Nieuw: Pirelli Angel™ WT Urban winterband

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De vaut werd nog niet gevonden. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb er uitgebreid naar gestaard, maar behalve dat die nieuwe Angel erbij gedrukt is? :bn:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oh wacht, rijrichting?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het wordt warmer ! ... :bp:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 31 aug 2021, 20:16 Het wordt warmer ! ... :bp:
Dan heb je geen winterbanden meer nodig ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

*Proest een slok thee uit

:bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Een handige Harry (of Harriët) is erin geslaagd de ST3 band (met draairichting gebonden profiel) verkeerd te monteren op het display.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
mrstrom

zouden jullie met die winterband het hele jaar door rijden?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 01 sep 2021, 08:29 zouden jullie met die winterband het hele jaar door rijden?
Met de huidige versie (die Reinout getest heeft, maar niet goedgekeurd is) zou ik dat zeker doen. Die band is geweldig: slijtvast, lekbestendig, bakken grip, niet veel geluid en lekker licht (stuurt veel directer dan de zware standaard banden). Dit schrijf ik op basis van input van Reinout en eigen ervaring met zijn fiets (voornamelijk grip, gewicht en geluid, met een rit van enkele kilometers merk je van de rest niks).

De nieuwe band moet zich nog bewijzen, maar als zijn eigenschappen vergelijkbaar zijn dan zou ik er zeker jaar rond me rijden. Het profiel is echter compleet anders, dus hierover is nu nog weinig te zeggen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Met de huidige Pirelli WT gaat dat prima (en ook de Conti Winter).
Nu Pirelli met een nieuwe winterband komt, is het afwachten of de compound van deze band hetzelfde zal zijn als de huidige WT. De grip op de weg bij hogere temperaturen wordt bij dan een (te) zachte compound minder goed. Bij kou blijft de grip juist een stuk beter.

Daarnaast heeft Pirelli nu voor een heel ander profiel gekozen, wat ook effect zal hebben op de rij-eigenschappen. De goedkeuring en maatvoering zijn nu wel goed; de huidige WT is wat smaller en heeft een kleinere omtrek, waardoor de max haalbare snelheid iets lager is.
Met de grotere juiste maat verwacht ik dat er nog meer comfort zal zijn, maar ook nog iets sneller te rijden (grotere omtrek band).
Ervaringen met de nieuwe Pirelli winterband zullen uitsluitsel moeten geven over de rij-eigenschappen met de (nieuwe?) compound en het profiel.
De ervaringen met de compound van de huidige WT zijn echt prima en ik had het liefst gezien dat ook deze in de juiste maat met goedkeuring zouden komen.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie