Speed Pedelec helm met NTA 8776 keurmerk

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Hier is hij in twee maten op voorraad (en gratis te retourneren), is de maat waarnaar je op zoek bent erbij ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
mrstrom

Stromeur schreef: 12 apr 2021, 21:09
k_a_r_e_l schreef: 12 apr 2021, 20:26 De huidige 'pedelec helmen' vind ik eigenlijk redelijk lompe gevallen.
Waarom denk je dat dat is?
Dit is een soort Darwin evolultie haha

Afbeelding
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Golvas schreef: 13 jul 2021, 16:02 Hier is hij in twee maten op voorraad (en gratis te retourneren), is de maat waarnaar je op zoek bent erbij ?
Nog geen nood aan een nieuwe helm, gewoon ter info dat ik de helm bekeken heb maar de juiste pasmaat niet voorhanden was :ay
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Na mijn ongeval en de Giro dewelke ik op had, beschadigd is, kijk ik uit naar een andere helm, de Giro zat vrij diep op mijn hoofd en verhinderde het vooruit kijken als ik een voorover gebogen fietshouding aannam, dan keek ik tegen de bovenrand van de helm, en diende ik mijn hoofd naar achter te houden. Verder ondervond ik last van mijn fietsbril, dewelke serieus drukte op mijn neus, tot vervelens toe en dit kreeg ik niet opgelost. Nu overweeg ik een helm met vizier, dat afneembaar of kantelbaar is, verder moet het een goed zicht garanderen en zeker geen donkere tint. Wat zijn jullie bevindingen?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Bevindingen zijn dat met een vizier je meer tocht nog hebt langs je ogen dan met een goed aansluitende bril. Zelf erg tevreden met mijn Abus pedelec 2.0 zonder vizier dus.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Klopt ... om die reden combineer ik de goed aansluitende fotochromatische Oakley Radar EV met de Abus Urban-I 3.0 of met de MET Grancorso, beiden zonder scherm.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Wij hebben de AGU urban pedelec. Goedgekeurd, met vizier en zonneklep (uitwisselbaar). Niet te laag op het voorhoofd, zodat ik bij sportieve zit nu niet tegen de rand aankijk. Heel lichte helm, zit bij mij en bij mijn vrouw prima (verschillende maten).
Wij dragen de helm inmidels niet alleen op de SP maar ook op de gewone (reis)fietsen, hele vakantie opgehad (1855 km door NL in juni) en totaal geen last. Dunne Buff-pet (lekker grote klep) eronder. Het vizier wel thuisgelaten.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Ik ben heel tevreden over de Lazer Anverz.
zeker in overweging nemen. Een aanrader.
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Bedankt voor jullie advies. Het probleem is dat je bij een FM niet alle merken en uitvoeringen zal aantreffen om te passen en er een proefrit mee maken.

Ik vind beide wel nodig. Het online bestellen loopt meestal al fout bij de maatvoering. de ene M is de andere M niet..Ook je vorm van je hoofd speelt een rol.
Zonder bril of scherm valt er niet te rijden, al is het maar om de insecten uit je ogen te houden. Eveneens een insectengaas is van belang. De Giro had dit niet en er zat er toch wel een wesp te kriebelen op mijn hoofd.. Eveneens de bandjes, de Giro had een sliert aan overschot en het gevaar dat je vel tussen de magneetsluiting zat..
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
lucasdepeer
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 nov 2020, 23:56

Free2be schreef: 19 aug 2021, 12:20 Na mijn ongeval en de Giro dewelke ik op had, beschadigd is, kijk ik uit naar een andere helm, de Giro zat vrij diep op mijn hoofd en verhinderde het vooruit kijken als ik een voorover gebogen fietshouding aannam, dan keek ik tegen de bovenrand van de helm, en diende ik mijn hoofd naar achter te houden. Verder ondervond ik last van mijn fietsbril, dewelke serieus drukte op mijn neus, tot vervelens toe en dit kreeg ik niet opgelost. Nu overweeg ik een helm met vizier, dat afneembaar of kantelbaar is, verder moet het een goed zicht garanderen en zeker geen donkere tint. Wat zijn jullie bevindingen?
Ik heb de Lazer Anverz NTA mips. Tophelm. Het vizier is enorm ruim. Als ik mijn bril met het vizier erover heb kan ik er nog met 1 vinger tussenin.
Het is echter ook vervelend als het mistig is, want dan kan je adem het vizier doen aanslaan. Dit probleem had ik niet met de abus pedelec. Bij deze helm had ik hetzelfde als jou dat mn fietsbril tegen mn neus werd geduwd.
Plaats reactie