Nieuw: Pirelli Angel™ WT Urban winterband

Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

PhotoPat schreef: 01 nov 2021, 21:48
Golvas schreef: 01 nov 2021, 11:51 Bij de TW757 is de lekbestendigheid toch wel een dingetje, maar daar bestaat een oplossing voor die ik (omdat ik een hekel heb aan lekrijden) trouwens ook zou monteren in combinatie met winter Conti's : Tannus Armour.
Is dit E-Bike 50 goedgekeurd?
Ik kan enkel goedkeuring voor E-Bike 25 terug vinden...
Dit is wat ik erover kan vinden:
Voor de snelle E-bikes is een speciale goedkeur voor de banden noodzakelijk (de in heel Europa geldige ECE-R75 goedkeuring)

Keurmerk ECE-75
Aanbevolen bandenspanning 2,2 bar
Winterband Stromer Vee-Tyre TW757 bij Riesewijk Exclusives

Maar ook deze band is daar niet meer op voorraad :ai
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
PhotoPat
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2021, 22:10
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer

Marco69 schreef: 02 nov 2021, 12:57
PhotoPat schreef: 01 nov 2021, 21:48
Golvas schreef: 01 nov 2021, 11:51 Bij de TW757 is de lekbestendigheid toch wel een dingetje, maar daar bestaat een oplossing voor die ik (omdat ik een hekel heb aan lekrijden) trouwens ook zou monteren in combinatie met winter Conti's : Tannus Armour.
Is dit E-Bike 50 goedgekeurd?
Ik kan enkel goedkeuring voor E-Bike 25 terug vinden...
Dit is wat ik erover kan vinden:
Voor de snelle E-bikes is een speciale goedkeur voor de banden noodzakelijk (de in heel Europa geldige ECE-R75 goedkeuring)

Keurmerk ECE-75
Aanbevolen bandenspanning 2,2 bar
Winterband Stromer Vee-Tyre TW757 bij Riesewijk Exclusives

Maar ook deze band is daar niet meer op voorraad :ai
TOP THX!

Dat de TW757 VeeTire winterband de E-Bike 50 goedkeuring heeft is mij duidelijk, maar het ging over de Tanus Armour inleg waar ik enkel de E-Bike 25 goedkeuring kan over terug vinden.
Stromer ST3 Black XL :ay
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik schaar die Tannus Armour in dezelfde categorie als binnenbanden. Die hebben ook geen E-bike 50 goedkeuring.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

+ 1 !

Inleg, binnenband, melk ... allemaal mooie hulpmiddelen.

Er bestaat imho trouwens zo niet meteen iets als een-ECE-goedkeuring-voor-een-inleg-in-banden-van-een-pedelec ... laat staat een een-ECE-goedkeuring-voor-een-inleg-in-banden-van-een-speedpedelec.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
PhotoPat
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2021, 22:10
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer

Golvas schreef: 02 nov 2021, 18:55 + 1 !

Inleg, binnenband, melk ... allemaal mooie hulpmiddelen.

Er bestaat imho trouwens zo niet meteen iets als een-ECE-goedkeuring-voor-een-inleg-in-banden-van-een-pedelec ... laat staat een een-ECE-goedkeuring-voor-een-inleg-in-banden-van-een-speedpedelec.
OK,

Bij nader inziens is dit duidelijk, idd, binnenbanden hebben ook geen ECE goedkeuring...
Stromer ST3 Black XL :ay
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

PhotoPat schreef: 31 okt 2021, 17:01 Volgens FM (Velodome Berchem BE) geen leverdatum voorhanden.
Ik zag op net FB dat Velodome ze binnen heeft. Je kunt ze via de webshop bestellen, 84 euro per stuk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

€ 168 voor twee fietsbandjes, vinden we dat nog normaal ? ... :bu:

Ik betaalde exact € 170,88 voor vier 4-seizoensbanden met verhoogde loadindex in een premium bandenmerk, levering inbegrepen trouwens ... geen bandjes voor een tweewieler, maar wel voor een vierwieler. :ai
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 08 dec 2021, 20:43 € 168 voor twee fietsbandjes, vinden we dat nog normaal ? ... :bu:
Ik weet niet wie "we" precies is, maar ik vind het behoorlijk enthousiast. Ik vind de Conti winterbanden al vrij aan de prijs, daar heb ik 2 jaar geleden 46 Euro per stuk voor betaald...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

FreddyH schreef: 08 dec 2021, 22:28
Golvas schreef: 08 dec 2021, 20:43 € 168 voor twee fietsbandjes, vinden we dat nog normaal ? ... :bu:
Ik weet niet wie "we" precies is, maar ik vind het behoorlijk enthousiast. Ik vind de Conti winterbanden al vrij aan de prijs, daar heb ik 2 jaar geleden 46 Euro per stuk voor betaald...
Je hoeft ze niet te kopen toch? Maar inflatie enzo gaat wel een groot probleem worden de aankomende tijd. Dit is buiten inflatie ook wel fors. Maar het wordt er voor betaald, dus ja.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 09 dec 2021, 08:22 Je hoeft ze niet te kopen toch? Maar inflatie enzo gaat wel een groot probleem worden de aankomende tijd. Dit is buiten inflatie ook wel fors. Maar het wordt er voor betaald, dus ja.
Klopt, ga ik ook zeker niet doen: ze zijn sowieso niet te krijgen in de maat die ik nodig heb en mijn Winter Conti's zijn nog niet versleten. De huidige prijs van de Winter Conti's is zelfs een paar Euro minder dan 2 jaar geleden, dus inflatie speelt daarin nog geen zware rol.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie