Diefstalwaarschuwing

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mrstrom schreef: 26 aug 2021, 08:39 De lock functie is toch de seamless ride?
Nee, seamless ride is het automatisch locken en unlocken van de bike via BT wanneer je erbij wegloopt of naartoe loopt.

Locken en unlocken kan ook gewoon via de display of de app.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Stromeur schreef: 25 aug 2021, 21:59 Ja dat inderdaad. En ik gebruikte de lockfunctie ook als ik 'effe snel' door de supermarkt heen moest. Dan sta ik binnen tien minuten weer buiten, maar dan is gelocked wel een lekker idee.
Dat idee heb ik ook altijd als ik even snel moet maar zet hem dan toch op slot want is het niet zo dat de verzekering 2 sleutels wil zien bij diefstal? 🤔😬
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik gebruikte de anti-diefstalfunctie nooit zonder (ring)slot erbij.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 26 aug 2021, 18:24 Ik gebruikte de anti-diefstalfunctie nooit zonder (ring)slot erbij.
Lijkt me ook zeer onverstandig om te doen. Tenzij je in Zwitserland woont, daar schijnt het door de verzekeraars geaccepteerd te worden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Max Cady schreef: 26 aug 2021, 16:10
Stromeur schreef: 25 aug 2021, 21:59 Ja dat inderdaad. En ik gebruikte de lockfunctie ook als ik 'effe snel' door de supermarkt heen moest. Dan sta ik binnen tien minuten weer buiten, maar dan is gelocked wel een lekker idee.
Dat idee heb ik ook altijd als ik even snel moet maar zet hem dan toch op slot want is het niet zo dat de verzekering 2 sleutels wil zien bij diefstal? 🤔😬
Ha, vanmiddag bij de poffertjeskraam in Harlingen dacht ik even een hapje te eten op het terras en dan is het elektronisch slot voldoende. Na het afrekenen kwam ik erachter dat mijn ringslot op slot zat. Dit had ik niet gedaan dat wist ik zeker. Na een aantal onzekere minuten (heeft een grappenmaker dit gedaan?) vertelde een serveerster dat een bezorgde voorbijganger de “dure fiets” op slot had gezet 🙄 Was toch wel opgelucht
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Max Cady schreef: 05 sep 2021, 17:15 Ha, vanmiddag bij de poffertjeskraam in Harlingen dacht ik even een hapje te eten op het terras en dan is het elektronisch slot voldoende. Na het afrekenen kwam ik erachter dat mijn ringslot op slot zat. Dit had ik niet gedaan dat wist ik zeker. Na een aantal onzekere minuten (heeft een grappenmaker dit gedaan?) vertelde een serveerster dat een bezorgde voorbijganger de “dure fiets” op slot had gezet 🙄 Was toch wel opgelucht
Dan zakt je hart even in je schoenen zeg*. Gelukkig is het goed afgelopen :cool2:

*) Weet ik helaas ook uit ervaring... Heb op mijn werk een keer mijn fiets in de (alleen voor medewerkers beschikbare) afgesloten fietsenstalling gezet zonder hem op slot te zetten. Kom ik 's middags terug: fiets op slot :ai
Gelukkig lag de sleutel bij de portier, een collega had hem op slot gezet. Ik moet wel zeggen dat ik met knikkende knieën naar de portier liep!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Max Cady schreef: 05 sep 2021, 17:15 Na het afrekenen kwam ik erachter dat mijn ringslot op slot zat. Dit had ik niet gedaan dat wist ik zeker. Na een aantal onzekere minuten (heeft een grappenmaker dit gedaan?) vertelde een serveerster dat een bezorgde voorbijganger de “dure fiets” op slot had gezet 🙄 Was toch wel opgelucht
Pfoei!!

Ik ben weer helemaal trots op ons Harlingers! :cool2:


Trouwens ook eens wat vergelijkbaars meegemaakt toen ik nog in Utrecht woonde. Daar was destijds een open (met hekje) bewaakte fietsenstalling op het Vredenburg. Die sloot om 1:00u en ik had er mijn dure Snel vakantiefiets/randonneur gestald. Toen ik om 0:58 aan kwam waggelen vanuit de kroeg (de klokken van de Dom luidden nog niet) was de fietsenstalling dicht en mijn fiets; WEG. (Als de stalling sloot sprongen daar de verslaafden meteen over het lage hek om mee te pikken wat ze konden.)

Woest was ik. De ochtend erna meteen Heel Boos het beheer van de stalling opgebeld. Wat bleek: de mannen van de stalling hadden mijn bike binnen in hun hokje bij die stalling geplaatst omdat ze bang waren dat-ie gejat zou worden.

Oke, ze gingen twee minuten te vroeg dicht, maar ze hadden mijn fiets wel veilig gesteld.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Max Cady schreef: 26 aug 2021, 16:10
Dat idee heb ik ook altijd als ik even snel moet maar zet hem dan toch op slot want is het niet zo dat de verzekering 2 sleutels wil zien bij diefstal? 🤔😬
Blijf dat vreemd vinden. Als je je fiets niet op slot doet, heb je toch ook nog je 2 sleutels (tenzij het een vast ringslot is)?
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

JDNY schreef: 02 okt 2021, 18:23
Max Cady schreef: 26 aug 2021, 16:10
Dat idee heb ik ook altijd als ik even snel moet maar zet hem dan toch op slot want is het niet zo dat de verzekering 2 sleutels wil zien bij diefstal? 🤔😬
Blijf dat vreemd vinden. Als je je fiets niet op slot doet, heb je toch ook nog je 2 sleutels (tenzij het een vast ringslot is)?
De meeste verzekeringen accepteren dan ook geen sloten waarbij de sleutel uit het slot kan terwijl de fiets niet op slot staat.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

In het geval van een ringslot is dat zo, ja ... maar, ze accepteren dan weer wél een ABUS Bordo ... :confused:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie