Blokkeren

peterc
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2017, 12:21

Ik heb in mijn stx1 een nieuw display gekregen, de kleuren versie. Nu wil het feit dat het blokkeren nu met blue tooth verbinding gaat. Dit werkt wel maar na korte tijd gaat de blokkering er weer af, ook als ik de fiets op het display blokkeer is dat maar voor even…. Rara, heeft er iemand een clue?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoe heb je de BT gevoeligheid ingesteld en hoe ver ben je van je Stromer verwijderd als-ie unlockt?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
peterc
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2017, 12:21

De afstand weet ik niet. Ook handmatig met display gaat de blokkering na verloop van tijd er weer af…
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zet smartlock eens uit. Als het probleem dan weg is: smartlock weer aanzetten en gevoeligheid van BT naar beneden aanpassen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

Vind dit toch wel een dingetje. Stond laatst bij een spoorwegovergang te wachten. Springt de Stromer ineens op slot.

Heb het dus maar weer er af gehaald.

Grt. Bert.
mrstrom

Ik weet niet hoe het nu werkt, maar toen ik eind 2018 mijn ST3 kreeg heb ik het ook maar klein tijdje gbruikt. Je moet toch weer wachten tot ie de telefoon vindt enzo. Bluetooth is ook niet altijd even betrouwbaar als medium lijkt het. En ja wat is het nu nu eigenlijk he. Zet nu gewoon mijn fiets uit als ik parkeer.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bluetooth kan heel betrouwbaar zijn, maar het lijkt erop dat sommige BT chips of software stacks niet zo goed compatible zijn.

Als voorbeeld: ik heb nu 3 of 4 jaar een SmartHalo op mijn stuur, dat ding is alarm en navigatie ineen, het alarm is geactiveerd als mijn telefoon te ver weg is. Dat ding werkt gewoon zoals het hoort, ik kan me geen enkele keer herinneren dat de verbinding niet gelijk gemaakt werd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

Ik heb er te weinig verstand van om de oorzaak aan te wijzen. Heb nu een S20, daarvoor S8 en wat ik bv. bij sporthorloge merk, is dat de synchronisatie nu veel beter gaat dan op de S8. Zal soort combi van hardware en software zijn aan beide kanten dan.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb met mijn SmartHalo een S5, S7 en nu een S8 gebruikt. Ook mijn BT speakers (in auto en huis) en koptelefoon maken altijd zonder gedoe verbinding... Het probleem is niet BT.

Ik denk dat dit een probleem is dat door Stromer veroorzaakt wordt. Of doordat ze een El-Cheapo chip gebruikt hebben, of omdat de referentie software bij de gebruikte chip buggy is, of doordat ze die chip niet goed aansturen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
peterc
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2017, 12:21

Dank voor alle input. Ik denk dat het te maken heeft met de gevoeligheid , die heb ik lager ingesteld en nu is het wel goed. lijkt het . Ik had ook regelmatig dat de fiets spontaan op slot sprong, dat is nu ook weg .
Laatst gewijzigd door peterc op 02 aug 2021, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie