Lijkt wel of elk topic tegenwoordig uitmond in discussie over de accu capaciteit en dat die "heel slecht" zou zijn. Terwijl er volgens mij niemand op het forum is die zijn accu heeft laten vervangen onder garantie of misschien zelfs in een strijd zou zijn met zijn dealer om dat te kunnen laten doen.
Dus graag on topic....
ST4: Grotere accu, ABS, Riem mits een goede versnelling hub/pinion dat aan kan. Paar versnellingen is voldoende gebruik nu ook alleen de kleinste 4. ANders nog liever weer ketting gewoon. EN... Mooi weggewerkte, duidelijke en goed bedienbare richtingaanwijzers!!!!. Sterkere motor mag ook, geen must.
ST4 - Belt drive (2022)
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Het zelfde recept, en dat voor max 8000 Euries. Als er perse een riem op moet mag het iets meer zijn
Groet, Peter
Groet, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
-
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 29.000
Me scusa... Ik kan me inderdaad wel vinden in de grotere batterij. De komende 2 weken doe ik met m'n "ouwe" ST2 40km enkele reis per dag. Dan vliegen de procentjes er wel vanaf...mrstrom schreef: ↑09 jun 2021, 09:32 Lijkt wel of elk topic tegenwoordig uitmond in discussie over de accu capaciteit en dat die "heel slecht" zou zijn. Terwijl er volgens mij niemand op het forum is die zijn accu heeft laten vervangen onder garantie of misschien zelfs in een strijd zou zijn met zijn dealer om dat te kunnen laten doen.
Dus graag on topic....
ST4: Grotere accu, ABS, Riem mits een goede versnelling hub/pinion dat aan kan. Paar versnellingen is voldoende gebruik nu ook alleen de kleinste 4. ANders nog liever weer ketting gewoon. EN... Mooi weggewerkte, duidelijke en goed bedienbare richtingaanwijzers!!!!. Sterkere motor mag ook, geen must.
Maar m'n wens ging meer om een wat uitgebreider BMS, zoals eerder aangegeven. Die de cellen gedurende het laden balanceert IPV alleen bij 4.2V.
Verder lijkt een riem me fantastisch, of pinion, maar dan wel minstens 8 versnellingen... De huidige ST2 zou er voor mij te weinig hebben denk ik. De onderhoudsvrije riem spreekt me wel erg aan, genoeg zand en meuk tussen de ketting gehad, wat hem ruk doet schakelen...
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Dat kan met actief balanceren. Er wordt continu gebalanceerd indien nodig. Dus ook tijdens het rijden, als je fiets stil staat, tijdens het laden,...
Ik doe het in een andere toepassing met een capacitief BMS.
Meer info in hoofdstuk 5: https://repository.tudelft.nl/islandora ... J/download
Offtopic, maar hoe weet je wat de huidige BMS doet?bartje369 schreef: ↑10 jun 2021, 14:14Me scusa... Ik kan me inderdaad wel vinden in de grotere batterij. De komende 2 weken doe ik met m'n "ouwe" ST2 40km enkele reis per dag. Dan vliegen de procentjes er wel vanaf...mrstrom schreef: ↑09 jun 2021, 09:32 Lijkt wel of elk topic tegenwoordig uitmond in discussie over de accu capaciteit en dat die "heel slecht" zou zijn. Terwijl er volgens mij niemand op het forum is die zijn accu heeft laten vervangen onder garantie of misschien zelfs in een strijd zou zijn met zijn dealer om dat te kunnen laten doen.
Dus graag on topic....
ST4: Grotere accu, ABS, Riem mits een goede versnelling hub/pinion dat aan kan. Paar versnellingen is voldoende gebruik nu ook alleen de kleinste 4. ANders nog liever weer ketting gewoon. EN... Mooi weggewerkte, duidelijke en goed bedienbare richtingaanwijzers!!!!. Sterkere motor mag ook, geen must.
Maar m'n wens ging meer om een wat uitgebreider BMS, zoals eerder aangegeven. Die de cellen gedurende het laden balanceert IPV alleen bij 4.2V.
Verder lijkt een riem me fantastisch, of pinion, maar dan wel minstens 8 versnellingen... De huidige ST2 zou er voor mij te weinig hebben denk ik. De onderhoudsvrije riem spreekt me wel erg aan, genoeg zand en meuk tussen de ketting gehad, wat hem ruk doet schakelen...
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Het is al een tijdje geleden, maar voor de volledigheid wil ik dit toch graag tegenspreken. Er zijn een handvol mensen die een nieuwe accu gekregen hebben omdat de capaciteit binnen 2 jaar onder de 75% zat en er zijn nog een flinke handvol mensen die een nieuwe accu gekregen hebben omdat er een defect aan de accu was.mrstrom schreef: ↑09 jun 2021, 09:32 Lijkt wel of elk topic tegenwoordig uitmond in discussie over de accu capaciteit en dat die "heel slecht" zou zijn. Terwijl er volgens mij niemand op het forum is die zijn accu heeft laten vervangen onder garantie of misschien zelfs in een strijd zou zijn met zijn dealer om dat te kunnen laten doen.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Dat is dan mooi opgelost toch?FreddyH schreef: ↑11 jul 2021, 08:56Het is al een tijdje geleden, maar voor de volledigheid wil ik dit toch graag tegenspreken. Er zijn een handvol mensen die een nieuwe accu gekregen hebben omdat de capaciteit binnen 2 jaar onder de 75% zat en er zijn nog een flinke handvol mensen die een nieuwe accu gekregen hebben omdat er een defect aan de accu was.mrstrom schreef: ↑09 jun 2021, 09:32 Lijkt wel of elk topic tegenwoordig uitmond in discussie over de accu capaciteit en dat die "heel slecht" zou zijn. Terwijl er volgens mij niemand op het forum is die zijn accu heeft laten vervangen onder garantie of misschien zelfs in een strijd zou zijn met zijn dealer om dat te kunnen laten doen.
- Stromerfred
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
- Locatie: Haarlem
- Merk SP: ST7
- Km-stand: 4600
Eens! Zodra deze komt ruil ik de mijne in. Hopelijk ook met ABS optie. Hoop op een mooie complete launch editie (al weet ik dat ik dan te maken ga krijgen met kinderziektes.)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Kom je 29 augustus naar het Stromer Universe Event in Genk?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023