Het Blubrake ABS systeem voor e-bikes en speed pedelecs, bekend van o.a. de nieuwe Stromer ST5 ABS en ook Bulls en Bianchi gebruiken het systeem, heeft een ABS G2 ontwikkeld. Hierbij zijn de hydraulische actuator en de elektronische regelmodule - nu nog twee aparte units - in één module gecombineerd. Dit resulteert in 65% minder afmeting en 48% minder gewicht:
Het Blubrake ABS G2 systeem hoeft niet per se in het frame te worden geïntegreerd. Het kan ook extern aan de voorvork worden gemonteerd.
Blubrake halveert afmetingen in ABS G2
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Hier hebben we dan ook meteen antwoord op de vraag waarom de ST5 ABS voor geen remschijf in 2 delen heeft. De schijf zit gewoon bij de ABS module.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik zie het nu ook: de Bluebrake ABS remschijf heeft zesgats montage, de Stromer/TRP remschijven zijn viergats. Dus dat pastnienee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51
Bijna, de 6-gats is de normale industriestandaard, de 4-gats is hier afwijkend, maar dat komt omdat de motor maar 4 bevestigingspunten heeft.
de standaard ST5 zal waarschijnlijk ook 6 voor/ 4 achter hebben.
Maar als de remschijf en abs gecombineerd zijn is er niet zoveel keuze.
Blijft nog wel dat er dus verschillende voor remschijven in omloop zijn bij de ST5 ABS.
de standaard ST5 zal waarschijnlijk ook 6 voor/ 4 achter hebben.
Maar als de remschijf en abs gecombineerd zijn is er niet zoveel keuze.
Blijft nog wel dat er dus verschillende voor remschijven in omloop zijn bij de ST5 ABS.
Laatst gewijzigd door Edgecrusher op 10 jul 2021, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Enkel achterste remschijven zijn bevestigd met 4 boutjes, de voorste remschijven zijn ook hier met 6 boutjes bevestigd ... dat staat los van de aanwezigheid van het ABS, zie ook bijdrage van Edgecrusher.
De voorste remschijf op de ST5 ABS is ook van TRP makelij.
De voorste remschijf op de ST5 ABS is ook van TRP makelij.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Als ik de Stromer techie in augustus Genk kan vinden zal ik 'm eens vragen wat de reden voor deze keus is, al zal dit ongetwijfeld samenhangen met het ABS systeem.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Het prototype was voorzien van een eendelige standaard ST3 remschijf, de huidige gebruikte TRP remschijf is daar een variant op (mogelijk omwille van het feit dat sommige ST3's last hadden van bijgeluidjes door dit type remschijf) ... ik vermoed dat de vrij forse alu spider van de standaard ST5 remschijf nét wat te breed gaat zijn om deze in te bouwen in combinatie met de sensorring op de ST5 ABS.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Veteraan
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51
Daar kon je best eens gelijk in hebben Golvas.
Die spider is inderdaad wel behoorlijk dikker.
Maar waarom boomshakalak dan nog weer een ander type in zijn ST5 ABS heeft weet ik niet.
Die spider is inderdaad wel behoorlijk dikker.
Maar waarom boomshakalak dan nog weer een ander type in zijn ST5 ABS heeft weet ik niet.
Laatst gewijzigd door Edgecrusher op 11 jul 2021, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.