Dankjewel voor de review !
Heeft de fabrikant misschien een afbeelding van de doorsnede - waarin je alle lagen in verschillende kleurtjes en diktes ziet - beschikbaar ?
Review: Scalato Spasso S speed pedelec band
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Graag gedaan, altijd weer lol in de regen
Ik zal Nick eens vragen naar afbeeldingen en laat het weten als ik een reactie krijg.
Ik zal Nick eens vragen naar afbeeldingen en laat het weten als ik een reactie krijg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
- Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
- Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP
Mooie review Sylvia. Bedankt..! De band is dus vergelijkbaar met die van ST2 LE?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Qua grip: zeker. De Stromer E-Gridlock by Vee Tire banden op de ST2 pakken wel wat minder water mee. Aan de andere kant is inmiddels gebleken dat de Vee's eigenlijk wat te snel slijten (al na 5 a 6k km).
Deze Spasso S moet zich op het vlak van lekbestendigheid en slijtage natuurlijk wel nog bewijzen - flink wat kilometers maken onder diverse speed pedelecs - maar de eerste indruk is prima. Ik voelde me er bijna meteen mee vertrouwd, terwijl ik daarbij op een Stromer zit die niet de mijne is, en niet mijn maat (L, te groot). Die smijt ik niet zomaar de bocht in tijdens een regenbui als ik niet zeker van mijn zaak ben.
Deze Spasso S moet zich op het vlak van lekbestendigheid en slijtage natuurlijk wel nog bewijzen - flink wat kilometers maken onder diverse speed pedelecs - maar de eerste indruk is prima. Ik voelde me er bijna meteen mee vertrouwd, terwijl ik daarbij op een Stromer zit die niet de mijne is, en niet mijn maat (L, te groot). Die smijt ik niet zomaar de bocht in tijdens een regenbui als ik niet zeker van mijn zaak ben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
- Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
- Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP
Dank voor de informatie...Stromeur schreef: ↑25 aug 2021, 21:36 Qua grip: zeker. De Stromer E-Gridlock by Vee Tire banden op de ST2 pakken wel wat minder water mee. Aan de andere kant is inmiddels gebleken dat de Vee's eigenlijk wat te snel slijten (al na 5 a 6k km).
Deze Spasso S moet zich op het vlak van lekbestendigheid en slijtage natuurlijk wel nog bewijzen - flink wat kilometers maken onder diverse speed pedelecs - maar de eerste indruk is prima. Ik voelde me er bijna meteen mee vertrouwd, terwijl ik daarbij op een Stromer zit die niet de mijne is, en niet mijn maat (L, te groot). Die smijt ik niet zomaar de bocht in tijdens een regenbui als ik niet zeker van mijn zaak ben.
-
- Rookie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 apr 2020, 07:33
- Locatie: Leiden
- Merk SP: ST1 ltd (2015) & ST3 2019
Fantastisch dat je er zo een praktische vergelijking van maakt, Stromeur! Jouw reviews lezen ook altijd lekker weg.
Kun je iets zeggen over de door jou gebruikte bandendruk tijdens deze (regen)test?
Kun je iets zeggen over de door jou gebruikte bandendruk tijdens deze (regen)test?
ST3 2019, 2x31km pd.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Thanks, het is ook echt leuk om te doen, al die spullen testen.
Bandendruk: 2,4 voor en 2,5 achter.
Bandendruk: 2,4 voor en 2,5 achter.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Luis
- Pro
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
- Locatie: Beringen
- Merk SP: ST2 LE
- Km-stand: 8453
Heb de achterste band van mijn ST2, E-Gridlock, 2 weken geleden na 3300 km, noodgedwongen moeten laten vervangen.
Deze was echt op. Een paar noodstops lieten duidelijke sporen achter.
Of mijn gewicht ook een grote invloed heeft gehad op de snelle degradatie van de band laat ik in het midden.
Ben nog niet lek gereden en zeer tevreden over de wegligging van de E-Gridlock.
Achter ligt er nu de Pirelli Cycl-e ST op. Eerste indrukken na een paar 100 km zijn positief. Goede grip en nog steeds niet lek gereden.
Update 12:00: alsof de duivel er mee gemoeid is, daarnet achter (Pirelli Cycl-e ST) lek gereden na enkele honderden kilometer.
Deze was echt op. Een paar noodstops lieten duidelijke sporen achter.
Of mijn gewicht ook een grote invloed heeft gehad op de snelle degradatie van de band laat ik in het midden.
Ben nog niet lek gereden en zeer tevreden over de wegligging van de E-Gridlock.
Achter ligt er nu de Pirelli Cycl-e ST op. Eerste indrukken na een paar 100 km zijn positief. Goede grip en nog steeds niet lek gereden.
Update 12:00: alsof de duivel er mee gemoeid is, daarnet achter (Pirelli Cycl-e ST) lek gereden na enkele honderden kilometer.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Positieve nabrander
Ik heb er nu twee weken op zitten met deze Scalato Spasso S banden en ik ben meer dan tevreden.
Ben er bij weer en wind mee weg geweest, behalve in vorst en sneeuw natuurlijk, want dat wil niet in deze tijd van het jaar. Maar daarvoor zou ik sowieso een winterband pakken.
Ik heb het gevoel dat ik op deze banden met heel veel weg kom. Ik ben van mezelf een snelle, maar beheerste rijder. Ik test deze Scalato's op een Stromer ST3 die niet van mij is, en die bovendien te groot is, dus ik zit er niet optimaal op. Maar na een week was ik al klaar voor het betere gooi- en smijtwerk in bochten, stukje berm meepakken, klinkertjes... Je moet er natuurlijk altijd je hoofd bij houden en begrijpen hoe je je SP onder controle houdt, maar voor de wat 'wildere' berijder is dit echt een lekkere band hoor.
Als mijn Pirelli's op zijn gaan deze eronder, want ze kosten de helft en op het gebied van lekbestendigheid moet je wel heel knap zijn om het slechter te doen dat de Pirelli's. (Zie het Grote lekke Band overzicht.
Egberts Premium Store Groningen: dank voor beschikbaar stellen van een Stromer ST3 op deze leuke nieuwe band!
Ik heb er nu twee weken op zitten met deze Scalato Spasso S banden en ik ben meer dan tevreden.
Ben er bij weer en wind mee weg geweest, behalve in vorst en sneeuw natuurlijk, want dat wil niet in deze tijd van het jaar. Maar daarvoor zou ik sowieso een winterband pakken.
Ik heb het gevoel dat ik op deze banden met heel veel weg kom. Ik ben van mezelf een snelle, maar beheerste rijder. Ik test deze Scalato's op een Stromer ST3 die niet van mij is, en die bovendien te groot is, dus ik zit er niet optimaal op. Maar na een week was ik al klaar voor het betere gooi- en smijtwerk in bochten, stukje berm meepakken, klinkertjes... Je moet er natuurlijk altijd je hoofd bij houden en begrijpen hoe je je SP onder controle houdt, maar voor de wat 'wildere' berijder is dit echt een lekkere band hoor.
Als mijn Pirelli's op zijn gaan deze eronder, want ze kosten de helft en op het gebied van lekbestendigheid moet je wel heel knap zijn om het slechter te doen dat de Pirelli's. (Zie het Grote lekke Band overzicht.
Egberts Premium Store Groningen: dank voor beschikbaar stellen van een Stromer ST3 op deze leuke nieuwe band!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Zou je ook aan de diverso kunnen geraken om te testen? Deze lijken me een goede band om het hele jaar door mee te rijden en ook als je voor je ww niet enkel asfalt voorgeschoteld krijgt.
Maar voor die prijs wil ik ze gerust allemaal aanschaffen om te proberen.
Maar voor die prijs wil ik ze gerust allemaal aanschaffen om te proberen.