ST4 - Belt drive (2022)

mrstrom

Lijkt wel of elk topic tegenwoordig uitmond in discussie over de accu capaciteit en dat die "heel slecht" zou zijn. Terwijl er volgens mij niemand op het forum is die zijn accu heeft laten vervangen onder garantie of misschien zelfs in een strijd zou zijn met zijn dealer om dat te kunnen laten doen.

Dus graag on topic....

ST4: Grotere accu, ABS, Riem mits een goede versnelling hub/pinion dat aan kan. Paar versnellingen is voldoende gebruik nu ook alleen de kleinste 4. ANders nog liever weer ketting gewoon. EN... Mooi weggewerkte, duidelijke en goed bedienbare richtingaanwijzers!!!!. Sterkere motor mag ook, geen must.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Het zelfde recept, en dat voor max 8000 Euries. Als er perse een riem op moet mag het iets meer zijn
Groet, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

mrstrom schreef: 09 jun 2021, 09:32 Lijkt wel of elk topic tegenwoordig uitmond in discussie over de accu capaciteit en dat die "heel slecht" zou zijn. Terwijl er volgens mij niemand op het forum is die zijn accu heeft laten vervangen onder garantie of misschien zelfs in een strijd zou zijn met zijn dealer om dat te kunnen laten doen.

Dus graag on topic....

ST4: Grotere accu, ABS, Riem mits een goede versnelling hub/pinion dat aan kan. Paar versnellingen is voldoende gebruik nu ook alleen de kleinste 4. ANders nog liever weer ketting gewoon. EN... Mooi weggewerkte, duidelijke en goed bedienbare richtingaanwijzers!!!!. Sterkere motor mag ook, geen must.
Me scusa... Ik kan me inderdaad wel vinden in de grotere batterij. De komende 2 weken doe ik met m'n "ouwe" ST2 40km enkele reis per dag. Dan vliegen de procentjes er wel vanaf...
Maar m'n wens ging meer om een wat uitgebreider BMS, zoals eerder aangegeven. Die de cellen gedurende het laden balanceert IPV alleen bij 4.2V.

Verder lijkt een riem me fantastisch, of pinion, maar dan wel minstens 8 versnellingen... De huidige ST2 zou er voor mij te weinig hebben denk ik. De onderhoudsvrije riem spreekt me wel erg aan, genoeg zand en meuk tussen de ketting gehad, wat hem ruk doet schakelen...
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

bartje369 schreef: 10 jun 2021, 14:14 Maar m'n wens ging meer om een wat uitgebreider BMS, zoals eerder aangegeven. Die de cellen gedurende het laden balanceert IPV alleen bij 4.2V.
Dat kan met actief balanceren. Er wordt continu gebalanceerd indien nodig. Dus ook tijdens het rijden, als je fiets stil staat, tijdens het laden,...
Ik doe het in een andere toepassing met een capacitief BMS.
Meer info in hoofdstuk 5: https://repository.tudelft.nl/islandora ... J/download
mrstrom

bartje369 schreef: 10 jun 2021, 14:14
mrstrom schreef: 09 jun 2021, 09:32 Lijkt wel of elk topic tegenwoordig uitmond in discussie over de accu capaciteit en dat die "heel slecht" zou zijn. Terwijl er volgens mij niemand op het forum is die zijn accu heeft laten vervangen onder garantie of misschien zelfs in een strijd zou zijn met zijn dealer om dat te kunnen laten doen.

Dus graag on topic....

ST4: Grotere accu, ABS, Riem mits een goede versnelling hub/pinion dat aan kan. Paar versnellingen is voldoende gebruik nu ook alleen de kleinste 4. ANders nog liever weer ketting gewoon. EN... Mooi weggewerkte, duidelijke en goed bedienbare richtingaanwijzers!!!!. Sterkere motor mag ook, geen must.
Me scusa... Ik kan me inderdaad wel vinden in de grotere batterij. De komende 2 weken doe ik met m'n "ouwe" ST2 40km enkele reis per dag. Dan vliegen de procentjes er wel vanaf...
Maar m'n wens ging meer om een wat uitgebreider BMS, zoals eerder aangegeven. Die de cellen gedurende het laden balanceert IPV alleen bij 4.2V.

Verder lijkt een riem me fantastisch, of pinion, maar dan wel minstens 8 versnellingen... De huidige ST2 zou er voor mij te weinig hebben denk ik. De onderhoudsvrije riem spreekt me wel erg aan, genoeg zand en meuk tussen de ketting gehad, wat hem ruk doet schakelen...
Offtopic, maar hoe weet je wat de huidige BMS doet?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 09 jun 2021, 09:32 Lijkt wel of elk topic tegenwoordig uitmond in discussie over de accu capaciteit en dat die "heel slecht" zou zijn. Terwijl er volgens mij niemand op het forum is die zijn accu heeft laten vervangen onder garantie of misschien zelfs in een strijd zou zijn met zijn dealer om dat te kunnen laten doen.
Het is al een tijdje geleden, maar voor de volledigheid wil ik dit toch graag tegenspreken. Er zijn een handvol mensen die een nieuwe accu gekregen hebben omdat de capaciteit binnen 2 jaar onder de 75% zat en er zijn nog een flinke handvol mensen die een nieuwe accu gekregen hebben omdat er een defect aan de accu was.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

FreddyH schreef: 11 jul 2021, 08:56
mrstrom schreef: 09 jun 2021, 09:32 Lijkt wel of elk topic tegenwoordig uitmond in discussie over de accu capaciteit en dat die "heel slecht" zou zijn. Terwijl er volgens mij niemand op het forum is die zijn accu heeft laten vervangen onder garantie of misschien zelfs in een strijd zou zijn met zijn dealer om dat te kunnen laten doen.
Het is al een tijdje geleden, maar voor de volledigheid wil ik dit toch graag tegenspreken. Er zijn een handvol mensen die een nieuwe accu gekregen hebben omdat de capaciteit binnen 2 jaar onder de 75% zat en er zijn nog een flinke handvol mensen die een nieuwe accu gekregen hebben omdat er een defect aan de accu was.
Dat is dan mooi opgelost toch?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ja, super. Ik wilde dan ook alleen maar aangeven dat er wel garantie gevallen zijn.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stromeur schreef: 07 jun 2021, 14:56 Ik hoop heel hard op een Stromer met riem in het hogere segment.
Eens! Zodra deze komt ruil ik de mijne in. Hopelijk ook met ABS optie. Hoop op een mooie complete launch editie (al weet ik dat ik dan te maken ga krijgen met kinderziektes.)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kom je 29 augustus naar het Stromer Universe Event in Genk?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie