Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Duwerke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 okt 2018, 18:07

Welke momentsleutel gebruik je dan om het wiel te monteren?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Duwerke schreef: 13 okt 2021, 06:21 Welke momentsleutel gebruik je dan om het wiel te monteren?
Zie https://www.speedpedelecreview.com/view ... p?f=8&t=17
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
NikolaasArts
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 mei 2018, 19:59

Ik las heel wat topics en Posts door over banden en het wordt er niet eenvoudiger op in m’n hoofd 😀
Daarom toets ik graag nog even het volgende af in de vorm van enkele stellingen (voor m’n klever x speed pinion): akkoord of niet akkoord?

-de meeste sp rijders op dit forum die het hele jaar door rijden schakelen eind oktober over naar winterbanden.

-er zijn ook veel sp rijders op dit forum die met defensief rijden op nat wegdek prima uit de voeten kunnen met een goede zomerband (en dus geen winterband monteren)

-nogal wat sp rijders op dit forum laten de winterbanden het hele jaar door liggen. Het nadeel is grotere slijtage, maar dat valt al bij al mee

Bedankt
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

NikolaasArts schreef: 04 nov 2021, 06:57 Ik las heel wat topics en Posts door over banden en het wordt er niet eenvoudiger op in m’n hoofd 😀
Daarom toets ik graag nog even het volgende af in de vorm van enkele stellingen (voor m’n klever x speed pinion): akkoord of niet akkoord?

-de meeste sp rijders op dit forum die het hele jaar door rijden schakelen eind oktober over naar winterbanden.
Inderdaad, ik denk dat de grootste groep overschakelt zoals je doet met autobanden. Het omschakelpunt is voor de meesten nu ongeveer, de herfstvakantie in België.
NikolaasArts schreef: 04 nov 2021, 06:57 -er zijn ook veel sp rijders op dit forum die met defensief rijden op nat wegdek prima uit de voeten kunnen met een goede zomerband (en dus geen winterband monteren)
Zeker, en tot nu toe vaak zonder problemen, op een paar pijnlijke en prijzige uitzonderingen na. Maar die redenering is even lek als: "Ik rook en heb nog nooit kanker gehad, dus roken is prima." Mijn advies is: winterbanden (zoals de winter premium) opleggen en defensief rijden.
NikolaasArts schreef: 04 nov 2021, 06:57 -nogal wat sp rijders op dit forum laten de winterbanden het hele jaar door liggen. Het nadeel is grotere slijtage, maar dat valt al bij al mee
Ja, en daar is eigenlijk niets op tegen, want ook in droge omstandigheden presteert de continental winter super. Hij is ook een stuk vinniger dan de pirellis. De slijtage is een stuk sneller maar het 2 keer per jaar wisselen door je FM van banden is een stuk prijziger dan de extra slijtage. Dus mijn advies hier is: als je ze zelf wisselt, gebruik 2 banden, als je het door je FM moet laten doen, blijf gerust heel het jaar door rijden op je conti's.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Eens met Bram. Mijn stelling is: vallen met de SP is niet gaaf en potentieel erg vervelend en/of prijzig. Met winterbanden is de kans kleiner, dus als je 1x niet valt heb je ze al ruimschoots terug verdiend.

Ik ben een paar keren enorm verrast in de winter: sneeuw op de terugweg. In al die gevallen was ik positief verbaasd over de hoeveelheid grip die ik had. Dat fietst een stuk relaxter dan constant jezelf af moeten vragen waar of wanneer je gaat vallen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
JMO68
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2020, 10:01
Locatie: Best

Ik heb de Conti's er nu 1,5 jaar op zitten en gisteren zag ik toevallig dat de zijkanten van de achterband er dramatisch uitzien: over de volledige zijkant tekenen zich diagonale strepen af. Sommige zijn al helemaal door gescheurd. Zie foto.

Heb al een bericht gestuurd naar de fabrikant voor garantie, maar ik vraag me af of dat goed komt.

Heeft iemand hier iets dergelijks meegemaakt?
Mijn eigen verklaring is dat de soepele zijwangen van de band de (grote?) tractiekracht uit de motor niet aankunnen. Of gaat het fout omdat ik met redelijk zachte bandendruk (2,2 bar) rijd?

Overigens vind ik het superfijne banden met veel grip.
Bijlagen
IMG_20220325_182238.jpg
IMG_20220325_182238.jpg (2.8 MiB) 672 keer bekeken
IMG_20220325_182305.jpg
IMG_20220325_182305.jpg (3.07 MiB) 672 keer bekeken
ST1x nov 2017 sport 20“ Charcoal - 814 Wh - 20 km enkel - Conti TCWIIP 2,2 - van Zijp - Ortlieb Backroller Pro Plus - Abus pedelec 2.0 Ace - Abus Ivy 9210
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Da's wel heftig. Ik vind die bandendruk vrij laag, maar ik heb bij mij even gekeken: er staat alleen een maximale bandendruk op. Hoe dan ook: bij mij liggen de banden er sinds november 2019 elke winter op en er zit nog geen enkele scheur in. Ik rijd op 3,5 bar voor en 4 bar achter.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 701
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Wooo... je binnenband komt er al door. Gelijk eraf halen! Absoluut niet meer mee doorrijden.

Ik heb niet de winter versie; voor licht de "Continental Top Contact II". Die staat op 3bar. Achter Continental Contact City plus op 3.5bar.

Wellicht heeft het iets te maken met de 'winter' compound van deze band? Hoe is je optrek en rem gedrag?
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

JMO68 schreef: 26 mar 2022, 06:51 Of gaat het fout omdat ik met redelijk zachte bandendruk (2,2 bar) rijd?
Die "redelijk zachte bandendruk" is laag : Continental geeft immers 3 bar op als bandenspanning ... de maximale bandenspanning is 4 bar.

https://www.continental-fietsbanden.nl/ ... ew?id=1320
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Niet dat die specs bij Conti zo betrouwbaar zijn...
Conti wintercontact specs voor 622-42 maat
Conti wintercontact specs voor 622-42 maat
20220326_140331.jpg (287.13 KiB) 615 keer bekeken
Dit zijn de specs voor "mijn" maat 622-42.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie