Lazer Anverz met MIPS en NTA 8776

Wombat
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 feb 2020, 14:55

Ik heb ook de lazer anverz, mips variant. Zit erg lekker :cool2:

Gebruiken jullie iets om het windgeruis tegen te gaan?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op maat gemaakte oordoppen als ik weet dat ik windkracht veel tegen heb. Verder niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wombat schreef: 27 feb 2020, 23:21 Gebruiken jullie iets om het windgeruis tegen te gaan?
Bij mijn eigen helm niet nodig. Met de pootjes van mijn bril over de gespen heen heb ik nergens last van. Met deze helm heb ik niet gefietst.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
aaddoes
Pro
Pro
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 aug 2017, 21:20
Locatie: Hillegom

Ik gebruik zogenaamde “catears” tegen het windgeruis. Werken prima!
ST1 sinds augustus 2014 en ST2 sinds september 2017
Wombat
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 feb 2020, 14:55

Sinds vorige week heb ik mijn Stromer ST1 + Anverz Mips helm en door omstandigheden vandaag pas de eerste woonwerkrit gemaakt. 49 km.

Merkte dat de helm erg comfortabel zit, maar toen ik net in de spiegel keek zag ik wel 2 mooie drukpunten van de voorste pads op mijn hoofd :geek: Hoop dat het snel wegtrekt, volgende keer maar ff met een bandana eronder proberen en iets minder strak aandraaien haha.

Daarnaast was het windgeruis aanwezig, maar wel acceptabel. Heb uit nieuwsgierigheid wel geprobeerd - à la het catears principe - even een vinger vlak voor mijn oor te houden, en dat voorrkwam toch wel behoorlijk wat windgeruis. Ik ga eens kijken of ik die op de kop kan tikken ergens en te zien of dat wat uitmaakt. Iemand een tip voor een webwinkel?

Ik zag deze wel, maar vind ik best prijzig voor "een stukje stof"(?).
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wombat schreef: 04 mar 2020, 09:15 Ik ga eens kijken of ik die op de kop kan tikken ergens en te zien of dat wat uitmaakt. Iemand een tip voor een webwinkel?
Volgens mij heb ik nog een setje liggen. Zal ik zometeen eens nakijken. Als jij dan de verzendkosten betaalt ben ik tevreden (kunnen gewoon in een envelop).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Wombat
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 feb 2020, 14:55

FreddyH schreef: 04 mar 2020, 12:05
Wombat schreef: 04 mar 2020, 09:15 Ik ga eens kijken of ik die op de kop kan tikken ergens en te zien of dat wat uitmaakt. Iemand een tip voor een webwinkel?
Volgens mij heb ik nog een setje liggen. Zal ik zometeen eens nakijken. Als jij dan de verzendkosten betaalt ben ik tevreden (kunnen gewoon in een envelop).
:cool2: :az :ay

Als je ze nog hebt liggen, deal! Verder maar via pb..(?)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wombat schreef: 04 mar 2020, 13:10 :cool2: :az :ay

Als je ze nog hebt liggen, deal! Verder maar via pb..(?)
So be it :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Nu een aantal ritten met Anverz gemaakt. Met de shell erop is het voor de winter een comfortabele warme helm. Bij mijn ABUS had ik bij 0-5 graden een helmmuts onder mijn helm. Dat is bij de Anverz niet nodig. Van de zomer gaat de shell eraf.

Laatst terugrit van 51 km in de regen met de wind (B3 denk ik) schuin van voor. Als brildrager voorheen eigenlijk niet te doen. Doordat ik zo weinig zag, snelheid terug naar 25-30 km/h. Was ik bijna 2h onderweg. Dan was de lol (en de warmte) er de laatste 30-60 minuten wel vanaf.
Nu met het vizier eigenlijk goed zicht. Fiets met veel meer vertrouwen in de regen.

Ik had al heeeel veel vizierhelmen geprobeerd (nieuwe Abus 2.0, Cratoni vigor, Cratoni Commuter, Giro Bexley). Allemaal geen succes. Stromeur en ik hebben klaarblijkelijk zelfde vorm hoofd (ovaal als ik met goed herinner Stromeur). Deze helm zit bij mij ook als gegoten.
Stromer ST3 LE
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt, ovaal :-) Bij de meeste helmen kan ik links en rechts aan de zijkant een vinger tussen een helm en mijn hoofd steken, bij de Lazer Anverz niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie