Lazer Anverz met MIPS en NTA 8776

mhoutman

Stromeur schreef: 03 mei 2018, 15:31
mhoutman schreef: 03 mei 2018, 12:30 Wat is er zo bijzonder aan de SmartRide ?
Ik heb een uitgebreide demo gekregen van de Smartride op Eurobike; als toeters en bellen en technische snufjes je ding zijn, dan is dit wel echt een leuke helm hoor. Hij kan nog net geen koffie zetten:

viewtopic.php?f=9&t=559&start=10#p3821
(Even doorscrollen tot de 3e helm.)
Een helm die geen koffie kan zetten hoef ik niet :d3:
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Fastedde schreef: 24 apr 2018, 12:47 En daar was ie dan, lang verwacht maar nu in huis!
Tijdens de demo van de ST5 in Groningen gepast en besteld, en vandaag met de post binnen gekregen!! :D De Lanzer Anverz maat M met MIPS en NTA.

Hij is goed instelbaar voor om je hoofd, en de kinriem van leer voelt zeer solide aan.
Al met al zit ie erg lekker! Ga m vanavond uitproberen!

72C7E359-771B-4D2F-900F-B77FD47022A2.jpeg

63578BF7-ABAB-4357-A5D4-D5F9675E8EAA.jpeg4EA55F55-4A23-49B7-AD05-50DDA936E77C.jpeg

6FF7FE52-99F4-4403-AB2B-9F9BBC98DD3D.jpeg

De bijgeleverde regenafdekking lijkt me erg fragiel, maar past heel erg mooi over de helm, een nette afwerking. De regenafdekking geeft mij de indruk dat je m moet gebruiken of netjes in de kast leggen, in de fietstas ergens tussenin drukken lijkt mij niet handig...
Hallo Fastedde,

Ik heb een voor essentiële vraag over deze helm.
Wij gebruiken nu de Bontrager MIPS, en we vinden deze helm erg warm. Vooral in de zomer loopt het water je in de :aq nek.
We waren voorheen de niet goedgekeurde Giro gewend. Dat was type: Aeon.
Licht en met een massa ventilatie. Maar ja die mag niet meer, en onze keuze voor de Bontrager was gebaseerd op onze inschatting van de ventilatie (vergeleken met de ABUS zeker beter).
Maar hoe is de Lazer Anverz op dit punt?
Ik hoop dat je me een beeld kunt geven.
Bedankt
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Ik heb de lazer vandaag binnen gekregen.
Zit heerlijk, zometeen even een proefrit maken.
Er zitten viet ovale plakkers bij, ik denk dat deze op het vizier geplakt moeten worden.
Heeft iemand een andere mening hierover?
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Die vraag heb ik ook... Dacht dat het stickers waren voor onder de accessoire mount. Verder niets over kunnen lezen in de user manual.
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Ik denk dat dit dient voor over de kleine minischroefjes te plakken die zich op het klapscherm bevinden, past er namelijk op. Dus schroefjes beschermen tegen roest of dergelijke , maar dan begrijp ik niet waarom de andere kant een soort schuurlaagje bezit....
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Ik ontdek zojuist een 4-tal uitsparingen in het vizier. Denk dat de stickers daar horen...
Bijlagen
IMG_1455.JPG
IMG_1455.JPG (1.46 MiB) 4279 keer bekeken
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Sobat schreef: 03 mei 2018, 19:28 Ik ontdek zojuist een 4-tal uitsparingen in het vizier. Denk dat de stickers daar horen...
Ik heb twee stickers geplakt.
Denk twee reserve.
Kom net terug van proefrit, merk wel dat er wat werveling bij tegenwind is bij de ogen.
Toch nog maar een bril eronder dragen.
Zag bij de Lidl een sporbril met fotochomagische glazen. Voor € 14,99.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
petermu
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 mei 2018, 21:46
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 19.878

De ovale stickertjes zijn reserve plakkertjes voor de binnenvoering van je helm.
Als je de binnenvoering een beetje op tilt zul je zien dat deze op zijn plek wordt gehouden door het klitteband van de ovale plakker.

Dit is gedaan om de binnenvoering uit te kunnen nemen en daarna te wassen. Soms komen de stickertjes dan los. Vandaar de reservestickers.

Groeten,


Peter
Golvas

Ondertussen kost ie bij nr1fietsshop geen € 130 meer ... prijs is aangepast, momenteel kost ie daar € 142,95.
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Stroompje schreef: 03 mei 2018, 16:58
Fastedde schreef: 24 apr 2018, 12:47 En daar was ie dan, lang verwacht maar nu in huis!
Tijdens de demo van de ST5 in Groningen gepast en besteld, en vandaag met de post binnen gekregen
Hallo Fastedde,

Ik heb een voor essentiële vraag over deze helm.
Wij gebruiken nu de Bontrager MIPS, en we vinden deze helm erg warm. Vooral in de zomer loopt het water je in de :aq nek.
We waren voorheen de niet goedgekeurde Giro gewend. Dat was type: Aeon.
Licht en met een massa ventilatie. Maar ja die mag niet meer, en onze keuze voor de Bontrager was gebaseerd op onze inschatting van de ventilatie (vergeleken met de ABUS zeker beter).
Maar hoe is de Lazer Anverz op dit punt?
Ik hoop dat je me een beeld kunt geven.
Bedankt
Mijn ervaring tot nu toe is dat deze helm minder “warm” is dan de Abus+ welke ik had, de helm ventileerd goed en is absuluut niet warm.
Ga m dit weekend uitgebreid gebruiken, warm genoeg, ik zal mn ervaring hier delen!
+ST2S and n-joying it to the max...
Plaats reactie