Waarom? Met een werkende motor kan je controleren of het reviseren succesvol is. Die motor wordt er niet slechter van als alles een keer uit elkaar is geweest en in elkaar gezet. Daarna zet je m weer te koop. Kan je de sponsoren weer terugbetalen. Of inzetten als ruilmotor. Lijk mij nog beter.
Re: Hoe is een Stromer/TDCM motor intern opgebouwd?
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22829
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Zonder gekheid: volgens Stromer (ik heb het nooit zelf gezien) behoort lagerslijtage, die we met de eerdere generatie motoren met 26" wielen rond de 25k km weleens voorbij zagen komen, bij de huidige generatie Stromers met 27,5" wielen tot het verleden, omdat er betere lagers in zitten.
De lagers in motoren met 27,5" wielen gaan weleens stuk, maar in een veel vroeger stadium (binnen een paar 1000km). Dat wijst op een maandagmorgen lager, niet op reguliere slijtage. Tijd en kilometers moeten uitwijzen of de lagers van de huidige Stromer vloot inderdaad beter zijn. Daar hebben we nu nog te weinig gegevens over beschikbaar.
Een defecte motor van de huidige generatie open klauwen om daarachter te komen kan ook, zien we het vanzelf. Maar om daar nou een goeie motor voor te slopen. Dan zou ik eerder op zoek gaan naar een schade-motor van een opkoper o.i.d. Er wordt steeds meer gefietst, dus er gaan (helaas) ook weer meer ongelukken gebeuren. Die motoren gaan niet retour Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Mijn motor is vervangen bij omstreeks 18000 km. Ik rijdt 10k per jaar.
Een dealer kan 0,0 onderhoud uitvoeren aan een motor.
Duurzaamheid en geluk gaan hier hand in hand
Een dealer kan 0,0 onderhoud uitvoeren aan een motor.
Duurzaamheid en geluk gaan hier hand in hand
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
-
- Expert
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 09 aug 2020, 08:02
- Locatie: Zoetermeer
- Merk SP: ST1X E-bike
- Km-stand: 18000
Het gaat mij ook aan het hart om een goeie motor open te maken. Eens met Stromeur: als een motor goed is moet je hem dicht laten.
Ik heb een hele tijd een advertentie op Marktplaats gehad met een vraag om defecte Stromer motoren, maar dat heeft helaas niks opgeleverd. Defecte motoren bij particulieren zijn zeldzaam. Als de fiets onder garantie of verzekering valt komen ze zowat niet op de markt.
Ik heb een hele tijd een advertentie op Marktplaats gehad met een vraag om defecte Stromer motoren, maar dat heeft helaas niks opgeleverd. Defecte motoren bij particulieren zijn zeldzaam. Als de fiets onder garantie of verzekering valt komen ze zowat niet op de markt.
ST1X E-Bike sinds 2018, 983Wh, Kinekt bodyfloat, Kinekt verende stuurpen, recreatief fietser
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).