Review: Scalato Spasso S speed pedelec band

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dankjewel voor de review ! :ay

Heeft de fabrikant misschien een afbeelding van de doorsnede - waarin je alle lagen in verschillende kleurtjes en diktes ziet - beschikbaar ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Graag gedaan, altijd weer lol in de regen :mrgreen:

Ik zal Nick eens vragen naar afbeeldingen en laat het weten als ik een reactie krijg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Mooie review Sylvia. Bedankt..! De band is dus vergelijkbaar met die van ST2 LE?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Qua grip: zeker. De Stromer E-Gridlock by Vee Tire banden op de ST2 pakken wel wat minder water mee. Aan de andere kant is inmiddels gebleken dat de Vee's eigenlijk wat te snel slijten (al na 5 a 6k km).

Deze Spasso S moet zich op het vlak van lekbestendigheid en slijtage natuurlijk wel nog bewijzen - flink wat kilometers maken onder diverse speed pedelecs - maar de eerste indruk is prima. Ik voelde me er bijna meteen mee vertrouwd, terwijl ik daarbij op een Stromer zit die niet de mijne is, en niet mijn maat (L, te groot). Die smijt ik niet zomaar de bocht in tijdens een regenbui als ik niet zeker van mijn zaak ben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Stromeur schreef: 25 aug 2021, 21:36 Qua grip: zeker. De Stromer E-Gridlock by Vee Tire banden op de ST2 pakken wel wat minder water mee. Aan de andere kant is inmiddels gebleken dat de Vee's eigenlijk wat te snel slijten (al na 5 a 6k km).

Deze Spasso S moet zich op het vlak van lekbestendigheid en slijtage natuurlijk wel nog bewijzen - flink wat kilometers maken onder diverse speed pedelecs - maar de eerste indruk is prima. Ik voelde me er bijna meteen mee vertrouwd, terwijl ik daarbij op een Stromer zit die niet de mijne is, en niet mijn maat (L, te groot). Die smijt ik niet zomaar de bocht in tijdens een regenbui als ik niet zeker van mijn zaak ben.
Dank voor de informatie...
dhnl
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2020, 07:33
Locatie: Leiden
Merk SP: ST1 ltd (2015) & ST3 2019

Fantastisch dat je er zo een praktische vergelijking van maakt, Stromeur! Jouw reviews lezen ook altijd lekker weg.

Kun je iets zeggen over de door jou gebruikte bandendruk tijdens deze (regen)test?
ST3 2019, 2x31km pd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Thanks, het is ook echt leuk om te doen, al die spullen testen.

Bandendruk: 2,4 voor en 2,5 achter.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

Heb de achterste band van mijn ST2, E-Gridlock, 2 weken geleden na 3300 km, noodgedwongen moeten laten vervangen.
Deze was echt op. Een paar noodstops lieten duidelijke sporen achter.
Of mijn gewicht ook een grote invloed heeft gehad op de snelle degradatie van de band laat ik in het midden. ;p
Ben nog niet lek gereden en zeer tevreden over de wegligging van de E-Gridlock.
Achter ligt er nu de Pirelli Cycl-e ST op. Eerste indrukken na een paar 100 km zijn positief. Goede grip en nog steeds niet lek gereden.

Update 12:00: alsof de duivel er mee gemoeid is, daarnet achter (Pirelli Cycl-e ST) lek gereden na enkele honderden kilometer. :bu:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Positieve nabrander


Ik heb er nu twee weken op zitten met deze Scalato Spasso S banden en ik ben meer dan tevreden.

Ben er bij weer en wind mee weg geweest, behalve in vorst en sneeuw natuurlijk, want dat wil niet in deze tijd van het jaar. Maar daarvoor zou ik sowieso een winterband pakken.

Ik heb het gevoel dat ik op deze banden met heel veel weg kom. Ik ben van mezelf een snelle, maar beheerste rijder. Ik test deze Scalato's op een Stromer ST3 die niet van mij is, en die bovendien te groot is, dus ik zit er niet optimaal op. Maar na een week was ik al klaar voor het betere gooi- en smijtwerk in bochten, stukje berm meepakken, klinkertjes... Je moet er natuurlijk altijd je hoofd bij houden en begrijpen hoe je je SP onder controle houdt, maar voor de wat 'wildere' berijder is dit echt een lekkere band hoor.

Als mijn Pirelli's op zijn gaan deze eronder, want ze kosten de helft en op het gebied van lekbestendigheid moet je wel heel knap zijn om het slechter te doen dat de Pirelli's. (Zie het Grote lekke Band overzicht.


Egberts Premium Store Groningen: dank voor beschikbaar stellen van een Stromer ST3 op deze leuke nieuwe band!


Scalato Spasso S band.jpg
Scalato Spasso S band.jpg (597.75 KiB) 1633 keer bekeken
Stromer ST3 Scalato.jpg
Stromer ST3 Scalato.jpg (513.17 KiB) 1633 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Zou je ook aan de diverso kunnen geraken om te testen? Deze lijken me een goede band om het hele jaar door mee te rijden en ook als je voor je ww niet enkel asfalt voorgeschoteld krijgt.
Maar voor die prijs wil ik ze gerust allemaal aanschaffen om te proberen.
Plaats reactie