Accu revisie: algemene informatie

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Polling schreef: 11 okt 2020, 08:16 Bovag en 24 mnd garantie. Ik heb een aanvraag uitgeet voor de Brose-accu van mijn Bulls. Die staat er niet tussen, dus ik ben benieuwd.
https://kwsseuren.nl/fietsaccu-revisie/bulls.html
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Caje
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 dec 2019, 22:16

Golvas schreef: 11 okt 2020, 12:49
Polling schreef: 11 okt 2020, 08:16 Bovag en 24 mnd garantie. Ik heb een aanvraag uitgeet voor de Brose-accu van mijn Bulls. Die staat er niet tussen, dus ik ben benieuwd.
https://kwsseuren.nl/fietsaccu-revisie/bulls.html
Voor wat het waard is... Ik heb 2 jaar geleden bij Seuren een batterij van een e-bike Trek laten reviseren. Super service en de batterij ging van 20km naar 55km radius op maximumstand. Enkel vervelend dat de computer op het stuur de juiste batterijstatus niet meer aangaf. Na ongeveer 40km gaf computer ‘leeg’ aan maar er was nog vlot 15km ondersteuning. Volgens Seuren moet je dan de batterij een paar keer volledig leeg rijden en dan herstelt de computerweergave zich . Wel wat vervelend als je met een fiets rondrijdt en je niet weet hoever je nog ondersteuning krijgt.
Inmiddels werden de Trek fietsen ingewisseld voor 2 SPs, een St3 en een R&M Nevo3.
Stromer ST3 sport black xl - 983W / Cratoni Smartride black / Abus Bordo Granit 110cm / spatbordverlengers voor / Vaude aqua back / New Looxs Varo Racktime
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dat lees je wel meer, dat na revisie de indicatie op het display niet meer overeenkomt met de werkelijke af te leggen kilometers ... sowieso een vraag die je kan stellen. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Golvas schreef: 11 okt 2020, 12:49
Polling schreef: 11 okt 2020, 08:16 Bovag en 24 mnd garantie. Ik heb een aanvraag uitgeet voor de Brose-accu van mijn Bulls. Die staat er niet tussen, dus ik ben benieuwd.
https://kwsseuren.nl/fietsaccu-revisie/bulls.html
Ander model, ik heb een Lacuba E45 met Brose motor.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Klopt, dat bleek al eerder uit je topic over de kapotte motor ... maar, vragen staat uiteraard vrij. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Polling schreef: 11 okt 2020, 08:16 Bovag en 24 mnd garantie. Ik heb een aanvraag uitgeet voor de Brose-accu van mijn Bulls. Die staat er niet tussen, dus ik ben benieuwd.
Gebeld, foto gestuurd, en krijg de mogelijkheid om de accu te laten reviseren. Ze hebben deze nog nooit gedaan, dus betaling achteraf en als het ze niet lukt, geen kosten. Klinkt tnt netjes.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
ErwinM
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2020, 12:50

Plaatsen ze wel dezelfde type 18650 cellen terug? IMR/INR/ICR/UR hebben dacht ik verschillende Ohm's en zal het display niet het juiste batterijpercentage aangeven.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Interessant artikel over accu-revisie:

viewtopic.php?f=6&t=4279
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Is hier al wat nieuws over laten reviseren van stromer accus?

Heb net contact gehad met die Miton en die zeggen dat ze voor 760euro hem zo kunnen reviseren,. Het gaat om de blauwe, 4 schroevjes.
Iemand hier al ervaring mee? met dit type en dit bedrijf?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Geen ervaring mee, maar ik vind de prijs wel fors. Voor iets minder dan dat geld werd mijn accu gereviseerd naar een 1260 Wh accu, inbegrepen in de prijs was het ontwerpen en 3d printen van 2 bakjes voor op de zijkant van de accu (waar per bakje 20 extra cellen in kwamen) en het vervangen van de connector van de accu...

Maar ja, dat was geen Stromer...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie