Pagina 4 van 24

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 14 feb 2020, 10:27
door Stromeur
Ik ben brildrager en heb een helm met vizier (Lazer Anverz).

Regen die niet op je bril landt, landt op het vizier, dus je zicht wordt er sowieso door belemmerd.
Achter een "gewone" bril krijg je altijd wind. Met een vizier is die wind grotendeels weg, maar niet helemaal.

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 14 feb 2020, 11:15
door John1982
Als je dan je vizier een deel omhoog doet, zodat er er niet door kijkt, houdt die niet de regen weg van je bril? Of is dat positive thinking?
Ik zit voorlopig vooral te kijken naar de Lazer Anverz (had al gelezen dat jij (stromeur) daar tevreden over was....) en de Abus 2.0 ace...

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 14 feb 2020, 11:30
door Stromeur
Grotendeels positive thinking ;-) Door de rijwind gaat die regen vaak toch nog je gezicht in, al helpt het echt wel iets.

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 14 feb 2020, 11:40
door TomSP
En je zit dat tegen de onderrand van je vizier aan te kijken, ook niet echt lekker vind ik zelf.
Ik heb een Abus Pedelec 2.0 Ace, ook met vizier, en brildragend. Vizier heb ik eingelijk altijd omhoog staan.
Omlaag beslaat het snel vind ik.

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 16 feb 2020, 07:35
door JeroenB
Ik heb ook de abus 2.0 en draag een bril.

Ik rij altijd met vizier helemaal naar beneden. Het geeft toch een extra veilig gevoel als je met 45 km/U rijdt.

In de regen vind ik het een wereld van verschil, mijn bril wordt niet nat en druppels op het vizier zijn veel minder storend dan op bril.

Aandampen gebeurt enkel als je wat langer stil staat. Na enkele seconden verdwijnt de damp door de rijwind.

Ik zou niet zonder vizier kunnen.

Ps. Vizier half open laten staan doe ik niet want dan zit je met dat vervelende randje in je zichtveld.

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 21 feb 2020, 16:51
door asm12z
Hey, Hey, ik gebruik nu iets meer dan een jaar de Giro Bexley. Zoals Stromeur zegt, de regen die anders op je bril terecht komt, komt nu op je vizier. Wel is het iets makkelijker met je handschoen eens over je vizier te gaan om de regendruppels weg te wrijven mocht het zicht echt slecht zijn. Bij een bril gaat dit helemaal niet. Wat aandampen betreft, daar heb ik enkel last van bij winterse neerslag. Door de hoogte vh vizier wat aan te passen kan dit wel wat helpen. De rand vh vizier heeft mij nog nooit gestoord. Doordat ik zonder bril ook nog wel voldoende zicht heb, draag ik bij winterse neerslag (nog maar 1x moeten doen deze winter) een skibril. Werkt goed. Algemeen vind ik het gewoon comfortabel rijden met een vizier. Veel minder last van tocht en in de zomer minder insecten die tegen je gezicht knallen.

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 21 feb 2020, 19:04
door FreddyH
Ik heb ter vervanging van mijn Bontrager Rally MIPS zojuist de volgende helmen besteld:
- Bontrager Charge WaveCel
- Lazer Revolution NTA MIPS
- Lazer Anverz NTA Mips

Ik ben heel benieuwd hoe deze op mijn hoofd passen!

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 22 feb 2020, 11:37
door Peerke1960
Ik heb nu en maand of 4/5 de Giro Bexley in gebruik. Tot nu toe is het een comfortabele helm gebleken die in dit jaargetijde niet te warm is. Het grote licht achter is prettig alleen de mini USB aansluiting vertrouw Ik niet. Die gaat er gegarandeerd een keer aan. Het vizier gebruik ik steeds meer ivm het voorkomen van tocht. Nadeel van de Bexley is de ruime overhang. Geen probleem bij een rechte houding, echter wanneer ik diep ga zitten belemmert de overhang mijn zicht. Ik dacht eraan een andere helm aan te schaffen voor de zomer maar een katoenen zakdoekje doet wonderen. Dit doekje plaats ik opgevouwen onder mijn helm bij mijn voorhoofd met als resultaat net wat meer zicht.

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 27 feb 2020, 20:57
door FreddyH
FreddyH schreef: 21 feb 2020, 19:04 Ik heb ter vervanging van mijn Bontrager Rally MIPS zojuist de volgende helmen besteld:
- Bontrager Charge WaveCel
- Lazer Revolution NTA MIPS
- Lazer Anverz NTA Mips

Ik ben heel benieuwd hoe deze op mijn hoofd passen!
Die 2 helmen van Lazer zijn in essentie dezelfde helmen. De Revolution heeft een klep aan de voorkant, waar de Anverz op het zelfde bevestigingssysteem een vizier heeft. Verder heeft de Anverz nog een afdekhoesje tegen regen/kou en heeft de Anverz een (nogal stugge) lederen gesp met magneetsluiting waar de Revolution een soepelere nylon gesp heeft met kliksluiting. Persoonlijk vind ik de nylon gesp fijner.
Wat ik bij beide Lazer helmen minder fijn vind is dat de gesp een stuk van je gezicht af in de helm vast zit. Ik heb de helmen niet tijdens het fietsen op gehad, maar ik kan mij voorstellen dat die gesp flink gaat trillen (lees: windruis geven). Hoewel: wellicht dat de stuggere lederen gesp daar minder last van heeft.
Belangrijker voor mij is dat de pasvorm van de Lazer helmen voor mij niet goed is. Deze helmen zijn gemaakt voor een ronder hoofd dan die van mij: als ik de helm goed afstel dan heb ik in de breedte teveel speling.

De Bontrager helm zit voor mij daarentegen perfect, zoals ook mijn huidige Bontrager helm. De gesp van deze helm is soepel nylon met magneetsluiting, waarbij de gesp aan de binnenkant van de helm bevestigd is. Hierdoor loopt de gesp strak langs je wang af naar beneden, waardoor er minder wind tussen je gezicht en de gesp door gaat. Bij deze helm kan ik dus (net als bij mijn huidige) de poten van mijn bril over de gesp heen opzetten: bij mijn huidige helm zorgt dat ervoor dat ik helemaal geen last heb van windruis.

De Lazers gaan dus terug, even denken of ik de Bontrager ga houden of eerst nog verder ga kijken.

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 09 mar 2020, 22:35
door fietser
JeroenB schreef: 16 feb 2020, 07:35 Ik heb ook de abus 2.0 en draag een bril.

Ik rij altijd met vizier helemaal naar beneden. Het geeft toch een extra veilig gevoel als je met 45 km/U rijdt.

In de regen vind ik het een wereld van verschil, mijn bril wordt niet nat en druppels op het vizier zijn veel minder storend dan op bril.

Aandampen gebeurt enkel als je wat langer stil staat. Na enkele seconden verdwijnt de damp door de rijwind.

Ik zou niet zonder vizier kunnen.

Ps. Vizier half open laten staan doe ik niet want dan zit je met dat vervelende randje in je zichtveld.
Gebruik je bij regen ook de ingebouwde regenhoes? Zo ja, werkt deze goed?