Pagina 15 van 34

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 18 nov 2019, 18:25
door Stromeur
FreddyH schreef: 18 nov 2019, 18:05
Henry schreef: 18 nov 2019, 17:29 Waarom wil je je accu zo graag in een diepte-ontlading-toestand brengen?
Dat is geen diepte ontlading, dat is gewoon een lege accu :roll:
Precies, en een lege accu hang je bij thuiskomst meteen weer aan de lader om diepontlading te voorkomen. (Zal best een dag of wat tussen mogen zitten, maar niet leeg opslaan, want dat kan fout gaan en dan is het einde accu + geen garantie.)

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 18 nov 2019, 18:52
door Henry
harryS5 schreef: 18 nov 2019, 12:49...Ik heb ook eenmaal de accu geprobeerd leeg te rijden totdat deze afslaat. Eenmaal op 0% sloeg de accu na 13 kilometer nog niet af! ...
harry$5 ging door toen de accu al een poosje op 0% stond. Na 13km gaf harry$5 het op. Vandaar dus mijn vraag. Als je maar lang genoeg blijft doorrijden, bereik je op een gegeven moment de situatie dat je onder de grens van die 2,5V komt.

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 18 nov 2019, 18:54
door FreddyH
Henry schreef: 18 nov 2019, 18:52 harry$5 ging door toen de accu al een poosje op 0% stond. Na 13km gaf harry$5 het op. Vandaar dus mijn vraag. Als je maar lang genoeg blijft doorrijden, bereik je op een gegeven moment de situatie dat je onder de grens van die 2,5V komt.
Nee hoor ;p
De motor fungeert dan als dynamo, de accu wordt dan niet meer belast.

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 18 nov 2019, 18:57
door harryS5
Henry schreef: 18 nov 2019, 17:29 Waarom wil je je accu zo graag in een diepte-ontlading-toestand brengen?
Fietsaccu-revisie.nl raadt aan om 4-5 keer je accu leeg te rijden. Zij gaven als reden op dat stromer naast spanningniveau, ampere per tijdseenheid een algoritme gebruikt om de rest capaciteit te meten/berekenen zodanig dat je altijd 100% op de meter hebt bij maximale lading en vrij nauwkeurig weet wat je nog tot je beschikking hebt. Dat algoritme zou a.h.w zich moeten resetten a.h.v. de nieuwe capacitet. Na een aantal ritten zou dan de weergave steeds preciezer moeten worden.
En voor zover ik tot nu toe kan constateren lijkt het erop dat dat idd zo is.
Daarom wil een aantal keer leegrijden. Voor lithium accu's is dit niet nodig.

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 18 nov 2019, 18:59
door harryS5
Henry schreef: 18 nov 2019, 18:52
harryS5 schreef: 18 nov 2019, 12:49...Ik heb ook eenmaal de accu geprobeerd leeg te rijden totdat deze afslaat. Eenmaal op 0% sloeg de accu na 13 kilometer nog niet af! ...
harry$5 ging door toen de accu al een poosje op 0% stond. Na 13km gaf harry$5 het op. Vandaar dus mijn vraag. Als je maar lang genoeg blijft doorrijden, bereik je op een gegeven moment de situatie dat je onder de grens van die 2,5V komt.
Volgens mij schakelt een stromer accu bij 3.1 volt automatisch af.

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 18 nov 2019, 19:25
door Jorismak
Henry schreef: 18 nov 2019, 17:29 Waarom wil je je accu zo graag in een diepte-ontlading-toestand brengen?
Ik wou het absoluut niet, maar het was m'n eerste echte dag met een Stromer en ik had mij verkeken in hoe ver de 60% accu mij ging brengen :).

Waarom harrys5 het vroeg is denk ik omdat hij een gereviseerde accu heeft die nog moet leren waar z'n echte 0 punt zit.. Of zoiets :)

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 19 nov 2019, 10:45
door harryS5
Jorismak schreef: 18 nov 2019, 19:25
Henry schreef: 18 nov 2019, 17:29 Waarom wil je je accu zo graag in een diepte-ontlading-toestand brengen?
Ik wou het absoluut niet, maar het was m'n eerste echte dag met een Stromer en ik had mij verkeken in hoe ver de 60% accu mij ging brengen :).

Waarom harrys5 het vroeg is denk ik omdat hij een gereviseerde accu heeft die nog moet leren waar z'n echte 0 punt zit.. Of zoiets :)
Bingo!

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 09 dec 2019, 08:26
door harryS5
Ik heb nu 4 x maal volledig ontladen en opgeladen plus 4 gewone tussen ladingen en idd de capaciteit die ik verwachtten is nu pas beschikbaar.

Ik heb stellig de indruk dat de rest capaciteit weergave steeds nauwkeuriger wordt.

De 23Wh extra is niet echt te merken. Wel merk ik dat het net is alsof er veel meer power beschikbaar is, zeker de eerste 40%.

Voorheen reed ik vrijwel nooit de 38km (woon-werk-verkeer) in stand 2 (sensor 50) omdat het maar de vraag was of ik dat ging halen als er matige wind stond.

Nu rijd ik met matige wind, zelfde instellingen, maar beduidend lagere temperaturen, 45 km in stand 2 sensor 50 en heb bij thuiskomst nog zo'n 30-35% over!

En dat voor 449 euro inclusief verzendkosten. Toegegeven in het begin was ik sceptisch en enigzins wantrouwend maar nu ben ik zeer tevreden.

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 09 dec 2019, 08:43
door FreddyH
Fijn! Dan kan jij er ook weer jaren tegenaan :cool2:
Klinkt inderdaad alsof jouw oude accu zijn beste tijd achter de rug had.

Re: Accu revisie: algemene informatie

Geplaatst: 06 jan 2020, 19:16
door Ena1968
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... afuaOgCN13

350€ korting op een nieuw blauwtje.