Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 26" wielen)

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 17 sep 2019, 09:32 De demping van de Pirelli's is wel beduidend beter dan via van b.v. de Continental TCII of BB's.
Getest op dezelfde bandenmaat en dezelfde bandenspanning ? 🤔
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bandenspanning: die wisselde op alle ST3 en ST5 bikes die ik heb getest, maar aangezien dat er +10 zijn, denk ik wel dat ik kan concluderen dat ze beter dempten dan de BB's en CTCII banden op mijn twee Stromers met 26" wielen.

Maar qua bandenmaat heb je helemaal gelijk. Ik heb de Pirelli's alleen getest op 27,5" wielen en zelf ervaring met andere banden op 26", dat is eigenlijk geen correcte vergelijking.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

In dit topic zijn de bevindingen van o.a. Reinout-ST3 te lezen, hij verving de origineel gemonteerde Pirellis door Contis (27,5").
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
MrHarmonics
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2019, 21:08

Vandaag de fiets van mijn collega bekeken (ST1X comfort model) die hij ongeveer 1 maand later dan ik heeft besteld. Mooie fiets zoals mijn ST1X :) )

Het viel me op dat hij banden had met een zijreflectie strip. Blijkt dat er schwalbe big ben plus banden op gemonteerd zijn. Op mijn fiets zitten de standaard big bens.

Is Stromer zopas overgeschakeld van type banden en heeft er iemand ervaring met de plus versie? Beter contact/grip ten opzichte van de standaard?
St1X charcoal - 14 km enkel woon werk - cratoni commuter - ortlieb tassen
lecram
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2019, 20:15
Locatie: westland

Heb een prijsopgave gekregen van 228,-- euro voor het plaatsen van de continental top contact winter II premium op het voor en achterwiel van een stromer ST1. is dit inderdaad een beetje marktcomfort.
Aangezien de fiets nog in garantie zit wil ik niet zelf het achterwiel demonteren,

Gr Marcel
van Kalhoff connect 10 naar Stromer ST1
Jos67
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jan 2019, 13:52
Locatie: Leek

Prijzig! In september voor € 140,- laten doen door FM. Zelfde banden.
ST3-Pinion met geveerde voorvork/Zwart/ v Zijp/ Ortlieb Voorheen: ST2-2022/blauw/983WH/Daarvoor: ST1-X 2018 /Mat anthraciet[/b]/983 Wh/s / -Santos tandem met Pendix voor de vakanties-
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Grof te duur inderdaad. Die banden kosten iets van 50 Euro online, bij een FM ietsje meer. Het monteren van 2 banden is voor een FM ruim minder dan een uur werk. 140 Euro is een nette prijs, ik zou 160 Euro (65 Euro per band + 30 Euro montage) echt de max vinden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In ieder geval wel als de Stromer bij de dealer is aangeschaft die nu een prijsopgaaf doet. (En daarbuiten ook, maar dan snap ik op zich nog wel dat de dealer en een klein schepje bovenop doet, niet een groot schepje zoals nu.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Nu met deze regen en de winter op komst denk ik na over andere banden. Met de nadruk op denk, aangezien ik er zo veel over lees hier. Grote verschillen in praktijk ervaring maar ook persoonlijke voorkeur.

Tot nu toe ben ik prima tevreden met mijn huidige banden, ik heb de Schwalbe Marathon Almotion standaard op mijn STS2 geleverd gekregen. Ik mis geen grip, ook niet in de regen, maar ik rij dan ook behoorlijk voorzichtig bij nat wegdek. Koud wegdek heb ik echter nog geen ervaring mee en wil me wel voorbereiden op de kou die gaat komen.

Een search op dit forum levert welgeteld één hit op, in het lekke banden topic. Zijn er ervaringsdeskundigen die wat nuttigs kunnen zeggen over dit type band en het gedrag in de winter?
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Kijk eens in het grote lekke band overzicht of jouw band daartussen staat een stuur dan een pm naar die mensen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie