Tubeless Stromer banden

Aaron
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2017, 12:34

[Berichten afgesplitst van Het Speed Pedelec Bandentopic. Stromeur.]

Zou tubeless geen optie zijn om minder lek te rijden? Er bestaan vele setjes en ik heb goede ervaringen hiermee op mijn MTB.
Hier haalde ik toch ook redelijk snelheden mee tijdens afdalingen en dan nog op oneffen terrein.
Iemand al geprobeerd?

Groeten Aäron
CKR
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 dec 2017, 20:11
Locatie: Randstad
Merk SP: ST2S
Km-stand: 19.500

Goededag allemaal,

Ik heb sinds een weekje een st2s, een leuk fietsje. Ik ben dus nieuw op dit forum. Voor mijn atb en racert heb ik banden met kevlar tegen lekrijden. Voor sp nog geen kevlar protectie gevonden.
Een vraag: heeft iemand zijn wielen al eens tubeless gemaakt?
Ben benieuwd naar ervaringen.

Groeten,
Chris
St2S met gebruikelijke opties. Woon-werk 35km enkele trip. En een lekkere fully MTB en carbon racert in de garage.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoi Chris, welkom! Sinds de Winteractie neemt het aantal ST2 S-en op de weg rap toe. (Ik ben ook voor de bijl gegaan.)

Ik ben hier nog geen mensen tegen gekomen die hun Stromer banden tubeless hebben gemaakt. Maar wie weet meldt zich nog een meelezer in het topic die er al ervaring mee heeft, en anders zijn we natuurlijk met z'n allen razend benieuwd naar jouw ervaringen.

Hoe dan ook veel plezier met je "leuke fietsje" :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Dag Stromers.
Ook ik ben vers en in afwachting van mijn eerste Stromer. ST3

Ik zou ook graag willen weten of wat is jullie ervaring hiermee is. Met de velgen en of de banden geschikt zijn voor een latex papje. Welk velglint is er gebruikt? Welk papje en welk ventiel? Zijn er voor het latex maken, andere banden aangekocht?

Met latex heb ik goede mtb ervaringen. Sta nooit met platte banden. Ook zou de rolweerstand minder zijn. Nadeel is halfjaarlijks verversen.

Alvast bedankt.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Staat hier ook nog op de to do list.
Sowiso is vrijwel elke band tubeless te maken, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Even aankijken hoe goed de vorm van de opstaande rand van de velg is: is dat mooi gehaakt en zit de band serieus vast, of ligt ie er losjes in.
Ik zit te wachten op mijn winterbanden voor ik er aan begin.

PS:
Stel jezelf van die rolweerstand niet teveel voor.
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Oké Daniel1975,
Ik hoop dat je je ervaring deelt.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Uiteraard :ay
Zal morgen dealer weer eens bellen voor de winterbanden.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Deze volg ik eventjes mee, ik ben benieuwd naar de ervaringen en vooral naar de voordelen, want daarvan ben ik (nog niet) overtuigd ... rijden met lagere druk hoeft voor mij niet echt (ik rij met 2,7 bar vooraan en zo'n 3 bar achteraan, kan dus gerust nog wat "spelen" zonder te hoog risico op snakebites) en melk kan je ook gebruiken wanneer je met binnenbanden rijdt. :roll:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Zie de voordelen ook nog niet zo ik weet dat ze bij de ploeg bij mijn zoon indertijd een paar renners op tubeless hebben laten rijden om te testen.
Een radiaal draadband voorzien van stalen hieldraden en latex binnenband op wat lagere druk loopt altijd nog het lichtst.
Bij MTB is het wat meer ingeburgerd heeft voor- en nadelen.
Tubeless is vroeger uitgevonden ter voorkoming van klappers bij auto's en vracht auto's de velgen zijn er voor aangepast (constructiestijfheid is verlaagd en voorzien van een "hump", een rand waardoor de hiel van de band niet naar binnen kan schuiven)
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Tubeless op de Stromer heeft slecht één voordeel: geen lekke banden. Verder heeft het NUL bijkomende voordelen. Zou eventueel ook in de binnenband kunnen worden gegoten.

Op de ATB zou ik geen negatieve ervaringen weten, behalve dan de bende als je een snede in de band oploopt.

Stalen hieldraad beste??? Nog nooit gehoord. Sowiso is tubes het beste om te koersen en anders vouwbanden met hoog tpi het soepelst icm latex biba.
Plaats reactie