1400 Wh is trouwens een heftige hoeveelheid energie.....
Je zou maar eens 40~50 km enkel moeten afleggen onder iedere weersomstandigheden en nog wat degradatie-reserve willen hebben. Dan is DIT je accu; heb je geen 2 "normale" accu's nodig en dus geen accu-transporter. Je zal er wel de ST2022 bij moeten kopen.
En zo zal je voor iedere accu/fiets een eigen doelgroep hebben.
Dat betekent niet dat de ene fiets/accu beter of slechter is dan de andere......het bedient een andere klant met een ander doel en een ander budget. En het kan in iedere smaak een optimale fiets/accu zijn.
Veel veilige kilometers,
Grtz,
Reinout
Nieuw: Stromer 1.440Wh accu
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat is het inderdaad.Reinout-ST3 schreef: ↑02 sep 2021, 18:31 En zo zal je voor iedere accu/fiets een eigen doelgroep hebben.
Het gaat om wat commuters maximaal op een ww-rit kunnen en willen wegtikken. Ik denk dat 65 a 70km enkel zo'n beetje het maximum is. Dat is een relatief kleine groep, maar wel meteen de éérste groep voor wie deze grote accucapaciteit interessant is.
Hoewel zoveel mogelijk deelladingen uitvoeren bevorderlijk is voor de levensduur van een Li Ion accu, kan iedereen met een enkele ww-afstand van 25 a 30km, die niet op het werk wil of kan bijladen met zo'n 1.400Wh accu ineens het héle jaar heen & terug rijden en alleen thuis bijladen. Wij zijn dat laden op ons werk inmiddels wel gewend, maar als het niet hoeft al dat gesleep, kosten voor een tweede lader of eentje mee in de tas, dan doen we dat natuurlijk ook liever niet.
Daarnaast geeft deze 1.400Wh accu een zee aan mogelijkheden voor recreatieve rijders. Want met een beetje leuk tempo (zeg 32 a 35km/u gemiddeld, niet jakkeren) en een wat teruggeschroefde ondersteuning kom je met een grootste gemak meer dan 125km ver.
Tot slot. en dat geldt voor iedereen: accucapaciteit kun je beter mee dan om verlegen zitten.
Wil je dat allemaal niet, is-ie te duur, wordt de Stromer waarin hij straks voor het eerst geleverd wordt te duur? Dan lekker met een 983Wh accu door blijven rijden en als dat nodig is bijladen op je werk. Dat zou mijn keuze zijn. En dat heeft twee redenen: 1. Ik heb zulke bedragen (prijs nieuwe ST2022) niet en 2. als ik het geld wel had, dan vind ik het écht teveel geld worden om aan een speed pedelec uit te geven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Nu wel. Over een paar jaar is dit natuurlijk de standaard, ook voor de ST5, ST3 en wellicht dan ook al voor de ST2 en ST1.
Ik hoop alleen dat ze nog ruimte over hebben om er op termijn ook nog een 2 kWh accu van te maken. Dan hebben we het echt ergens over.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Dan kost alleen de accu al richting de 4500,-
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
- JeroenSpock
- Veteraan
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
- Locatie: Veendam
- Merk SP: ST3 L 2020
- Km-stand: 30209
Grappig feitje tussendoor:
1400Wh is 0,15 liter benzine, en 0,14 liter diesel. Kijk eens hoe ver een auto daarmee kan komen
Maar wat een prijs, 3000 ballen voor een batterij Koop een 100kWh accu van Tesla voor 100.000 euro en je krijgt er een auto bij. Niet dat ik dat er voor over heb maar toch, wat een verschil. Wat maakt deze accu dan zo duur?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
JeroenSpock schreef: ↑02 sep 2021, 21:47 Grappig feitje tussendoor:
1400Wh is 0,15 liter benzine, en 0,14 liter diesel. Kijk eens hoe ver een auto daarmee kan komen
Inderdaad grappig om er zo tegenaan te kijken!
In die Tesla accu zit niet voor elke kWh een BMS + behuizing. Verkoop aantallen liggen een stuk lager, dus ontwikkelingskosten worden minder verdeeld. Dan nog het feit dat Stromer het toch wel verkoopt, dus de prijs is blijkbaar niet te hoog...JeroenSpock schreef: ↑02 sep 2021, 21:47Maar wat een prijs, 3000 ballen voor een batterij Koop een 100kWh accu van Tesla voor 100.000 euro en je krijgt er een auto bij. Niet dat ik dat er voor over heb maar toch, wat een verschil. Wat maakt deze accu dan zo duur?
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Expert
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Even geen SP
- Km-stand: nvt
Niet zo ver maar een typische interne verbrandingsmotor is natuurlijk ook nog geen 20-25% efficient (onder vollast laat staan andersoortig gebruik) tegenover 80-90% voor een elektrische aandrijflijn met batterijen. Dit los van het verschil in gewicht frontaal oppervlak en typische rijsnelheden, etc ;-)JeroenSpock schreef: ↑02 sep 2021, 21:47Grappig feitje tussendoor:
1400Wh is 0,15 liter benzine, en 0,14 liter diesel. Kijk eens hoe ver een auto daarmee kan komen
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren