Diefstalwaarschuwing

Lexveen
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 235
Lid geworden op: 09 aug 2020, 08:02
Locatie: Zoetermeer
Merk SP: ST1X E-bike
Km-stand: 18000

Ik heb mijn fiets vanochtend een paar meter verplaatst terwijl deze op de elektronische blokkering stond. Meteen kreeg ik onderstaand bericht (VIN en gebruikersnaam heb ik gewist):

Geachte J.A. Veen,

Uw ST1 X EPAC RF2ST2M……… met gebruikersnaam …. is als gestolen aangemerkt.

Indien u vragen hebt, helpt uw Stromer dealer u graag verder.

Met vriendelijke groet,
Uw Stromer-team


Op de OMNI stond ook “Diefstal”. Na het ontgrendelen was de melding weg.

Moet je hier verder nog wat mee?
ST1X E-Bike sinds 2018, 983Wh, Kinekt bodyfloat, Kinekt verende stuurpen, recreatief fietser
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
mrstrom

Aangifte doen? Welke motherf#cker haalt het in je hoofd die fiets te verplaatsen!

Maar wat zou je willen doen dan? naar Zwitserland bellen en vragen of ze hem resetten?
Lexveen
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 235
Lid geworden op: 09 aug 2020, 08:02
Locatie: Zoetermeer
Merk SP: ST1X E-bike
Km-stand: 18000

Die motherfucker was ik dus zelf. Hoewel ik de service waardeer dat wordt gesignaleerd als de fiets wordt verplaatst terwijl deze op de elektronische blokkering staat, is dit wel erg gevoelig: 2 meter verplaatst. Bij soortgelijke beveiligingen, bv inloggen op Google vanaf een onbekend IP-adres, krijg je eerst de vraag of jij dit was en als je het niet zelf was kun je actie nemen.
Ik weet ook niet of er consequenties aan zitten. Blokkeert Stromer de fiets? Krijg je gezeur als je de fiets verkoopt en het VIN op iemand anders account wordt genoteerd?
ST1X E-Bike sinds 2018, 983Wh, Kinekt bodyfloat, Kinekt verende stuurpen, recreatief fietser
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Ik heb het ook wel een paar keer gehad bij het verplaatsen van de fiets van mijn vriendin, volgens mij gebeurd er verder niets.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lexveen schreef: 25 aug 2021, 17:07 Ik weet ook niet of er consequenties aan zitten. Blokkeert Stromer de fiets? Krijg je gezeur als je de fiets verkoopt en het VIN op iemand anders account wordt genoteerd?
Nee, met het ingeven van de PIN-code is alles weer opgelost.

PS: Stromer twee meter verplaatsen kan ook gewoon een busje inschuiven betekenen. Ik zou er blij mee zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lexveen
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 235
Lid geworden op: 09 aug 2020, 08:02
Locatie: Zoetermeer
Merk SP: ST1X E-bike
Km-stand: 18000

OK, dus met ontgrendelen is het gereset. Dan zijn er alleen maar voordelen.
ST1X E-Bike sinds 2018, 983Wh, Kinekt bodyfloat, Kinekt verende stuurpen, recreatief fietser
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik gebruikte de lockfunctie op mijn Stromer maar zelden, en alleen i.c.m. een slot. Toch mis ik het wel een beetje op mijn Klever. Geen must have, wel een nice to have die je iets meer gemoedsrust geeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lexveen
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 235
Lid geworden op: 09 aug 2020, 08:02
Locatie: Zoetermeer
Merk SP: ST1X E-bike
Km-stand: 18000

Het blokkeert echt goed het achterwiel en een onverlaat rent niet zomaar weg met de fiets. We gebruiken het altijd als we een terrasje pikken en de fietsen in het zicht hebben (zoals nu tijdens onze vakantie).
ST1X E-Bike sinds 2018, 983Wh, Kinekt bodyfloat, Kinekt verende stuurpen, recreatief fietser
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja dat inderdaad. En ik gebruikte de lockfunctie ook als ik 'effe snel' door de supermarkt heen moest. Dan sta ik binnen tien minuten weer buiten, maar dan is gelocked wel een lekker idee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

De lock functie is toch de seamless ride? Ik heb deze uitstaan, maar als ik mijn ketting smeer en de trappers ronddraai, begint de fiets ook al te steigeren en te claxoneren. Iets minder lock als compleet vast.
Plaats reactie