Nieuw: Stromer 1.440Wh accu

woutah
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 mei 2019, 10:23
Locatie: Groningen
Merk SP: Stromer ST3-2019
Km-stand: 9325

mrstrom schreef: 15 sep 2021, 11:59 en ehhh... wat zegt bovenstaande over de nieuwe accu??


Samengevat de nieuwe accu is behoorlijk duur dus, stromer-sausje denk ik.
Voor mensen die hem nodig hebben meer dan 45km rit afstand kan het wel een oplossing zijn.

Het wordt tijd voor een goedkopere variant....als je kijkt naar de verhouding prijs/kWh opslag, dan is het schrikbarend. Een 10kWh powerwall heb je voor kleine 6k en dan is ie thuis geinstalleerd.
Wat is de overeenkomst tussen een powerwall en een accu in een Stromer fiets, buiten dat het een accu is?

Bij een powerwall is veel meer ruimte, wordt veel meer toegepast dan aantal Stromers dat er rondrijdt etc.

Een grote accu in of op een fietsframe krijgen is echt wel wat lastiger dan een powerwall plaatsen waar ruimte geen issue is….
Waarom denk je dat er nog relatief weinig ebikes rondrijden met een dergelijke grote capaciteit accu? Het wordt helemaal lastig als de accu ín het frame zit (Stromer).
Huidig: Stromer St3 2019, 10.000, 983wh, Bodyfloat
Voorheen:
Stromer ST2 2014 White
Stromer ST2 2016 Black
Stromer ST1 2012 Black
Batavus Milano Bosch performance
Cannondale 2012 Bosch Active line 1st gen
Trek 500 Bionx motor
mrstrom

woutah schreef: 15 sep 2021, 21:33
mrstrom schreef: 15 sep 2021, 11:59 en ehhh... wat zegt bovenstaande over de nieuwe accu??


Samengevat de nieuwe accu is behoorlijk duur dus, stromer-sausje denk ik.
Voor mensen die hem nodig hebben meer dan 45km rit afstand kan het wel een oplossing zijn.

Het wordt tijd voor een goedkopere variant....als je kijkt naar de verhouding prijs/kWh opslag, dan is het schrikbarend. Een 10kWh powerwall heb je voor kleine 6k en dan is ie thuis geinstalleerd.
Wat is de overeenkomst tussen een powerwall en een accu in een Stromer fiets, buiten dat het een accu is?

Bij een powerwall is veel meer ruimte, wordt veel meer toegepast dan aantal Stromers dat er rondrijdt etc.

Een grote accu in of op een fietsframe krijgen is echt wel wat lastiger dan een powerwall plaatsen waar ruimte geen issue is….
Waarom denk je dat er nog relatief weinig ebikes rondrijden met een dergelijke grote capaciteit accu? Het wordt helemaal lastig als de accu ín het frame zit (Stromer).

IK denk dat dat verschil niet zo groot is. Als je de afmetingen ziet en dan denkt aan 10 stromer accu's dan zit je redelijk aan de afmetingen. in de powerwall zit naast een BMS ook nog een systeem om slim energie af te geven.

Ik ben geen E technicus maar een W technicus, maar het verschil zal elkaar niet zoveel ontlopen.
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Jan-Willem Wisselink schreef: 01 sep 2021, 22:10 Aan de laders is het moeilijk toe te voegen; daar kan je ook niets aan instellen. Maar aan de OMNI wel en ik denk dat het redelijk makkelijk te programmeren is. Even de vraag of er 'hardware' matig nog iets in de weg zit. Zo niet; kom maar op die feature update Stromer! :cool2:
Mijn ST2 doet dit weleens... Maar dan zit er metaalslijpsel aan de magnetische connector :lol: Dan stopt hij bijvoorbeeld bij 78% met laden (terwijl ik hem bij 70% inplug) en naar 90 wil gaan o.i.d... Functioneel zeker, maar als het ongewenst is ;p

Wel mooi, 1400Wh! Ik heb een tijdje 80km/dag gedaan, binnenkort ga ik enkele reis ~30-35km standaard doen dus dan kan je meer capaciteit alleen maar aanmoedigen! Met die 80km per dag heb ik veel in standje 2 met kruissnelheid 42kmh gereden :P (dat kan haaaarder, so bring it on)
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Plaats reactie