Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 26" wielen)

Blackbird
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 aug 2021, 10:56
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Klever X-Speed Alpha
Km-stand: 3500km

Stromeur schreef: 20 sep 2021, 10:05 Dat maakt opvoeren mogelijk. Daarom heeft Stromer die optie dicht staan.
Daar heb je een punt Stromeur , al zal dit maar enkele kilometertjes verschillen als je dit binnen de aannemelijke marges van de bandenformaten houdt.
Tevens kan ik me niet van de indruk ontdoen als Stromer dit venster dicht houdt voor de consument dat bij montage van een een winterband van iets kleinere omtrek op een ST5 met ABS dat je wel ééns voor onveilige reakties kan komen te staan ? :bc
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 20 sep 2021, 10:05 Dat maakt opvoeren mogelijk. Daarom heeft Stromer die optie dicht staan.
Die discussie hebben we eerder gevoerd, maar dat is niet waar.
Op mijn fiets is het in te stellen, maar ermee opvoeren is er niet bij. De begrenzer staat simpel op x rpm, niet op de daarvan afgeleide snelheid.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Blackbird schreef: 20 sep 2021, 11:05 Tevens kan ik me niet van de indruk ontdoen als Stromer dit venster dicht houdt voor de consument dat bij montage van een een winterband van iets kleinere omtrek op een ST5 met ABS dat je wel ééns voor onveilige reakties kan komen te staan ? :bc
Nee, lijkt me niet. Dat venster is al sinds de eerste modellen ST2 dicht, toen was er van ABS nog geen sprake. Daarnaast heeft de ingestelde wielomtrek weinig met de werking van ABS te maken.

Bij mij auto hebben de winterbanden ook een andere omtrek dan mijn zomerbanden. ABS doet het in beide gevallen prima.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Ik wil trouwens een update geven over de Big Bens op mijn ST2. Ik heb vandaag voor het eerst weer door de sneeuw gereden (29km enkele reis, o.a. over de Waalbrug etc). Maar ik ben van mening dat het geklaag onterecht is. Volgens mij zit er veel in wat Stromeur in post Nr.1 aanhaalt, namelijk; de bandenspanning. Deze banden zijn echt ballonnen (bij iedere pompbeweging zie je ze gewoon verder opzwellen) - eerder reed ik standaard 3-4 bar met deze band, maar nu eerder rond de 2.5 bar. dat scheelt aanzienlijk.

Ik ben ook de Winter Contact II's van Continental gewend (vandaag heb ik ze weer gemonteerd) - natuurlijk geven deze veel meer grip, maar het is dan ook een veel zachtere compound. (bij warm weer zie je het rubber er nog net niet vanaf vliegen, zo enorm snel slijten ze)

En ik had dus vandaag in de sneeuw, amper problemen met mijn Big Bens, ik heb amper het gevoel gehad dat het achterwiel een zwiepertje ging maken... Terwijl ik dat eerder veel sneller voelde (bij dus de 'enorm' hoge bandenspanning). Verder is het een slijtvaste band, ik heb er al ca. 10000km mee gereden en verwacht er toch wel 15000km mee te kunnen doen.

In de zomer vind ik het ook mooier een band zonder reflectie streep te zien, ik vind het dus jammer dat ik ze niet bij bosjes online weet te vinden, deze banden. Ik zou graag een setje hebben voor als ze op zijn! (Of kunnen dealers beter aan deze band komen?) - meestal rijd ik namelijk tot eind april op de winterbanden, dus de zomerbanden maken het meeste kilometers. En dan is het fijn dat deze slijtvast is :geek: :P
Verder wil ik hier ook aan toevoegen dat ik de voor en achterband omwissel, voor een gelijkmatig slijtagepatroon, ik rijd dus niet met een nagenoeg gladde achterband en met een voorband met ribbels er nog op

Verder is de band ook niet zo onderhevig aan droogtescheuren, op mijn ST2 zijn ze al 6 jaar oud (in het laatste jaar hebben ze 11000km gemaakt, ipv 900km in de 5 jaar ervoor) - en er zitten amper droogtescheuren in. De demo ST2 met riem die ik laatst even in bruikleen had; uitgevoerd met de 'VEE tires' zat VOL droogtescheuren -11-2020 fiets-, iets wat ik al vaker heb gezien op dit forum. Dat vind ik ook echt niet oke, op den duur geeft dat ook gewoon een klapband :bb
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

bartje369 schreef: 08 dec 2021, 00:12 ik vind het dus jammer dat ik ze niet bij bosjes online weet te vinden, deze banden. Ik zou graag een setje hebben voor als ze op zijn!
Alstu : https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... -26-x-2-15
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Kakkie, ik ben er wel weer achter wat voor fijne band de Top Contact Winter II is, van Continental. Omdat ik nu zo'n 400km per week rijd op mn ST2, ben ik toch wel aardig gewend geraakt aan deze band.

Nu reed ik vanavond na negenen weer naar de supermarkt (want hehe, dat 'mag' weer!) maar ik ging uiteindelijk in een scherpe bocht vol op m'n plaat. (veel te enthousiast aan het trappen natuurlijk) Nu zat ik gelukkig niet op de Stromer, maar ging ik een rustige 30kmh op mijn 'hybride fiets'... Uiteindelijk de ketting er weer op gelegd en het e.e.a. rechtgebogen kwam ik erachter dat de schade niet veel meer was dan een ietwat 'hipper' geworden broek ;p

Supermarkt op 600m afstand, werk op 30/40km afstand (40 als ik niet het pontje pak) en dan flik ik het nog op de 600m naar de supermarkt om te vallen :shock: :lol:

Dit benadrukte voor mij toch wel het belang van goede banden. Op de desbetreffende fiets liggen 2 verschillende banden, een CST Classic basic (prima slijtvast, maar dus keihard rubber en weinig grip) en een goedkope achterband van een ander merk. Met goede banden was dit niet gebeurd.

Voor eenieder met de Stromer kan ik dus alleen deze knallers van winterbanden aanraden, want god wat is het heerlijk om vol vertrouwen door bochten te kunnen raggen met je Stromer :geek: :D
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Shit, maar fijn dat je nu een lekker hippe broek hebt :mrgreen:
(en vooral dat het daarbij gebleven is)

Dit is precies de reden dat hier op de stadsfietsen Conti City nogwat banden liggen. Of banden nu 10 Euro of 20 Euro kosten maakt niet heel veel uit, het dagelijks plezier scheelt enorm.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Klopt Bart, conties zijn goede banden doch daar kun je ook mee op je plaat. Op een dijk , net voor Tiel in een flauwe bocht was het even glad. Ik voelde beide wielen wegglijden. Gelukkig direct daarna weer grip. Mogelijk was ik met andere banden wel onderuit gegaan. Een Stromer blijft ook een fiets op 2 wielen met een wegcontact van enkele vierkanten centimeters.
Groet, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Vandaag nog een test gedaan, kijken of ik al duwend, zelfs met een beetje het wiel lichten de Winter Contact's over de metalen strips bij de veerpont (heuvelop) kon laten slippen. Lukte me niet, terwijl ik met de ST1 2020 met Cycle-E's van Pirelli heuvelop wel eens een doorslippend achterwieltje had :mrgreen: :shock: Zegt genoeg. De Continental Winterbanden zijn geen banden, dat zijn zuignappen met lijm :D :P
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Zijn er trouwens mensen die overtijdse/kort gebruikte Winter Conti's hebben liggen? Ze slijten me echt enorm snel, nu moet ik zeggen dat ik altijd MAXIMAAL accelereer, maar ik zou graag wat meer spelen met bandenwissels.

Dit omdat ik niet graag met een bijna gladde voorband wil rijden (i.v.m de grotere kans op een val). Ik vind ze eigenlijk nogal duur om een extra set neer te leggen. Ik zou graag van jullie horen, mocht iemand er in de aanbieding hebben!

Met mn zomerbanden doe ik hetzelfde, inmiddels heb ik er een paar extra. De meest versleten band leg ik dan achter en die kan dan aan het eind van het seizoen de container in! :lol: :oops:

alvast bedankt ;)
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Plaats reactie