Nieuw: Stromer 1.440Wh accu

Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

FreddyH schreef: 02 sep 2021, 22:06 Dan nog het feit dat Stromer het toch wel verkoopt, dus de prijs is blijkbaar niet te hoog...
Ja, maar dat zal wel meer met de huidige (semi) monopoliepositie te maken hebben enerzijds (enkel klever komt in de buurt van 1400Wh) en gesubsidieerde kilometers via kilometervergoeding of andere fiscale voordelen anderzijds, eerder dan met correcte prijssetting ;)
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In Nederland zijn er nauwelijks interessante fiscale regelingen. Maar België is momenteel inderdaad niet voor niks Stromers meest belangrijke afzetmarkt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Ich denke schon, das die belgische Subventionierung Einfluss auf die Preisbildung hat. Sie sorgt sicher nicht für fallende Preise. Desweiteren gibt es keine unterschiedlichen Preise für die einzelnen Staaten, was in einem Binnenmarkt auch keinen Sinn macht.



Ik denk wel dat de Belgische subsidie een invloed heeft op de prijsvorming. De prijzen dalen er zeker niet door. Bovendien zijn er geen verschillende prijzen voor de afzonderlijke staten, hetgeen geen zin heeft in een eengemaakte markt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dus eigenlijk is het de schuld van de Belgen dat alle niet-Belgen zich scheel helemaal betalen aan Stromers. Bedankt! :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Stromeur schreef: 03 sep 2021, 12:02 Dus eigenlijk is het de schuld van de Belgen dat alle niet-Belgen zich scheel helemaal betalen aan Stromers. Bedankt! :mrgreen:
Doen we met plezier... :lol:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
woutah
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 mei 2019, 10:23
Locatie: Groningen
Merk SP: Stromer ST3-2019
Km-stand: 9325

Stromeur schreef: 03 sep 2021, 11:18 In Nederland zijn er nauwelijks interessante fiscale regelingen. Maar België is momenteel inderdaad niet voor niks Stromers meest belangrijke afzetmarkt.
Dat valt wel mee, er zijn zeker wel fiscale mogelijkheden om een fiets (of speedpedelec) goedkoper aan te schaffen via je werkgever. Veel werkgevers hebben zo'n regeling (oude fietsplan).
Je laat de fiets dan uitbetalen via je dertiende maand (als je die ontvangt) of via je vakantiegeld.
Nadeel is wel dat je de betreffende fiets moet aanschaffen bij een fietsenwinkel, dus particulier kopen (met koopcontract) is niet mogelijk.

Mijn Stromer was zo netto bijna 1000 euro goedkoper dan als ik hem "gewoon" in de winkel had gekocht. Er zijn ook veel collega's van mij die daardoor nét over de streep getrokken werden om een speedpedelec te kopen.

On topic: ben benieuwd hoeveel deze accu in combinatie met de fiets gaat kosten wanneer hij uitkomt
Huidig: Stromer St3 2019, 10.000, 983wh, Bodyfloat
Voorheen:
Stromer ST2 2014 White
Stromer ST2 2016 Black
Stromer ST1 2012 Black
Batavus Milano Bosch performance
Cannondale 2012 Bosch Active line 1st gen
Trek 500 Bionx motor
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Verdiep je in de Belgische fiscale mogelijkheden en je snapt wat ik bedoel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BramVDBe
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jun 2020, 13:34
Locatie: Bonheiden België
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 11000

woutah schreef: 03 sep 2021, 16:38
Stromeur schreef: 03 sep 2021, 11:18 In Nederland zijn er nauwelijks interessante fiscale regelingen. Maar België is momenteel inderdaad niet voor niks Stromers meest belangrijke afzetmarkt.
Dat valt wel mee, er zijn zeker wel fiscale mogelijkheden om een fiets (of speedpedelec) goedkoper aan te schaffen via je werkgever. Veel werkgevers hebben zo'n regeling (oude fietsplan).
Je laat de fiets dan uitbetalen via je dertiende maand (als je die ontvangt) of via je vakantiegeld.
Nadeel is wel dat je de betreffende fiets moet aanschaffen bij een fietsenwinkel, dus particulier kopen (met koopcontract) is niet mogelijk.

Mijn Stromer was zo netto bijna 1000 euro goedkoper dan als ik hem "gewoon" in de winkel had gekocht. Er zijn ook veel collega's van mij die daardoor nét over de streep getrokken werden om een speedpedelec te kopen.

On topic: ben benieuwd hoeveel deze accu in combinatie met de fiets gaat kosten wanneer hij uitkomt
Woutah, hoe kan dit precies? Maar 1000eur goedkoper? Lease plan was in mijn fm direct 10% korting én je betaald dit van je bruto loon (en je hebt fietsvergoeding en evt inbreng in je belastingen)

@stromeur ik vermoed dat je inbreng in belastingsbrief bedoeld. Dat is nu wel niet zo simpel of snel de moeite. Je moet al veel kosten hebben en veel kms doen heb ik begrepen. Voor mij alvast niet de moeite.
woutah
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 mei 2019, 10:23
Locatie: Groningen
Merk SP: Stromer ST3-2019
Km-stand: 9325

Hier een voorbeeld:

Je koopt een fiets van € 2000,- Je krijgt het aankoopbedrag middels een renteloze lening met je salaris netto teruggestort. De terugbetaling wordt weer ingehouden in de maand waarin je vakantie- of eindejaarsuitkering wordt uitbetaald. In die maand heb je ook het belastingvoordeel in het kader van de fietsregeling. Ervan uitgaande dat je belastingtarief 37,1% is dan is het belastingvoordeel € 742,- (37,1% van € 2000,-).

Bij een hoger belastingtarief is het voordeel natuurlijk nog groter (49,5% bij hogere inkomens). Via mijn werkgever is het maximale bedrag voor dit voordeel 2000 euro, maar dat verschilt in Nederland nogal. Bij een aantal vrienden van me is dit 1500 maximaal.

Ik bedoel daarmee dat er geen extra voordeel is bij een fiets duurder dan 2000, het belastingvoordeel van een fiets van 5000 euro blijft dan 742 euro (bij een inkomstenbelasting van 37,1%).

Ik had destijds mijn eerste Stromer gekocht voor 2000 euro, maar betaalde netto 1000 (inkomstenbelastingtarieven waren toen wel wat anders).
Een significante afname wat dat betreft😁
Huidig: Stromer St3 2019, 10.000, 983wh, Bodyfloat
Voorheen:
Stromer ST2 2014 White
Stromer ST2 2016 Black
Stromer ST1 2012 Black
Batavus Milano Bosch performance
Cannondale 2012 Bosch Active line 1st gen
Trek 500 Bionx motor
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Volgens mij is de regeling in NL al niet meer zo, sinds 2015 de WKR, de werkkostenregeling. Deze regeling is verplicht voor werkgevers. 1,2% van het bruto inkomen van alle werknemers mag de werkgever apart zetten. Daarover hoeft hij geen belasting te betalen) of een lease constructie met bijtelling en dan de lease kosten van je bruto salaris af. (en 1,2% is voor de meesten geen 1500 of 2000 euro ;) )
Plaats reactie