Continental Contact Plus City topic

Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

@Golvas, heb jij de brede versie? Giethaartjes moeten verwijderen? Was jij het ook niet die de Schwalbe binnenbanden had vervangen door Michelin. Tevreden van?
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik rij met de 55-559, heb geen giethaartjes verwijderd en dat loopt prima zonder beschadigingen.

De origineel gemonteerde binnenbanden heb ik gewisseld voor Michelin ProTek Max binnenbanden ... fantastische binnenbanden die véél langer hun druk houden dan Schwalbe of Continental binnenbanden ... de Schwalbe en de Continental binnenbanden moet je wekelijks checken, de Michelin binnenbanden hoef je slechts alle twee à drie weken te checken.

Momenteel rij ik - n.a.v. het zoeken naar een oplossing voor een probleem met mijn SP - tijdelijk met Conti binnenbanden maar de Michelin bb komen er sowieso weer in.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Golvas schreef: 31 aug 2020, 19:02
Anderzijds zou je - wanneer je nu banden wil switchen - ook winterbanden in overweging kunnen nemen ?

Rij jij zelf ook met winterbanden? En zijn die minstens zo lekbestendig als de ccpc’s. Ik wil graag andere banden want heb nu 3 van de 5 ritten lek gereden (pirrelli cycle-e) en ben er goed klaar mee. Graag advies. Lekbestendigheid staat voor mij voorop ..
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik ben wel blij met de winterconties. Tot Nu toe heb ik met de zomer (city) en Met de winterconties nooit Een lekke band gehad. Dit is wel N is 1.😀 Zie ook. Een topic hierover (welke band is het meest lekbestendig)
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Max Cady schreef: 08 okt 2020, 11:02 Rij jij zelf ook met winterbanden? En zijn die minstens zo lekbestendig als de ccpc’s. Ik wil graag andere banden want heb nu 3 van de 5 ritten lek gereden (pirrelli cycle-e) en ben er goed klaar mee. Graag advies. Lekbestendigheid staat voor mij voorop ..
Qua preventie van eventuele lekken (lees: opbouw van de band) is de Top CONTACT Winter II Premium identiek aan de Top CONTACT II (zomerband) ... de lekstendigheid van de Top CONTACT II was voor mij persoonlijk te laag, om die reden ben ik ook geswitcht naar de Contact Plus City.

Het was idd mijn bedoeling van mijn SP dit seizoen op de Conti winterbanden (in combinatie met Tannus Armour om de lekbestendigheid te verhogen) te zetten, maar op dit moment laat o.a. mijn knie het nog altijd niet toe om te Stromeren ... project uitgesteld.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Jammer want ik was wel benieuwd. Was even vergeten dat jíj́ dat ging proberen met de tannus. Ben zelf behoorlijk klaar met de lekke banden. Vooral na de laatste in het pikkedonker (geen maan) met een langdurige bui na een late dienst. Viel er ook nog een van mijn airpods pro in het hoge gras. Maar goed. Ik ga wisselen naar de city banden en hoop binnenkort jou recensie van de tannus tegemoet te zien. Sterkte met de knie 👍🏻
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Max Cady schreef: 08 okt 2020, 17:35 hoop binnenkort jou recensie van de tannus tegemoet te zien. Sterkte met de knie 👍🏻
Mercikes, maar ik zou er mijn bonen niet op te week leggen ... Stromeren is hier nog niet meteen aan de orde, de kans dat hij de winter door doet op sandalen is tig keer groter dan dat ie dat op bottines zal doen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

"Ik zou er mijn bonen niet op te week leggen ..."

Prachtig. Dit hoor je nooit in Nederland. Voor zover ik weet. Zoiets als, "je hoop er niet op vestigen". Leuk :bf:
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
petervanes
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 okt 2020, 14:36
Locatie: Diepenheim
Merk SP: Stromer St1-x
Km-stand: 3.400

Ik weet dat dit al eerder aan de orde is gekomen, maar ik twijfel toch nog sterk welke maat ik het beste kan bestellen voor mijn St-1x. De 2.20 brede of toch de smallere. Wat is het advies? En indien de brede sowieso de giethaartjes weghalen?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Peter van Es
St1-x 2019. Ergon gp1, kinekt bodyfloat, redshift shockstop.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Je vermeldt geen context en dit staat in het Contact Plus topic, dus: de Contact Plus City heeft geen gietharen.

Ik vermoed dat je het over de Winter Conti's hebt. Voor zover ik gezien heb is het prima mogelijk om op de 2.2 te rijden als je de gietharen weghaalt. Het is dus naar mijn mening de vraag of je:
- voor het uiterlijk de 2.2 wilt (maar dan wat moeite moet doen), of
- voor het gemak de 1.9 wilt (maar is wat minder mooi)

In beide gevallen heb je een fantastische band.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie