Speed Pedelec helm met NTA 8776 keurmerk

JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

In deze winter is de regenhoes er nog niet af geweest. Ik vind dat ze goed werkt, Ik blijf redelijk droog. Het is ook een beetje warmer aan het hoofd met die hoes op.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
matthias027
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2020, 20:35
Locatie: Hulst
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 27000

Hey!

Wij zijn onlangs verhuisd naar Nederland, en om met m'n Stromer te blijven rijden moest ik veranderen na enkele jaren rijden in België nu een verplichte NTA helm kopen.

Ik heb via iemand deze site gevonden waar best wel een leuke collectie staat van NTA helmen die ik nog nergens anders gevonden heb!
Ik heb de Bern Hudson besteld en rijd er nu al een week mee rond, kwalitatief voelt het zeer goed aan, mooie afwerking.

Nog nooit gehoord van Bern, maar na verder opzoeken op de site van Bern zelf heb ik ook gemerkt dat je er zo'n winter hoesje kan in klikken. Ik ga eens horen of de desbetreffende shop daar kan aan geraken!

Misschien een leuk idee voor mensen die op zoek zijn naar eens iets anders als de Giro die je overal ziet?

Thanks!
Phil
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2020, 10:45
Locatie: Ingelmunster
Merk SP: ST5 ABS WREN KINEKT

Sedert kort een ST1 aangekocht. Nu nog op zoek naar een helm.
Weet iemand welke helm er gebruikt wordt op de Stromer website voor de foto’s en video’s?
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Phil schreef: 06 jan 2021, 18:04 Sedert kort een ST1 aangekocht. Nu nog op zoek naar een helm.
Weet iemand welke helm er gebruikt wordt op de Stromer website voor de foto’s en video’s?
Ik dacht dat dit de Giro Bexley is. Ben niet zeker.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is de Giro Sutton MIPS:

https://www.giro.com/p/sutton-mips-urba ... 00010.html

Helaas geen NTA-8776 keurmerk, dus in NL niet toegestaan op een speed pedelec.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Phil
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2020, 10:45
Locatie: Ingelmunster
Merk SP: ST5 ABS WREN KINEKT

Dank u wel voor de info Stromeur.
Ik woon in België en ik zie dat die EN1078 gekeurd is.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Phil schreef: 06 jan 2021, 20:00 Dank u wel voor de info Stromeur.
Ik woon in België en ik zie dat die EN1078 gekeurd is.
En ben je van plan ook eens met je SP door NL te gaan toeren?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Phil
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2020, 10:45
Locatie: Ingelmunster
Merk SP: ST5 ABS WREN KINEKT

Dat is niet de bedoeling. Ik weet dat het keurmerk voor Nederland hoger moet zijn.
Andere helmen zijn allemaal zo zwaar. De Cratoni Commuter vind ik ook wel ok.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Topic stevig geactualiseerd.

Flinke riedel NTA-8776 goedkeurde helmen toegevoegd aan de eerste drie posts van dit topic, incl. link naar de website van de fabrikant en link naar relevant topic. (Plus meteen veel discussie naar die topics verplaatst.)

Best leuk om even opnieuw te bekijken. Er zijn ontzettend veel NTA-8776 gekeurde helmen bijgekomen in de afgelopen jaren. T.b.v. de overzichtelijkheid heb ik de helmen daarom ondergebracht in drie groepen;

- Open helmen
- Semi gesloten helmen
- Helmen met vizier

viewtopic.php?p=1231#p1231

Mocht je nog helmen missen: roept u maar dan zet ik ze erbij in het overzicht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

FreddyH schreef: 06 jan 2021, 23:13 En ben je van plan ook eens met je SP door NL te gaan toeren?
Goeie opmerking !

Je steekt met je SP de grens over ... volstaat het dat je op dat moment qua uitrusting voldoet aan de normen van "jouw land" (in dit geval dus een Belg die met zijn in BE ingeschreven SP in NL gaat rijden) of moet je dan voldoen aan de normen van het land waar je rijdt, de Nederlandse normen dus ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie