: 19 jun 2019, 19:44 Ik mag toch hopen dat deze FM na drie keer wel snapt hoe de TMM sensor gemonteerd moet worden.
?? Ben je in de war met een ander topic?
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je hebt gelijk. Excuus.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

pvg schreef: 19 jun 2019, 19:30
Bram Roose schreef: 19 jun 2019, 14:07 Zou het kunnen dat tmm sensor in grote bochten wat torsie ondervindt en daardoor ongebalanceerd geraakt?
Zitten alle schroeven in de aluminium plaat van de TMM-sensor goed vast?
Bij de ST2 zitten er in die plaat 4 schroeven plus de as door het wiel. (Bij de ST2 zit ook de schroef van de bagagedrager in die plaat.) Als een deel van de schroeven los zit, zou de plaat een klein beetje kunnen schuiven met sprongen in de gevoeligheid tot gevolg.
Hmm, kijk ik eens na als het aandraaimoment er op staat kan ik het zelf. Anders bij de eerste servicebeurt eens vragen om te controleren, merci!
ST3 black 983wh
JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

Henry schreef: 29 mar 2019, 12:11
Als de motor een te hoge temperatuur bereikt, kan dit in traditionele systemen leiden tot oververhitting en uitval van de motor. Het slimme ST3-systeem bewaakt de temperatuurontwikkeling in de motor. Bij hoge temperaturen wordt het vermogen automatisch verlaagd om oververhitting te voorkomen. Dit kan tijdelijk tot minder ondersteuning leiden, maar is een effectieve bescherming tegen motoruitval.
Ik heb na 20km soms de indruk dat dit af en toe speelt met mijn motor. Ik twijfelde of het aan mijn benen of aan de motor lag dat ik niet altijd meer vlot 45 km/u behaal. Het is niet veel minder maar toch.
Thuis aangekomen las ik op de omni app uit dat de motor 52 graden warm was. Lijkt me niet veel en aan de buitenkant voelde de motor eerder 25 graden warm.

Heeft dit ook al iemand ervaren?
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

Info over temperatuur en motor vind je oa hier: https://www.stromerforum.nl/viewtopic. ... tor#p54707
JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

Thx norw

Dat topic had ik niet gevonden maar dat legt alles uit. Geen probleem dus als ik het goed heb begrepen.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 29 mar 2019, 12:11 Het slimme ST3-systeem bewaakt de temperatuurontwikkeling in de motor. Bij hoge temperaturen ...
Je schrijft het alsof het een baanbrekende nieuwe feature is :lol:
De ST2 en ST1x doen dit ook al. Sterker nog: mijn el-cheapo fiets van 5 jaar oud doet dit al... Ik zou eerder willen stellen dat dit standaard is en dat het wat dom zou zijn als het ST3 systeem het niet zou doen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

FreddyH, misschien even het stukje tekst opzoeken in dit draadje....
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 26 okt 2019, 13:16 FreddyH, misschien even het stukje tekst opzoeken in dit draadje....
Ah, ok: ik zag die quote en dacht even dat je iets teveel marketing blaat aan het spuwen was... Dat van de marketing blaat klopte dus wel, alleen was het niet van jou :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
woud
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 dec 2020, 19:43
Locatie: Zuid-Oost Brabant
Merk SP: Stromer ST1 LE
Km-stand: 16.114

Bij mijn ST1 LE (2019) heb ik de indruk dat de onbelaste waarde die de TMM sensor aangeeft een duidelijke temperatuurafhankelijkheid heeft. Die resulteert erin dat ik bij dalende temperatuur zonder aanpassing van de offset minder ondersteuning heb en bij stijgende juist meer (scooteren). Ik kan hierover niets op het forum vinden en ik ben benieuwd of dit aan deze fiets ligt of dat regelmatig de offset resetten een gegeven is bij een Stromer? Ik heb mijn FM in Herveld al eens gevraagd en die zeiden dat regelmatig resetten van de offset bij veranderende temperatuur niet nodig is. Hieronder een grafiek van de onbelaste sensorwaardes tegen de temperatuur. Wat is jullie ervaring?
TMM sensorwaarde vs temperatuur
TMM sensorwaarde vs temperatuur
Screenshot 2021-02-25 at 17.13.19.png (26.17 KiB) 2127 keer bekeken
Stromer ST1 LE (618 Wh)
Plaats reactie